1 / 4

Internetul, TV-ul si taierile de costuri au redus scaderea pe telefonie fixa la Romtelecom

Veniturile raportate de companie au fost mai mici cu 7,2% fata de cele 656,4 milioane euro din septembrie 2008, potrivit raportului OTE, grupul grec care detine 54,01% dintre actiunile Romtelecom.

In trimestrul al treilea, veniturile Romtelecom au fost de 200,7 milioane euro, in scadere cu 6,2% fata de cele 214 milioane obtinute in perioada iulie - septembrie 2008.

Profitul operational al companiei pe primele noua luni a fost de 20,3 milioane de euro fata de pierderile de 14,4 milioane de euro din aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce in trimestrul al treilea profitul operational a fost de 8 milioane euro, fata de 1,7 milioane intre iulie si septembrie 2008.

“Intr-o tara marcata de instabilitate politica si in care se estimeaza ca economia se va contracta cu 8% in 2009, Romtelecom a obtinut performante respectabile in trimestrul al treilea, veniturile scazand cu doar 6,2%”, scrie in raportul OTE.

Despre aceeasi scadere, Yorgos Ioannidis (foto), directorul general al Romtelecom spune ca este “in linie cu obiectivul nostru din acest an de a avea o scadere a veniturilor companiei datorata situatiei economice situata sub rata de scadere a PIB-ului (n.red. Produsul Intern Brut) Romaniei”.

Veniturile mai mici ale companiei au fost cauzate de diminuarea incasarilor cu 15% pe segmentul de voce, aceasta diminuare fiind determinata atat de scaderea numarului de clienti pe segmentul de telefonie fixa cu 5,6% de la 2,975 milioane clienti in septembrie 2008 la 2,808 milioane de abonati in septembrie anul acesta, dar si de micsorarea venitului mediu per utilizator (ARPU) cu aproximativ 10% fata de septembrie 2008.

“Luand in considerare conditiile de piata dure in care opereaza Romtelecom, devenite si mai dificile din cauza crizei economice, consideram aceste rezultate ca un bun efect al tuturor eforturilor pe care le-am facut pentru a reduce cat mai mult
posibil costurile, pentru a mentine cat de stabile posibil veniturile si pentru a oferi clientilor cele mai potrivite propuneri pentru aceasta perioada”, a mai precizat Ioannidis.

Printre masurile luate de Romtelecom pentru reducerea costurilor se numara diminuarea cheltuielilor salariale cu 19%, a costurilor echipamentelor cu 27% si a numarului de angajati cu 2,6% la 10.206 de persoane de la 10.478 de salariati in septembrie 2008, in companie fiind implementat un plan care cuprinde 13 masuri anticriza.

Conform raportului OTE, printre avantajele Romtelecom in mentinerea stabila a veniturilor si profitului se numara tarifele in euro si faptul ca 60% din venituri sunt generate de abonamente, operatorul ”beneficiind de o amortizare eficienta impotriva devalorizarii cursului si a scaderii consumului”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri