Am crescut cota de piata, chiar si intr-un an de criza

Am crescut cota de piata, chiar si intr-un an de crizaPrintre cele mai mari realizari la Mio Romania ale Laurei Samson (foto) putem nominaliza cresterea cotei de piata, “chiar si in perioada de criza”, dupa cum spune ea.

“Am reusit, chiar si intr-un an de criza, sa crestem cota de piata si, mai mult, sa mentinem piata la un nivel cat de cat bun. In opinia mea, piata de sisteme de navigatie ar fi scazut mai mult daca nu am fi luat masurile necesare pentru a o mentine la nivelul actual”, a declarat Samson.

Ce a facut Mio in Romania? In primul rand, a lansat o gama de produse special creata pentru piata romaneasca, gama care a facut 20% din vanzari, conform lui Samson, a reusit sa isi depaseasca estimarile in ceea ce priveste tinta de vanzari pentru trimestrul al treilea al acestui an prin diverse promotii, a vandut circa 10.000 de unitati de sisteme de navigatie in sezonul estival, peste asteptarile initiale si, astfel, si-a crescut cota, ajungand sa detina, in momentul de fata, aproximativ 50% din piata.

La inceputul anului, prognozele pentru piata de GPS-uri erau destul de sumbre. Desi Samson a fost rezervata in declaratii la acea perioada, odata cu venirea verii, “indoielile” s-au stins, intrucat pe perioada estivala, Mio a vandut 10.000 de unitati de sisteme de navigatie.

“Asta inseamna ca romanii au gasit bani de concedii, in ciuda crizei, si, mai mult decat atat, au cumparat si GPS-uri. Ba chiar au achizitionat mai multe unitati decat ne asteptam”, spune ea.

La noua luni, compania a dat spre achizitie la nivel local circa 25.000 de unitati GPS, urmand ca pana la finele anului sa mai vanda inca 7.000.

Chiar daca vin sarbatorile – care in mod normal aduc pana la 30% din totalul vanzarilor realizate intr-un an fara influente economice majore, cum a fost 2008 – sefa Mio in Romania, Ungaria, Cehia si Slovacia ia in calcul alegerile, care influenteaza foarte mult atitudinea consumatorilor.

“Am observat anul trecut ca vanzarile sunt practic inexistente cu o saptamana inainte si una dupa alegeri. Orice schimbare politica influenteaza orice in piata”, afirma ea.

Planurile pentru noul mandat

Planurile pentru noul mandatMotivul pentru care Laura Samson a fost numita responsabila de operatiunile a inca trei tari din estul Europei s-a datorat, in principal, rezultatelor bune inregistrate de Mio in piata locala pe parcursul ultimului an, dar si pentru o alocare mai buna a resurselor in regiune.

“Numirea mea in noua functie s-a produs deoarece era nevoie de o alocare mai buna a resurselor in zona, dar si de o concentrare a capacitatilor de vanzare si expertiza”, a spus ea.

Pana acum, de fiecare din cele trei tari se ocupa cate o persoana care avea ca functie principala satisfacerea componentei de marketing si a celei de vanzari. Iar pentru a compensa noile responsabilitati ale Laurei Samson, a fost numit un director de marketing si vanzari si in Romania.

Astfel, Sergiu Gansca, se va ocupa de piata locala. “Politica noastra (n.r. a companiei) generala este de a avea o abordare individuala in fiecare tara, tocmai pentru ca ele sunt diferite intre ele. De aceea este nevoie ca in fiecare piata sa fie prezenta o persoana care sa supravegheze operatiunile Mio”, explica el.

Strategia pe care Samson o va aplica in celelalte tari nu va fi una noua, sustine ea. “Odata setata o strategie, o urmezi. Ceea ce trebuie sa faci in continuare este sa te mulezi schimbarilor din piata, venite din partea economiei, competitiei. Spre exemplu, ceea ce s-ar putea modifica in prima instanta ar fi faptul ca partenerii din Ungaria ar vedea existenta unui director regional care sa aiba resurse pentru ei sa investeasca ca un lucru mai bun. Poate. Practic, nu se schimba nimic.”

Pietele pe care le va coordona sunt foarte diferite, ceea ce reprezinta o provocare pentru Samson. “Cunosc o piata orientata catre pret (Romania), iar acum ma duc catre una orientata pe produse de inalta tehnologie (Cehia), trecand prin Slovacia, care este o piata mica, unde trebuie sa avansezi crescand piata in sine, si ajung la Ungaria, o piata a extremelor – pe care se vand produse foarte ieftine si foarte scumpe. Nici una din piete nu are ceva in comun cu alta, in afara de faptul ca brandul Mio este prezent acolo”, explica ea.

Referitor la tinta de vanzari pentru aceste tari, noua sefa nu poate face inca niste estimari. Ceea ce poate insa sa afirme este ca obiectivul principal consta in marirea cotei de piata.

“Ca experienta, in noua functie, mi-ar placea sa fac o diferenta, prin strategie, prin actiuni, iar nu neaparat intre colegi, ci pe piata, intre concurenti.”

Obiectivele lui Gansca pentru Romania

Obiectivele lui Gansca pentru RomaniaPrincipala tinta pe care o are Sergiu Gansca (foto) in ceea ce priveste Romania este cresterea pietei, in primul rand, educarea utilizatorilor si obtinerea unei rate de profitabilitate cat mai mare.

“Tinta e sa fim cat mai profitabili. In plus, trebuie sa educam consumatorii si sa crestem piata. Obiectivul nostru in Romania este sa ajungem sa formam o piata asemanatoare cu cele din vestul continentului, iar in acest moment pot spune ca ne situam foarte departe de tarile din Europa de Vest”, arata Gansca.

Acesta nu poate estima pentru moment cand va ajunge Romania la nivelul tarilor din regiune, intrucat realizarea acestui lucru depinde de foarte multi factori. Decalajul dintre Romania si Polonia, de exemplu, este foarte mare. In Ungaria fata de Romania, piata de sisteme de navigatie este dubla din punct de vedere al volumului, in Cehia – de 3-4 ori mai mare.

Potentialul exista, intr-adevar, chiar si daca ne referim la spatiul geografic.

Insa Romania nu are nevoie in prezent de jucatori noi pe piata, este de parere noul responsabil de marketing si vanzari Mio la nivel local. “Piata de sisteme de navigatie are nevoie de o segmentare, de o consolidare. Daca acum doi ani puteau sa intre pe piata si sa aiba si rezultate bune noi jucatori, acum nu se mai poate”, conchide Sergiu Gansca.