1 / 4

Liliana Solomon: Rezultatele sunt conform asteptarilor noastre

Astfel, desi in decembrie Vodafone Romania a ajuns la 9,66 milioane de utilizatori, maximul ultimului an, venitul mediu per utilizator (ARPU) al companiei a scazut la 8,1 euro pe luna fata de 10,10 euro, cat era la sfarsitul anului 2008.

“In Romania veniturile pe segmentul de servicii au scazut cu 23,8%, in timp ce veniturile pe segmentul de voce au coborat cu 24,7%, ca urmare a competivitatii care caracterizeaza piata”, scrie in raportul financiar al Vodafone.

Pe de alta parte, Liliana Solomon, directorul executiv al celui de-al doilea operator de telefonie mobila de pe piata locala, vorbeste atat despre competitivitate, dar si despre scaderea per ansamblu a pietei. In 2009, piata de comunicatii electronice si postale a ajuns la 4 miliarde euro, fata de 5 miliarde in 2008, conform datelor Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM).

“Desi operam intr-un context economic dificil si pe o piata extrem de competitiva, am reusit sa incheiem anul calendaristic 2009 cu rezultate bune. In trimestrul incheiat la 31 decembrie, un numar semnificativ de utilizatori au ales serviciile oferite de Vodafone Romania. In ultimul an, am asistat la o diminuare cu peste 20% a industriei telecom locale, ceea ce ne determina sa acordam in continuare multa atentie eficientizarii business-ului nostru”, a declarat intr-un comunicat de presa managerul Vodafone Romania.



Potrivit raportului financiar al Vodafone, Romania este una dintre tarile foarte afectate de criza, cel putin in regiunea Africa si Europa Centrala. Vodafone nu a dorit sa comenteze rezultatele companiei fata de trendurile celorlalte piete din aceasta zona, afirmand ca “o astfel de comparatie este nerelevanta, fiecare tara avand particularitatile sale.”

Totusi, Solomon a spus ca rezultatele au fost conforme asteptarilor, iar programele de eficientizare realizate in companie au diminuat impactul economic si al pietei asupra situatiei financiare a companiei.

In acest context, caracterizat de criza si de lupta acerba pentru clienti, majoritatea operatorilor au fost nevoiti anul trecut sa reduca preturile, lucru care se poate observa si din faptul ca in primul semestru din 2009 romanii au vorbit aproximativ 19,5 miliarde de minute, mai mult cu 33,9% fata de aceeasi perioada din 2008, potrivit ANCOM.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri