1 / 4

Contextul general al anului

“Chiar daca a fost un an greu, per total, 2009 s-a asezat bine, iar Check Point a reusit sa ajunga la performante asemanatoare celor de anul trecut. Efortul pentru a obtine aceste rezultate a fost insa dublu, a trebuit sa lansam mai multe produse, pentru a avea o acoperire geografica cat mai buna pe piata si pentru a raspunde cererilor clientilor”, a declarat in exclusivitate pentru Wall-Street Lucian Barnea (foto), directorul de vanzari si coordonatorul afacerilor Check Point in Romania.

Dupa cum spune el, piata de securitate s-a ridicat, anul trecut, la circa 10 – 12 milioane euro, iar in acest an va cobori cu pana la 20%. “Fiindca piata de securitate se afla in stransa legatura cu cea IT&C, contractia de doar 20% a fost o operatiune extrem de dificil de atins”, a spus Barnea.

Securitatea este una dintre cele mai importante si mai vizibile zone ale IT-ului. In ultimii ani, cheltuielile alocate securitatii IT au crescut constant:

Alte segmente din sectorul IT au fost afectate mai mult de criza economica, conform acestuia, mai ales pe partea de consumer. Pentru ca Check Point sa se mentina in 2009 la nivelul din anii trecuti nu a apelat la masuri speciale de criza.

“Nu ne-am asteptat sa trecem printr-o perioada de criza economica. Singura strategie la care am apelat a fost cea abordata de companie la nivel global, strategie pe care Check Point a gandit-o pe termen lung, dinainte de aceasta perioada nefasta.”

Ca fiecare companie, si furnizorul de solutii de securitate a avut in 2009 programe de eficientizare si reducere a costurilor de consum, indreptate in special catre partea de logistica. Totodata, Check Point a introdus facilitati si tehnologii noi pentru a isi consolida si extinde baza de clienti.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri