1 / 4

Istorie si cifre scrise in 42 de ani

Activitatea de informatica feroviara a debutat in Romania in anul 1967, prin infiintarea, la 1 iulie, a Centrului de Calcul Mecanizat Electronic al Ministerului Cailor Ferate. La 1 aprilie 1971, Centrul de Calcul a trecut in subordinea Ministerului Transporturilor si Telecomunicatiilor, sub denumirea de Centrul de Calcul Electronic, statutul lui ramanand acelasi pana in 1990.

La 20 februarie 1990, Centrul de Calcul Electronic al MTTc a fost trecut in subordinea Departamentului Cailor Ferate, iar dupa inca un an a primit o noua denumire - Centrul Informatic si de Calcul Electronic al SNCFR. In urma reorganizarii SNCFR, de la 1 octombrie 1998 a trecut in subordinea nou-infiintatei companii CFR SA, sub numele de Centrul de Informatica.

Societatea Informatica Feroviara SA a fost infiintata si a inceput sa functioneze ca societate comerciala pe actiuni, cu personalitate juridica, de la 1 noiembrie 2002, avand statut de filiala a CFR SA, care este si actionar unic.

In 2008, compania a avut venituri totale de 10,6 milioane euro, cea mai mare parte a acestora provenind de la CFR Marfa (37%), CFR SA Contract Servicii (28%) si CFR Calatori (28%).

“Cresterile de la an la an in ceea ce priveste veniturile au fost alternante, ele au depins de numarul de contracte pe care am reusit sa le castigam. In principiu, in 2008 fata de anul anterior, afacerile au crescut, desi in 2004 am inregistrat cea mai mare cifra de afaceri”, a declarat Dorina Mironescu, directorul general al Informatica Feroviara.

Dupa cum spune ea, piata relativ inchisa pe care opereaza societatea si starile financiare s-au reflectat in contractele avute. Dupa ultima restructucturare a societatii, a urmat o perioada de stabilitate si de rezultate bune, soldate cu o pierdere de circa 1,5 milioane euro in 2007.

“In primii patru ani dupa infiintarea ca filiala a CFR SA, societatea a inregistrat profit. In ultimii doi ani insa, situatia economica s-a inrautatit, asa incat am mers pe pierdere. Rezultatele negative au fost cauzate si de incheierea contractelor cu principalii clienti la o valoare impusa mai mica decat cea estimata. Astfel, in conditiile mentinerii volumului si calitatii prestatiilor, precum si a majorarii valorii contractului cu furnizorul de servicii de transport date, SC Telecomunicatii CFR SA, majorare a carei acoperire nu a fost acceptata de catre beneficiarii acestor servicii, au dus la reducerea veniturilor”, explica Mironescu.

Lucrurile s-au mentinut la un nivel bun, totusi, datorita extinderii sistemului de ticketing (proiect pilot care a functionat in Gara de Nord timp de zece ani), care a inceput in 2005 si s-a incheiat in 2007, cat si lansarii unui nou proiect in acest an - serviciul de achizitie si rezervare online a biletelor.

Biletele CFR cumparate online sunt nominale, iar calatorii se pot prezenta direct la tren cu acestea tiparite (la orice imprimanta) sau cu "ID-ul biletelor" plus un act de identitate.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri