1 / 4

O cursa contra cronometru pentru lansarea televiziunii digitale

DCS, compania care furnizeaza servicii pentru clientii rezidentiali, prin brandul Akta, si pentru companii, prin Dial Telecom, a inceput din septembrie sa ofere si telefonie fixa pentru clientii rezidentiali, ceea ce va duce la cresterea afacerilor cu aproape 10% in 2009, fata de cele 25,5 milioane de euro inregistrate de companie anul trecut.

“Nu am asteptat sa extindem aria de acoperire a telefoniei fixe peste tot pe unde avem Internet si am ales zonele unde eram gata, iar acum suntem in Arges, Valcea si Gorj. Vom extinde telefonia fixa pe masura ce, pe de o parte, modernizam reteaua si, pe de alta, unde gasim o cerere interesanta. Exista o cerere mai mare decat anticipam pe telefonia fixa, poate paradoxal si din cauza conditiilor economice, deoarece clientii se intorc la telefonul fix”, a declarat, pentru Wall-Street, Dinu Malacopol (foto), cel care este directorul general al DCS din luna februarie a acestui an, inainte fiind directorul diviziei de business a UPC Romania.

“Estimam ca 5% dintre clientii nostri de date vor alege serviciile de telefonie fixa pana la finalul anului, dar am depasit penetrarea de 5% si cred ca vom ajunge la in jur de 10% pana la sfarsitul anului. Vom avea in jur de 5.000 de clienti pe segmentul rezidential, majoritatea fiind clienti de triple play: video, Internet si telefonie”, a mai spus Malacopol, care are o experienta de 23 de ani in telecomunicatii.

La inceputul lunii viitoare, seful companiei cu 700 de angajati, fata de 500 anul trecut, vrea sa lanseze si televiziunea digitala, un serviciu in care cele mai importante nume pe piata sunt Romtelecom, prin Dolce, si RCS&RDS, prin Digi TV.

“Este o cursa contra cronometru care nu depinde doar de noi, ci si de furnizorii de echipamente. Investitiile pentru televiziunea digitala sunt de cateva sute de mii de euro in echipamentul central care va fi amplasat in Bucuresti, iar restul investitiilor sunt marginale, pentru echipamentele regionale. Restul e exact pe aceeasi retea pe care furnizam si televiziunea analogica,” a explicat Malacopol, adaugand ca televiziunea digitala va fi lansata in aproximativ 70% din aria de acoperire a operatorului.

DCS furnizeaza in prezent servicii in orasele mai mici si in zona rurala din judetele Timis, Gorj, Valcea, Arges, Prahova, Ilfov, Buzau, Vrancea, Satu Mare si Galati, in Bucuresti oferind servicii doar pentru clientii companii.

Malacopol spune ca, in general, compania s-a dezvoltat mai ales in zona rurala si orasele mai mici pentru ca acolo sunt si cele mai mari oportunitati de crestere in aceasta perioada, la orasele mari piata fiind aproape de saturatie.

In jur de 80% dintre veniturile companiei provin din segmentul rezidential, iar 20% de la clientii de business.

Pe de alta parte, in zona de clienti rezidentiali, 75% din venituri sunt furnizate de serviciile de televiziune, 20% - Internet si 5% - telefonie.

Daca in iulie Malacopol declara ca pentru acest an are un buget de aproximativ 5 milioane de euro pentru extinderea retelei de Internet si lansarea telefoniei fixe pe segmentul rezidential, pentru 2010, seful DCS si-a bugetat 7 milioane de euro pentru extinderea retelelor, dar si pentru eventuale achizitii.

Directorul general al operatorului telecom estimeaza ca in prima parte a anului 2010 pretul de achizitie per abonat va ajunge la sub 100 de euro, la jumatate fata de 2008.

“Fara discutie, suntem interesati de achizitii, dar depinde de preturile de pe piata si de sinergiile cu actualele operatiuni. Nu ma intereseaza o achizitie la Vaslui daca reteaua mare nu are legatura cu Vasluiul. Mai ales in situatia actuala economica, o conditie de sustenabilitate a dezvoltarii afacerii este gasirea de sinergii cu orice dezvoltare teritoriala. Am avut discutii pentru achizitii, dar nu am ajuns la nivelul de pret care sa justifice respectivele preluari. Am finalizat o serie de achizitii facute in anii trecuti, dar pana in momentul de fata suntem doar in discutii, preturile nu sunt inca convingatoare”, a afirmat Dinu Malacopol.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri