Portabilitatea, cel mai important eveniment din 2008

Portabilitatea, cel mai important eveniment din 2008Incepand cu acest an, utilizatorii de servicii telecom isi pot schimba furnizorul de servicii fara a-si pierde numarul de telefon.

In doi ani, 20-25% dintre utilizatorii de telefonie mobila isi vor schimba operatorul, potrivit estimarilor lui Liviu Nistoran, presedintele Autoritatii Nationale pentru Comunicatii.

Primii care vor alege schimbarea furnizorului de telefonie cu pastrarea numarului de telefon sunt clientii persoane fizice, urmand ca anul viitor sa se inregistreze un adevarat boom al clientilor corporate care vor porta.

Portabilitatea pe segmentul telefoniei mobile va fi mult mai ridicata decat cea pe telefonie fixa din cauza infrastructurii operatorilor, fara o prezenta solida la nivel national.

“Ca numar, estimez ca, in urmatorii doi ani, 20-25% dintre abonatii de telefonie mobila vor porta. Pe telefonie fixa nu pot estima intrucat nu exista o acoperire uniforma a teritoriului de catre toti cei trei operatori semnificativi”, a mai declarat Nistoran.

Potrivit acestuia, schimbarea clasamentului actual al operatorilor de telefonie mobila depinde de reactia pe care companiile o vor avea, tradusa prin ofertele agresive lansate pe piata.

Perioada in care un operator este obligat sa porteze un numar este de zece zile, termenul fiind prelungit pentru operatorii de telefonie fixa, unde procedura este mai dificila. Operatorii care incalca aceste termene vor fi amendati de ANC.

Romtelecom devine cel de-al saselea operator de comunicatii mobile

Romtelecom devine cel de-al saselea operator de comunicatii mobileRomtelecom este din acest an noul operator de comunicatii mobile din Romania, ANRCTI desemnand compania SC Romtelecom SA drept castigator al licitatiei pentru noua licenta de comunicatii mobile in benzile de frecvente 410-415/420-425 MHz.

Potrivit Autoritatii Nationale, serviciile minimale care trebuie oferite pe aceasta frecventa sunt servicii de voce, servicii de transmisiuni de date la o viteza minima de transfer download de 128 Kb/s si servicii specifice sistemelor PAMR (servicii de voce push to talk, servicii simultane de voce si date, servicii de dispecerat, prioritizarea si punerea in asteptare automata a convorbirilor, convorbiri intre componentii unui grup definit, alocare dinamica in grupuri).

Zapp a lansat servicii 3G si prepay

Zapp a lansat servicii 3G si prepayZapp, unul din operatorii de telefonie mobila, a lansat anul acesta serviciile 3G si serviciile prepay in urma strategiei operatorului de a-si creste semnificativ portofoliul de clienti.

Compania a mai lansat in 2008 serviciile 3G, iar pana la sfarsitul anului reteaua Zapp de generatia a treia va acoperi 32 de orase, urmand ca pana la finele lui 2009 sa fie extinsa pana la minim 120 de orase. Echipamentele pentru reteaua UMTS sunt furnizate de compania chineza ZTE.

“Reteaua noastra 3G acopera in acest moment peste 30 de orase din Romania, iar pana la sfarsitul anului aceasta reteaua va avea o acoperire de 32 de orase, urmand ca pana la finalul lui 2009 acoperirea 3G a Zapp sa cuprinda cel putin 120 de orase. In acest moment, portofoliul pe date al Zapp reprezinta 40% din totalul clientilor pe care ii avem. Cei mai multi clienti pentru serviciile de date folosesc vocea ca serviciu secundar”, a mai spus Chris Batailard.

Potrivit acestuia, Zapp va fi primul operator care va permite accesarea Internetului nelimitat printr-o noua oferta la care compania inca lucreaza. “Traficul nelimitat va fi posibil in cateva saptamani, lucram la un astfel de produs ce va permite utilizarea nelimitata a Internetului 3G pe zi”, a mai spus CEO-ul Zapp.

La inceputul lunii decembrie, Zapp a lansat serviciile de telefonie mobila pre-pay bazate pe un sistem de bonusare pentru apelurile nationale si internationale primite, denumit NoPay.
Prin intermediul noului serviciu pre-pay, clientul primeste 8 eurocenti pentru fiecare minut primit din orice retea nationala sau internationala, iar pachetul costa 149 euro cu TVA si include un telefon Z320i, plus 20 de euro credit.

“Aceasta oferta ne-ar putea aduce noi clienti, dar i-ar putea atrage si pe cei care au renuntat la serviciile Zapp, dar mai detin inca terminalul fara a fi nevoiti sa plateasca. Pentru lansarea unui serviciu mass market am depus eforturi foarte mari”, a declarat Chris Bataillard, CEO al Telembil.

Orange a lansat mult asteptatul iPhone

Orange a lansat mult asteptatul iPhoneOrange Romania, liderul pietei de comunicatii mobile din Romania, a lansat anul acesta mult asteptatul terminal produs de Apple, iar numarul clientilor companiei a trecut pragul de 10 milioane.

iPhone 3G a fost lansat in aceasta vara si in Romania si au fost inregistrate 6.000 de precomenzi, iar 100 de telefoane au fost cumparate la momentul lansarii in Bucuresti, potrivit informatiilor oferite de reprezentantii Orange Romania.

Directorul executiv al Orange Romania, Richard Moat, a declarat ca este foarte multumit de felul cum au decurs lucrurile in Romania in privinta lansarii iPhone si ca ar vrea sa vanda zeci de mii de terminale pana la sfarsitul anului. Moat a mai adaugat ca pretul terminalului a fost determinat de venitul mediu al utilizatorului de telefonie mobila din Romania, relativ scazut fata de celelalte tari europene, si ca nu s-a putut micsora mai mult.

La data de 30 septembrie 2008, Orange Romania avea 10.208.000 de clienti, in crestere cu 10% fata de perioada similara a anului precedent, iar pana la sfarsitul anului estimeaza ca va avea un portofoliu de 10,6 milioane de clienti.

“La 10 ani de la inceperea operatiunilor sale in Romania, Orange a atins anul acesta pragul de10 milioane de clienti. Speram ca pana la sfarsitul anului numarul de clienti sa se ridice la 10,6 milioane”, a mai spus Richard Moat.

Orange Romania a realizat in primele noua luni ale anului venituri de 977 de milioane de euro, reprezentand un avans de 8% fata de perioada similara a anului trecut. Veniturile operatorului si-au incetinit cresterea fata de anii trecuti din cauza ratei de penetrare a serviciilor de voce.

RCS&RDS trece de 1,2 milioane de clienti pe telefonia mobila

RCS&RDS trece de 1,2 milioane de clienti pe telefonia mobilaRCS&RDS, unul din pincipalii jucatori de pe piata romaneasca de telefonie mobila, a anuntat ca intentioneaza sa intre pe piata de telefonie mobila din Ungaria prin participarea la licitatia pentru acordarea a doua licente de comunicatii mobile.

“Vrem sa participam la licitatia pentru licentele de telefonie mobila in Ungaria care se va desfasura in zece zile. Vrem sa mentinem ofertele din Romania si pentru clientii din Ungaria, vom urmari acelasi concept de a fi accesibili clientilor nostri. Vom licita pentru ambele licente scoase la licitatie”, a declarat Alexandru Oprea, directorul general al RCS&RDS.

Compania a anuntat in luna octombrie a acestui an trecerea pragului de 1,2 milioane de clienti pentru serviciile de telefonie mobila.

Serviciul Digi.Mobil este disponibil in prezent in peste 400 de localitati, din care 185 din mediul urban, asigurand astfel o acoperire de peste 50% din populatia Romaniei si aproape 2.800 km de drumuri nationale.

Cosmote trece pe profit operational

Cosmote trece pe profit operationalCosmote Romania, cel de-al treilea operator de telefonie mobila de pe piata romaneasca, membru al grupului elen OTE, a raportat pentru primele noua luni ale acestui an o crestere a cifrei de afaceri de peste 93% fata de perioada similara a anului trecut, pana la o valoare de 203 milioane de euro.

Compania a raportat pentru primele trei trimestre un profit operational de 10,6 milioane de euro, ceea ce reprezinta peste 5% din totalul veniturilor.

“In primele noua luni ale anului, Cosmote a raportat EBITDA (profit operational inainte de taxe, dobanzi, depreciere si amortizari) de 10,6 milioane euro, comparativ cu o pierdere de 27,4 milioane euro inregistrata in aceeasi perioada a anului trecut. In plus, veniturile aferente celui de-al treilea trimestru al anului consemneaza o crestere de trei cifre, urcand cu 108%, comparativ cu al treilea trimestru din 2007”, a declarat Costas Apostolou, CFO Cosmote Romania.

Cosmote Romania avea la data de 30 septembrie un portofoliu de 5,24 milioane de clienti, in crestere cu peste 86% fata de perioada similara a anului trecut.

Numarul utilizatorilor pe baza de contract au o pondere de 18% din totalul portofoliului Cosmote.

In primele noua luni media ARPU (avarage revenue per user) s-a situat la 5 euro/luna, iar veniturile din postpaid au crescut cu 129%, in timp ce veniturile din cartele preplatite au avansat cu 105%.

Vodafone isi extinde reteaua de retail prin achizitii

Vodafone isi extinde reteaua de retail prin achizitiiVodafone Romania, cel de-al doilea operator de telefonie mobila din Romania, a lansat noul laptop Vodafone Log’n’Go 160, care poate fi gasit atat in magazinele Vodafone, cat si la parteneri la preturi cuprinse intre 99 si 219 euro (TVA inclus).

“Suntem increzatori ca noua oferta va incuraja adoptarea serviciilor de Internet de catre toate categoriile de utilizatori din Romania. Laptop-ul sub brandul Vodafone completeaza portofoliul nostru de date mobile pentru a face Internetul mobil si mai accesibil clientilor nostri”, au declarat reprezentantii Vodafone Romania.

Anul acesta, operatorul si-a extins reteaua de retail prin achizitionarea a doua lanturi de magazine care erau partenere Orange Romania. Este vorba de Proton Tehnologies Suceava, firma cu o retea de 73 de magazine, si reteaua de distributie a Vegastel - include 60 de magazine, cele mai multe fiind situate in judetele Suceava, Botosani, Vaslui, precum si in Bucuresti.

Principalii doi operatori, rate de crestere asemanatoare

Principalii doi operatori, rate de crestere asemanatoareVeniturile Orange si Vodafone, principalii jucatori de pe piata telefoniei mobile din Romania, au inregistrat in perioada 01 aprilie-30 septembrie 2008 rate de crestere asemanatoare.

Orange Romania a raportat pentru perioada martie-septembrie venituri de 670 de milioane de euro, in crestere cu 7,9% fata de perioada similara a anului trecut.

Vodafone Romania a anuntat ieri pentru primul semestru al anului financiar (01 aprilie-30 septembrie) venituri totale de 615 milioane de euro, in crestere cu 7,7% fata de perioada similara a anului trecut.

“Suntem multumiti de rezultatele financiare inregistrate in ultimele sase luni, pentru toti indicatorii financiari, chiar si pe fondul cresterii competitiei, al efectelor cadrului de reglementare si al maturizarii pietei de telecomunicatii. Continuam sa inregistram o crestere ‘sanatoasa’ a bazei noastre de clienti, care se reflecta in adoptia noilor servicii si in rezultatele financiare propriu-zise”, a spus Liliana Solomon, Chief Executive Officer Vodafone Romania.

Anul viitor se preconizeaza o incetinire a pietei de telecomunicatii din Romania ca urmare a crizei financiare ce va afecta toate sectoarele economice.

“Ultimele estimari privind cresterea economica a Romaniei de anul viitor indica o tendinta de scadere accentuata comparativ cu 2008, ceea ce inevitabil ar afecta si cresterea sectorului IT&C, asa cum se intampla in majoritatea sectoarelor industriale”, a delarat Richard Moat, CEO Orange Romania.

In ceea ce priveste numarul clientilor, Orange Romania avea la sfarsitul lunii septembrie 10,2 milioane de utilizatori, operatorul adaugand aproximativ 200.000 de noi SIM-uri active in perioada aprilie-septembrie.

O situatie mai buna se inregistreaza in cazul Vodafone, unde portofoliul a crescut cu inca 595.000 de clienti, ceea ce reprezinta o triplare fata de avansul inregistrat de principalul competitor. Astfel, portofoliul Vodafone Romania a atins 9,51 de milioane de clienti.




Consolidari pe piata de telecomunicatii in 2009

Consolidari pe piata de telecomunicatii in 2009Potrivit Orange, piata de comunicatii este deja foarte fragmentata datorita aparitiei unui numar de operatori prea mare comparativ cu resursele existente in piata.”Avand in vedere timpurile dificile pe care le traversam, cel mai probabil vom asista deja incepand de anul viitor la consolidari”, a declarat Richard Moat, CEO-ul Orange Romania.

Anul viitor piata de telecomunicatii va inregistra o crestere lenta din cauza crizei economice care va afecta intreg sectorul IT&C.

“Ultimele estimari privind cresterea economica a Romaniei de anul viitor indica o tendinta de scadere accentuata comparativ cu 2008, ceea ce inevitabil ar afecta si cresterea sectorului IT&C, asa cum se intampla in majoritatea sectoarelor industriale. Piata de comunicatii din Romania va inregistra in continuare cresteri, insa acestea vor fi mai lente decat in anii precedenti”, a mai declarat CEO-ul Orange Romania.