1 / 5

Schimba iPad-ul modelul de business? Nici macar industria

Odata lansat, iPad-ul a inceput sa faca furori in piata si sa nasca controverse. Ce impact va avea tableta, de acum inainte, asupra industriei de calculatoare si cine se va „inghesui” sa cumpere noul gadget? Acestea sunt doar cateva intrebari la care au raspuns manageri romani din industria IT si online.

„Cred ca iPad-ul este un pas facut de Apple pe trendul de crestere semnificativa a utilizarii echipamentelor mobile. Aici, stim cu totii, de pilda, ca in 2009 singurele laptop-uri care au crescut foarte bine in vanzari au fost netbook-urile, ca proportia utilizatorilor de smartphone-uri este in continua crestere, pe o piata in care lupta este deja intensa, iar consumul de informatii si utilizarea de aplicatii mobile a urmat acelasi trend ascendent. Pozitionarea iPad-ului este intre netbook si smartphone, astfel ca lansarea gadget-ului Apple nu va reinventa, neaparat, industria de PC-uri, ci ii va influenta directia de evolutie a unei cereri care se manifesta evident”, sustine Teodor Cimpoesu, directorul general al filialelor din Romania si Bulgaria al Kaspersky Lab, unul dintre cei mai importanti producatori de securitate informatica la nivel mondial.

De alta parere este Marius Ghenea, cunoscut antreprenor roman si presedinte al FiT Distribution, dezvoltatorul magazinelor online PCfun si ElectroFun, care spune ca Apple nu ar putea schimba piata de PC-uri globala si, cu atat mai mult, industria IT in ansamblul ei.

“De mai multi ani, toti producatorii incearca sa gaseasca un format care sa fie suficient de mic pentru a fi mobil, dar in acelasi timp suficient de mare pentru a putea fi utilizat ca un PC. Au aparut in acest context, acum cativa ani, produsele UMPC (Ultra Mobile PC). Au schimbat ele industria sau paradigma de business? Nu. Mi-e greu sa cred ca Apple va reusi acest lucru”, spune Marius Ghenea (Vezi aici profilul IT al lui Marius Ghenea).

Chiar daca nu este prima tableta PC, majoritatea managerilor romani sunt convinsi ca Apple va avea succes atat la nivel international, cat si local.

"Mi se pare extraordinar ca cei de la Apple au decis sa intre pe piata aceasta, probabil convinsi de succesul e-reader-elor. Avand in vedere ca nici iPodul nu a fost primul MP3 player, nici iPadul nu este primul device de genul lui. Insa aduce claritatea si viziunea Apple precum si designul exceptional cu care ne-am obisnuit. Problema lui inerenta rezida mai ales in inaccesibilitatea pentru noi a continutului despre care se vorbeste deja in Statele Unite. Ma astept insa sa aiba acelasi succes ca si toate produsele Apple din ultima vreme pentru ca a fost creat pe aceleasi principii”, afirma Bogdana Butnar, director general si de strategie al MRM Worldwide Romania, agentia de comunicare digitala a McCann Worldgroup Romania.

Cristian Popescu, directorul general al filialei locale Cisco, cel mai mare producator de echipamente de retea la nivel mondial, spune ca se asteapta ca iPad sa aiba vanzari destul de bune, aceasta fiind deja o traditie pentru producatorul californian.

Pe de alta parte, Aurel Netin, directorul general al producatorului de computere Lenovo Romania, remarca faptul ca de curand compania din care face parte a lansat la CES 2010, cel mai mare targ mondial de electronice desfasurat anual in Las Vegas, produsul IdeaPad U1, o combinatie intre notebook si tableta care se va lansa si in Romania in urmatoarea jumatate de an.

Indiferent daca vorbim despre Apple ori Lenovo, Netin afirma ca aceste gadgeturi ar trebuie sa aiba succes si la noi pentru ca “romanii sunt mari amatori de tehnologie”. (Vezi aici profilul IT al lui Aurel Netin)

In ceea ce priveste posibilitatea de a cumpara iPad si din afara SUA, Marius Ghenea spune ca noul gadget va fi disponibil pe toate pietele, deoarece exista un interes global.

“Povestea iPhone a fost putin diferita din acest punct de vedere, insa motivul principal a fost legat de serviciu (abonamentul GSM cu AT&T, cel mai important operator telecom din SUA) decat de produsul propriu-zis. Daca noul produs PC nu vine legat de un serviciu de acces (date, Internet, voce sau altceva), el se va propaga imediat catre toate pietele globalizate (adica toate pietele care conteaza)”, afirma presedintele FiT Distribution.

Teodor Cimpoesu este de parere ca vom vedea reactii la noul iPad imediat si ca vom vedea cu siguranta replici tehnologice similare. El spune, de asemenea, ca in ceea ce priveste Romania si o potentiala lansare a gadget-ului si in tara noastra, ca la orice lansare majora, conteaza marimea pietei si parteneriatele regionale.

“Din acest punct de vedere, cred ca nu suntem inca pe radar-ul Apple pentru primul trimestru al acestui an.”

Citeste aici despre Lectia Apple: Cum si-a facut noul iPad buzz-ul de prelansare

Sursa imagini: apple.com

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri