1 / 5

Momentele bune din retailul electro IT in 2010

"Este greu sa vorbim de cel mai bun moment al lui 2010, pentru ca a fost un an in care cifrele s-au schimbat foarte mult de la o luna la alta si nu ni se oferea nicio siguranta in privinta viitorului", afirma Tiberiu Pop (foto), seful Corsar Grup, companie care opereaza magazinul online Cel.ro.

Totusi, potrivit acestuia, un moment bun ramane sfarsitul de an. In aceasta perioada, vanzarile sunt mai mari decat estimase Pop initial, undeva cu 10% in plus fata de anul trecut.

Pentru Flanco, cea mai buna perioada din 2010 este echivalenta cu decembrie, care va fi cea mai buna luna a anului pentru companie. Prin deschiderea a patru magazine noi si prin campania "100% Reducere", retailerul estimeaza ca vanzarile vor atinge nivelul de 60 milioane lei.

La Domo, 2010 a marcat trendul ascendent al vanzarilor retelei companiei, care a deschis noua magazine, a lansat o serie de produse noi si a luat parte la toate inovatiile tehnologice care au facut istorie – tehnologia 3D, aparitia gadget-urilor IT de tipul tabletelor PC etc.

Magazinul Azerty.ro care face parte din grupul Kelion Online, care mai detine si Marketonline.ro, Ghelir.ro si Mediadot.ro a trecut luna trecuta prin schimbari majore. Tocmai de aceea, Catalin Mihailescu, managing partner al companiei Kelion Online, se asteapta ca cele mai bune momente pentru magazinul de electro IT sa inceapa cu aceasta luna.

La PCfun.ro cel mai bun moment al anului a fost cel in care s-a finalizat noul site, ceea ce a insemnat un update al platformei online (care a fost astfel unificata cu celelalte magazine online din grup) si un facelift semnificativ al site-ului propriu-zis, pastrand insa toate elementele caracteristice magazinului online si brandului nostru.

2010 a fost un an al contrastelor, fiind marcat atat de provocari, cat si de oportunitati la nivelul intregii economii. "Pentru eMag, oportunitatea majora a insemnat o mai buna intelegere a clientului in adevaratul sens al cuvantului (mergand de la cine?, ce?, cum?, de ce?, la ce ora? si de unde cumpara?). De asemenea, diversificarea ofertei a fost a doua conditie-cheie pe care am incercat sa o indeplinim", a declarat Radu Apostolescu, directorul de marketing al companiei.

Anul acesta, eMag a continuat planurile de extindere la nivel national - deschiderea showroom-urilor de la Timisoara, Constanta si Craiova au determinat triplarea ratei de conversie pe site la nivel local.

Sintetizand, dupa cum arata Mihailescu, putem nota la lucrurile pozitive intamplate acest an in retail-ul electro IT:

• stabilizarea sectorului de retail specializat, dupa insolventele si preluarile efectuate de cativa jucatori puternici

• eforturile deosebite pentru pastrarea cotelor de piata ale jucatorilor din piata, in contextul economic dificil, lucru care a fost transpus catre clientul final intr-un numar ridicat de oferte speciale, precum si o multitudine de servicii suplimentare gratuite

crearea ARMO (Asociatia Romana a Magazinelor Online), asociatia care a reusit sa implementeze un cod de bune practici care sa fie respectat de catre toti membrii sai


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri