Scenariul Nr. 1: Acordarea unei sanse noului management T-Mobile din Marea Britanie

Scenariul Nr. 1: Acordarea unei sanse noului management T-Mobile din Marea BritaniePiata de telecomunicatii din Marea Britanie este una destul de aglomerata, T-Mobile concurand la nivel local cu operatorul mobil 3, al Hutchison Whampoa (detinatorul unei retele de porturi si operatorul unor retele de telecomunicatii), cu O2 - jucator britanic de telefonie mobila cumparat, in 2005, de operatorul de telecomunicatii spaniol Telefonica -, cu Orange, care face parte din grupul France Telecom, sau cu gigantul Vodafone.

Deutsche Telekom a pastrat vii speculatiile referitoare la posibilitatea de a vinde divizia din Marea Britanie, dat fiind faptul ca reprezentantii companiei au declarat ca iau in considerare toate optiunile care privesc aceasta situatie - “nimic nu este de neluat in calcul”.

Analistii estimeaza ca unitatea britanica valoreaza aproximativ 3,2 miliarde lire sterline, adica aproximativ 3,65 miliarde euro, potrivit news.yahoo.com.

Richard Moat, fostul sef al operatiunilor companiei de telecomunicatii Orange in Romania, a fost numit in functia de managing director pentru divizia de telefonie mobila T-Mobile din Marea Britanie si va incepe efectiv sa lucreze pentru companie incepand cu luna iunie a acestui an.

Fostul CEO al Orange Romania il va inlocui, din functia de managing director al T-Mobile Marea Britanie, pe Jim Hyde, care a parasit compania din motive personale la sfarsitul lunii martie.

Una din solutiile pe care le-ar putea avea unitatea din Marea Britanie in acest moment este, conform lui Steven Hartley, senior analyst la Ovum (firma de consultanta in telecom si software), acordarea unei sanse noului management al companiei.

“Compania nemteasca a trecut printr-o perioada destul de grea, dar i-a facut fata in cele din urma. Asadar, de ce ar trebui sa renunte la operatiunile din Marea Britanie doar pentru ca nu s-au inregistrat rezultate bune in ultimele trimester?”, spune Hartley.

Aapo Markkanen, de la compania de analiza financiara si economica IHS Global Insight, impartaseste opinia lui Steven Hartley si considera ca T-Mobile nu ar trebui sa renunte la operatiunile pe care le are in Marea Britanie, mai ales pentru faptul ca piata britanica este mult mai competitiva decat cea germana.

Scenariul Nr. 2: Vanzarea diviziei catre unul din competitorii locali

Scenariul Nr. 2: Vanzarea diviziei catre unul din competitorii localiRene Oberman, directorul executiv al Deutsche Telekom, si Timotheus Hoettges, CFO al companiei, declarau ca “o nevoie acuta a pietei britanice in momentul de fata este consolidarea”. Declaratia celor doi se dovedeste a fi destul de ambigua, intrucat nu explica, concret, ce se va intampla cu divizia din Marea Britanie.

Oficial insa, business-ul companiei in zona anglo-saxona trebuie repozitionat.

“O repozitionare a unitatii DT din Marea Britanie ar putea insemna si o restructurare a operatiunilor, mai ales in aceasta piata aglomerata; din punctul nostru de vedere, T-Mobile ar trebui sa se pregateasca de un exit”, afirma Dominik Klarmann, in prezent equity analyst la cea mai mare banca din Europa, HSBC, si fost Investor Relations Manager la Deutsche Telekom.

Totodata, acesta crede ca T-Mobile ar putea fi vanduta oricarui competitor de pe piata britanica, mai putin operatorului 3, care detine cea mai mica cota in Anglia.

In plus, Rob Goyens, de la grupul financiar belgiano-francez Dexia, nu crede ca Deutsche Telekom ar trebui sa se orienteze catre operatorul 3, pe motiv ca prioritatea companiei in momentul de fata este integrarea operatiunilor OTE, din care DT a achizitionat un pachet de 25% din actiuni anul trecut.

O asociere intre T-Mobile si O2, Vodafone sau Orange ar atrage atentia regulatorilor de telefonie mobile si, cel mai probabil, ar putea fi blocata.

Scenariul Nr. 3: T-Mobile ar trebui sa ramana pe piata britanica si sa fuzioneze cu 3

Scenariul Nr. 3: T-Mobile ar trebui sa ramana pe piata britanica si sa fuzioneze cu 3T-Mobile si operatorul 3 impart deja o retea, lucru ce ar usura considerabil o eventuala fuziune intre cei doi.

Mai mult, din punct de vedere al unei perspective de marketing si de strategie, cele doua companii ar avea rezultate bune impreuna, mai ales ca, atunci cand exista mai multi operatori pe piata, batalia se duce pentru primele trei locuri.

Conform analistilor, o fuziune intre T-Mobile si 3 ar da bine, chiar si pentru consumatori, deoarece ar aduce pe piata noi servicii mobile, mai ieftine.

In prezent, O2 este lider de piata in telecom-ul britanic, cu un procent de 27%, fiind urmat de Vodafone - 25%, Orange – 22%, T-Mobile – 15 procente si 3 cu 8 procente.

Analistii ING vad posibila fuziune dintre T-Mobile si 3 ca pe un catalizator pozitiv.

Deutsche Telekom a inregistrat pierderi puternice in primele trei luni ale anului, de pana la 1,1 miliarde euro, in comparatie cu un profit de 924 milioane euro in aceeasi perioada a anului trecut, in urma deteriorarii fondului comercial cu pana la 1,8 miliarde euro la subsidiara din marea Britanie, una dintre cele mai importante filiale straine ale grupului, conform comunicatului afisat pe pagina de Internet a companiei.