Criza ingreuneaza obtinerea noilor contracte

Criza ingreuneaza obtinerea noilor contracteIn prezent, exista o presiune foarte mare asupra costurilor, lucru ce se traduce prin contracte noi, mai greu de obtinut.

„Asta inseamna ca este nevoie de o generare a cererii, intrucat cea mai mare parte a clientilor nu mai este deschisa spre investitii. De asemenea, exista tendinta de pastrare si dezvoltare a relatiilor cu furnizorii traditionali, care si-au dovedit eficienta si eficacitatea, in detrimentul dezvoltarii unor noi relatii de colaborare.

Din punctul de vedere al Viveo, acest fapt a fost unul benefic. "Relatiile cu partenerii traditionali au adus la o crestere a activitatii, care speram sa se mentina pana la sfarsitul anului”, sustine Victor Martin, director general al companiei, intr-un interviu acordat Wall-Street.

Inca dinaintea inceperii crizei, in cadrul companiei s-a simtit o nevoie de eficientizare, cu efecte efecte pozitive asupra business-ului Viveo. Astfel, a crescut atentia asupra alocarii resurselor si a productivitatii. Totodata, la nivelul grupului, procesul de industrializare a productiei, care are drept scop final optimizarea costurilor, este in plina desfasurare.

Piata de software bancar este una foarte competitiva in Romania, conform sefului Viveo, iar acest lucru se datoreaza dimensiunilor reduse.

Competitivitatea este cu atat mai mare cu cat doar un numar redus din cele 44 de banci locale au posibilitatea achizitionarii de solutii si servicii la nivel local, existand destul de multe care au pentru intregul sistem informatic solutii impuse de catre banca mama, din tara de origine, considera Martin.

Din cele 40 de module ale gamei V.bank, pe piata romaneasca au fost prezente numai cele solicitate de clienti, iar largirea portofoliului de produse oferite pietei locale va fi realizata in momentul detectarii de noi nevoi.


Relatiile cu clientii traditionali au urcat profitul in 2008

Relatiile cu clientii traditionali au urcat profitul in 2008Anul 2008 a fost unul bun pentru firma de software financiar-bancar, atat la nivel global, cat si local, sustin reprezentantii companiei.

„Din cele peste 80 de contracte semnate anul trecut, 15 au insemnat schimbarea radicala a sistemului informatic al bancilor”, a spus seful companiei.

Cifra de afaceri obtinuta de Viveo anul trecut, la nivel mondial, a fost de 55 milioane euro, iar in Romania de 2,5 milioane.

In 2009, afacerile companiei vor creste, numai in prima jumatate a anului s-a inregistrat un avans de 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

„Pana la finele anului insa, estimam un ritm de crestere mai lent, de 10-15%”, potrivit lui Victor Martin.

Cat despre profit, acesta s-a situat la 20% din cifra de afaceri anul trecut, pana la 500.000 euro, iar in 2009 se prognozeaza o mentinere a proportiei, ca urmare a relatiilor avute cu clientii traditionali, dar si a maririi presiunii cauzate de scaderea costurilor.

Viveo este prezenta doar in Bucuresti, motivul pentru care nu s-au dorit pana acum extinderi teritoriale fiind acela ca aici este si centrul bancar al tarii.

In lume, compania are peste 450 de angajati, iar in Romania se afla mai mult de 100.

„Pentru 2009, exista planuri de crestere a numarului de angajati cu aproximativ 10-15%, in functie de evolutia nevoilor si a pietei bancare din Romania si din tarile in care sunt prezente produsele V.bank”, a spus Martin.

Compania de software bancar are, in total, peste 750 de clienti, in mai mult de 35 de tari. La inceputul acestui an, au fost semnate contracte importante, printre care si unul cu cea mai mare banca din China, Citic Ka Wah Bank.


Viveo in lume si pe plan local

Compania este prezenta in 8 state, iar Franta este tara sa de bastina. In Romania se afla polul de cercetare si dezvoltare pentru o parte din produsele V.bank, existand astfel de centre si la Bruxelles, unde se folosesc tehnologii avansate de inteligenta artificiala, cat si in Elvetia, unde se afla centrul pentru bancile private. In Anglia, SUA, Algeria si Maroc se afla centre de comercializare. Mai mult, Viveo este prezenta, prin parteneri, in peste 30 de tari.

Romania a intrat in grupul Viveo in anul 1997, dupa realizarea primelor solutii ale grupului aici. Datorita produselor realizate de specialistii romani s-a ales realizarea in Romania a principalului centru de cercetare-dezvoltare, care a ajuns sa aiba, in prezent, peste 110 angajati.

Cat s-a investit in brandul Viveo, de cand s-a lansat acesta pe piata locala, este greu de spus, intrucat sumele fie au variat, fie au fost sporadice. „Brandul Viveo a fost sustinut prin eforturi de marketing mai intens de la sfarsitul anului 2008 si pana in prezent”, a spus.

Viveo este prezent pe piata romaneasca atat cu gama de solutii V.bank, dezvoltata in mare proportie in Romania, cat si prin serviciile de externalizare de specialisti bancari tehnici.

Publicul tinta al solutiilor si serviciilor Viveo este unul B2B, restrans.

„Principalul public tinta al Viveo sunt bancile, deoarece in cei peste 25 de ani de experienta au fost create produse si servicii care se adreseaza exclusiv mediului financiar. De asemenea, un public tinta important sunt si integratorii si partenerii cu ajutorul carora sunt realizate proiectele complexe”, a explicat Martin.

Avand o arhitectura Service Oriented (SOA), fiind in intregime urbanizata si modulara, gama de solutii V.bank se adreseaza atat bancilor retail locale, cat si bancilor specializate de tipul institutiilor de creditare, sau bancilor private.