1 / 3

Strategia de criza - aplicata din ianuarie

Contractia economica specifica crizei financiare prin care trecem s-a reflectat in restrangerea bugetului populatiei destinat serviciilor de comunicatii, pe fondul unei tendinte generale de scadere a costurilor aplicate in toate segmentele de consum.

La nivelul companiei, a fost elaborata o strategie care lua in calcul mai multe scenarii cu solutii.

“Orange Romania a fost prima companie din cadrul grupului France Telecom care a elaborat o strategie de criza pe care am inceput sa o implementam din luna ianuarie a acestui an. Pe parcursul acestei perioade, Orange s-a aflat si inca trece printr-un proces de transformare si aliniere la noile conditii de piata. In acest an ne-am concentrat mai mult ca niciodata asupra eficientizarii activitatii si a optimizarii costurilor”, a declarat pentru Wall-Street Thierry Millet, CEO-ul companiei.

Desi primele semne ale crizei economice au inceput sa se resimta din trimestrul al patrulea al anului trecut, dimensiunea impactului a fost mai puternica in primele trei luni ale lui 2009, sustinea Millet dupa afisarea rezultatelor financiare corespondente perioadei respective.

La acel moment, el se afla in pozitia de director general interimar al Orange Romania, dupa ce Richard Moat, cel care a condus circa 5 ani operatiunile locale ale operatorului telecom, a decis sa renunte la functie.

“Astfel, in primul trimestru al anului 2009 am inregistrat o scadere a veniturilor ca urmare a deprecierii monedei nationale fata de euro si a reducerii consumului pe anumite segmente”, a spus Millet.

Orange a inregistrat in primul trimestru al acestui an venituri de 264 milioane euro, in scadere cu 14,1% comparativ cu T1 din 2008.

Aceasta variatie reflecta evolutia negativa de 15,3% a cursului valutar, impactul reglementarii tarifelor, efectele combinate ale scaderii preturilor cu amanuntul si ajustarii consumului pe anumite segmente.

Ce a facut Orange pentru a minimiza, inca de la inceputul crizei, impactul pe care il putea avea aceasta asupra companiei?

A creat oferte bazate pe cat mai multe beneficii - convorbiri nelimitate cu pana la 50 de numere in retea si Internet nelimitat, reduceri la tarifele de roaming prin oferta Orange Travel, 180 de minute pentru convorbiri in orice retea nationala oricand plus 50 de mesaje scrise si 500 MB pentru browsing de Internet la noul abonament iPhone 3G, reduceri la telefoane sau accesorii in functie de fiecare grad inregistrat peste temperatura de referinta de 25 de grade sau abonamente sub trei simboluri care definesc tipologii diferite de comunicare ale clientilor: Delfin, Pantera si Fluture.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri