1 / 4

'Rezultatele liderului unui segment de piata indica tendinte la nivelul intregii piete'

Mihai Seceleanu (foto), director general al InternetCorp., considera ca rezultatele financiare afisate saptamana trecuta de catre gigantul Google reprezinta cu siguranta un semn al “starii de santate” a advertising-ului online.

“Cu siguranta aceste rezultate vor avea un impact pozitiv asupra industriei de publicitate online. Rezultatele Google nu fac altceva decat sa confirme lucrurile care au fost discutate pana acum - faptul ca industria de media si comunicare se numara printre industriile mai putin afectate de fenomenul economic prin care trecem la nivel mondial la momentul de fata, in conditiile in care publicitatii online i se aloca segmente din ce in ce mai importante din bugetele de advertising”, declara Mihai Seceleanu.

Profitul net inregistrat de Google in ultimul trimestru a fost de 382,4 milioane dolari, sau 1,21 dolari/actiune, in comparatie cu cele 1,2 miliarde de dolari, sau 3,79 dolari/actiune, cifre obtinute in 2007. Au inclus in buget cheltuieli aditionale de 1,09 miliarde dolari pentru a acoperi valoarea in scadere a investitiilor facute de Google in Clearwires si AOL, divizia de Internet a Time Warner.

Eliminand anumite costuri, profitul a fost de 5,10 dolari/actiune, peste estimarile analistilor, de 4,96 dolari/actiune.

Per total, veniturile au raportat o crestere de 18%, la 5,70 miliarde de dolari, fata de cele 4,83 miliarde inregistrate anul trecut. Excluzand anumite elemente unice, vanzarile au crescut la 4,22 miliarde dolari, peste estimarile analistilor, de 4,12 miliarde dolari.

Gigantii Internetului care se axeaza mult mai mult pe display advertising, precum Yahoo, ar putea afisa rezultate mult mai slabe decat Google. Yahoo isi va anunta rezultatele financiare marti, 27 ianuarie.

O prima masura de reducere a costurilor, adoptata de noul CEO al Yahoo, Carol Bartz, a fost anuntata la sfarsitul saptamanii trecute si prevede inghetarea salariilor angajatilor pentru a evita alte serii de disponibilizari.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri