1 / 4

Un final de an slab

Cu toate ca in ultimii trei-patru ani, operatorul telecom a lansat tot mai multe servicii, printre cele mai importante fiind cele de Internet (Clicknet) si televiziune digitala prin satelit (Dolce) cu preturi tot mai competitive, seful Romtelecom spune ca de fapt compania pe care o conduce este si cea care incearca sa mentina tarifele la un nivel rezonabil.

“Suntem singurul operator care se lupta sa tina preturile la un nivel rezonabil. Preturile noastre sunt in unele cazuri mai mari decat ale operatorilor de telefonie mobila intrucat credem ca serviciile merita aceste tarife. Razboiul preturilor este cel mai rau lucru care se poate intampla in piata”, explica Yorgos Ioannidis (foto).

El adauga ca si in Romania exista exemple de companii care au intrat in astfel de “razboaie’, pe viitor pericolul unei astfel de strategii fiind lipsa de cash pentru modernizare, telecomunicatiile fiind un domeniu care necesita investitii de zeci si chiar sute de milioane de euro.

“Noi avem un profit operational in jurul a 30% si nu il facem pentru ca ne plac cifrele, ci pentru ca avem nevoie de el ca sa-l reinvestim”, explica oficialul operatorului, care a avut anul trecut o cifra de afaceri de 807,7 milioane de euro si un profit operational de 252,4 milioane de euro.

Daca la nivelul pietei, pericolul este reprezentat de micsorarea accentuata a tarifelor, daca vorbim la nivel de fiecare companie cel mai rau lucru pe care il poate face conducerea acesteia este sa-si subestimeze competitorii, mai crede grecul.

"Avem competitiori care fac parte din multinationale si niciodata nu trebuie sa subestimezi multinationalele, dar si jucatorii puternici la nivel regional. Si avem si competitori la nivel micro, de la care nu stii la ce sa te astepti. Ii respectam pe toti oricat de mari sau mici ar fi".

Desi managerul Romtelecom spune ca incearca sa mentina costurile la un nivel mai ridicat, compania a devenit un concurent tot mai agresiv in fata rivalilor de la UPC, dar mai ales RCS&RDS.

Competitia a dus insa in ultimii ani si la reorganizarea operatorului, care isi doreste sa ajunga numarul unu in furnizarea de servicii de divertisment.

Astfel, atat din cauza crizei, dar si ca urmare a competitiei, managerii Romtelecom au fost nevoiti sa recurga la un plan cu 20 de masuri de eficientizare a costurilor, printre care reducerea cheltuielilor de marketing si a consumului de electricitate, dar si urmarirea mai atenta a datoriilor, dupa cum afirma Ioannidis.

Aceste masuri au inclus insa si reduceri de personal si externalizarea a cateva sute de posturi.

Compania, care avea 10.017 angajati in decembrie anul trecut, a anuntat in februarie disponibilizarea din mai a 600 de persoane, iar in ianuarie 400 de salariati din departamentele de comutatie si electroalimentare au fost transferati catre compania Ericsson, pentru servicii de administrare a retelei.

”Anul trecut cand monitorizam evolutia pietei nu eram siguri daca este nevoie de aceasta reducere de personal. Dar trebuie sa spun ca decembrie a fost o luna foarte dificila, de cand am venit in Romania nu am avut parte de o asa luna decembrie. Niciuna dintre ofertele noastre nu a avut rezultatele la care ne asteptam, iar in anii anteriori decembrie era cea mai buna luna. Si a trebuit sa luam o decizie, pentru ca din nefericire costurile noastre, mai ales cele operationale, si mai specific cele cu salariile sunt cele mai mari in piata de telecom din Romania”, a explicat directorul general al Romtelecom.

Ioannidis a adaugat ca operatorul lucreaza cu compania de plasare de personal BPI, prin care le ofera consultanta celor disponibilizati despre cum sa-si scrie CV-ul si le aranjeaza cel putin doua interviuri de angajare.

Managerul Romtelecom a mai spus ca nu are ca ca target micsorarea companiei, ci isi doreste ca operatorul sa vina cu oferte atractive pe piata, un lucru care este posibil numai in situatia in care costurile interne sunt tinute sub control.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri