1 / 4

Am crescut cota de piata, chiar si intr-un an de criza

Printre cele mai mari realizari la Mio Romania ale Laurei Samson (foto) putem nominaliza cresterea cotei de piata, “chiar si in perioada de criza”, dupa cum spune ea.

“Am reusit, chiar si intr-un an de criza, sa crestem cota de piata si, mai mult, sa mentinem piata la un nivel cat de cat bun. In opinia mea, piata de sisteme de navigatie ar fi scazut mai mult daca nu am fi luat masurile necesare pentru a o mentine la nivelul actual”, a declarat Samson.

Ce a facut Mio in Romania? In primul rand, a lansat o gama de produse special creata pentru piata romaneasca, gama care a facut 20% din vanzari, conform lui Samson, a reusit sa isi depaseasca estimarile in ceea ce priveste tinta de vanzari pentru trimestrul al treilea al acestui an prin diverse promotii, a vandut circa 10.000 de unitati de sisteme de navigatie in sezonul estival, peste asteptarile initiale si, astfel, si-a crescut cota, ajungand sa detina, in momentul de fata, aproximativ 50% din piata.

La inceputul anului, prognozele pentru piata de GPS-uri erau destul de sumbre. Desi Samson a fost rezervata in declaratii la acea perioada, odata cu venirea verii, “indoielile” s-au stins, intrucat pe perioada estivala, Mio a vandut 10.000 de unitati de sisteme de navigatie.

“Asta inseamna ca romanii au gasit bani de concedii, in ciuda crizei, si, mai mult decat atat, au cumparat si GPS-uri. Ba chiar au achizitionat mai multe unitati decat ne asteptam”, spune ea.

La noua luni, compania a dat spre achizitie la nivel local circa 25.000 de unitati GPS, urmand ca pana la finele anului sa mai vanda inca 7.000.

Chiar daca vin sarbatorile – care in mod normal aduc pana la 30% din totalul vanzarilor realizate intr-un an fara influente economice majore, cum a fost 2008 – sefa Mio in Romania, Ungaria, Cehia si Slovacia ia in calcul alegerile, care influenteaza foarte mult atitudinea consumatorilor.

“Am observat anul trecut ca vanzarile sunt practic inexistente cu o saptamana inainte si una dupa alegeri. Orice schimbare politica influenteaza orice in piata”, afirma ea.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri