1 / 5

Un context nesigur

Imediat dupa ultimele luni din 2008, care au fost slabe, la inceputul anului trecut s-a crezut ca lucrurile in industria de software de business nu au cum sa evolueze, decat in bine – “au fost cateva luni de crestere, jucatorii din piata erau optimisti, la fel si noi; se anuntau lucruri bune. Ba chiar unii dintre noi consideram ca a trecut criza. Insa a doua parte a anului a venit cu scadere”, spune Apfelbaum.

In momentul de fata, la fel ca si in 2009, Wizrom mizeaza pe crestere si, dupa cum spune seful companiei, pe “lucruri bune”. In clipa in care furnizorul de solutii informatice si-a structurat bugetul pe 2010 (din luna noiembrie a anului trecut) au fost prognozate pentru piata locala de profil rezultate peste asteptari.

Totusi, dupa cum explica reprezentantul Wizrom Software, nu ai de unde sa stii exact ce se va intampla, cu atat mai mult intr-un astfel de climat economic. “Este foarte greu de estimat, inclusiv imaginea pe care o avem asupra pietei nu este una tocmai buna la ora actuala – la fiecare doua-trei luni se schimba. Acum, de exemplu, suntem optimisti. Dar maine se poate intampla ceva care sa ne dea optimismul si planurile peste cap”, arata el.

Wizrom Software a inregistrat in 2009 o valoare totala a contractelor similara cu cea din anul precedent. De asemenea, in pofida tendintei generale de diminuare a investitiilor, 150 de noi clienti s-au adaugat portofoliului existent, iar cifra de afaceri a grupului (Wizrom Software, WizSalary Software si filialele externe) s-a situat la 9 milioane dolari.

Comentand asupra acestor rezultate, Zemy Apfelbaum spune ca intotdeauna se poate si mai bine, dar, totodata, si mai rau. “Noi suntem multumiti. In plus, in verticala noastra de business, lucrurile incep sa se miste. Cred ca firmele nu vor mai amana investitiile pe care le-au blocat imediat ce criza a pus stapanire asupra afacerilor lor si vor incepe din nou sa investeasca in IT”, afirma el.

Pentru 2010, Wizrom Software isi propune sa creasca fata de anul trecut, in ciuda prognozei de stagnare anuntata in data de 10 februarie. “Intr-un optimism nu neaparat debordant, asteptam sa fie crestere anul acesta. Ca nu vom ajunge la nivelul pe care ni-l dorim, nu depinde numai de noi. Stagnarea este o prognoza pe care o facem, insa, din pacate, nu ne putem structura un buget pe cresteri spectaculoase in 2010”, declara managing director-ul companiei.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri