1 / 4

Millet, CEO Orange: Daca am raporta in lei scaderea ar fi de 2%

Desi Orange Romania a fost prima divizie din grupul de telecomunicatii francez care a implementat o strategie de criza, aceasta fiind demarata din ianuarie dupa cum declara in urma cu cateva saptamani Thierry Millet, directorul executiv al filiale locale a France Telecom, compania a inregistrat printre cele mai importante scaderi ale grupului alaturi de diviziile din Marea Britanie si Polonia.

De inceputul anului, Orange a ajuns la venituri de 800 de milioane de euro, mai mici cu 18,1% fata de cele 977 milioane de euro intre ianuarie si septembrie 2008.

Scaderea procentuala a veniturilor Orange s-a adancit in trimestrul al treilea, cand acestea s-au diminuat cu 22,9% de la 349 milioane de euro intre iunie si septembrie 2008 la 269 de milioane de euro in aceeasi perioada din acest an.



“Veniturile companiei sunt in continuare sub presiunea generata de deteriorarea conditiilor economice (inclusiv deprecierea monedei nationale in raport cu euro), de reglementari si de diminuarea tarifelor ca masura de a raspunde necesitatilor clientilor rezidentiali si business in perioada de criza economica” a afirmat Millet intr-un comunicat transmis de Orange, companie care in 2008 a avut o cifra de afaceri de 1,28 miliarde de euro, mai mult cu 6% fata de 2007 si un profit de 437,6 milioane de euro, cu care a detronat Petrom in topul celor mai profitabile companii private.

Pe de alta parte, Millet remarca faptul ca scaderea inregistrata de Orange Romania pe primele noua luni din acest an este mult mai mica daca se iau in considerare veniturile in lei.

“Daca am raporta veniturile in lei si am exclude impactul reglementarilor, scaderea veniturilor generate de clienti ar fi fost de 2% in primele noua luni ale anului comparativ cu perioada similara a anului 2008”, a declarat pentru Wall Street directorul executiv al Orange.

Alaturi de deprecierea leului, un alt factor important a fost concurenta, care a dus la o diminuare a tarifelor operatorilor pentru a nu-si pierde clientii.

Potrivit datelor Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), in primul semestru din acest an preturile pe piata de telefonie au scazut, in timp ce traficul de voce a crescut cu 33,9% fata de aceeasi perioada din 2008 pana la 19,5 miliarde de minute.

De exemplu, in trimestrul al treilea venitul mediu anual pe utilizator (ARPU) al Orange a fost de 100 de euro, fata de 108 euro la sfarsitul semestrului intai si 114 euro in martie 2009.

“Cred ca este vorba de un cumul de factori care au dus la scaderea in general a pietei de telecom, in principal fiind vorba de scaderea cererii ca urmare a crizei, dar si presiunea pe tarife in urma miscarilor recente din piata (portabilitatea, achizitia Zapp de catre Cosmote). Un studiu realizat de A.T. Kearney in iunie anul acesta, arata ca, istoric vorbind, evolutia economica reflectata in produsul intern brut (PIB) este strans corelata cu evolutia per ansamblu a pietei telecom la nivel european. Nu este deci o surpriza ca scaderea in Romania este mai accentuata decat in alte tari europene, tara noastra avand si o corectie mult mai mare la nivel economic decat alte tari din zona”, a declarat pentru Wall Street Iulian Circiumaru, senior business analyst la compania de consultanta A.T. Kearney

Cele mai afectate tari dintre cele in France Telecom are operatiuni au fost Romania, Marea Britanie si Polonia, un factor important fiind devalorizarea monedei nationale.

In timp ce in Marea Britanie, veniturile grupului au scazut cu 15,5% de la 4,5 miliarde de euro in 2008, la 3,8 miliare de euro anul acesta, in Polonia, afacerile Orange s-au erodat cu 27,6% de la 3,9 miliarde de euro in septembrie 2008, la 2,8 miliarde de euro anul acesta.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri