Inceputurile

InceputurileDe cand a renuntat la Apple, Wozniak a fondat o serie de companii, printre care se numara si cea producatoare de GPS-uri wireless, Wheels of Zeus, sau un holding care se ocupa cu achizitionarea si dezvoltarea de firme IT, numit Acquicor Technology.

Despre "primii pasi" ai Apple, evolutia spectaculoasa a brandului si viziunea asupra viitorului pe care il va avea compania, a vorbit Steve Wozniak, intr-un interviu acordat publicatiei silicon.com.

Primul model de computer Apple creat de Wozniak a fost, initial, cumparat cu precadere de catre utilizatorii finali; insa, imediat a devenit clar faptul ca tehnologia Apple putea fi folosita cu usurinta si de catre clienti companii. Principalul factor care a contribuit la largirea publicului tinta pentru computerele produse de companie a fost, potrivit co-fondatorului Apple, programul VisiCalc al Apple II, care a transformat "calculatorul personal" intr-un instrument de business.

"Am lansat VisiCalc si, dintr-o data, vanzarile noastre au crescut de zece ori pe segmentul micilor companii. Ne-am zis: «Doamne, piata aceasta poate construi un business. Va trebui sa dezvoltam un nou aparat, care sa fie adaptat segmentului enterprise.»", a spus Wozniak.

Apple a inceput sa angajeze tot mai multi dezvoltatori, iar obiectivul companiei a devenit curand acela de a "schimba cumva lumea calculatoarelor".

In tot acest timp, Steve Wozniak a ramas dedicat crearii de hardware si ingineriei si a preferat sa nu se implice si in partea de business. "Nu-mi place sa intru in conflicte si discutii, asa ca am decis ca m-as descurca de minune doar pe partea de inginerie. De asemenea, mi-a facut placere sa arat ca pot obtine foarte multe cu foarte putin, la un cost mic. In final, acest lucru a ajutat businessul Apple, deoarece atunci cand iti poti crea produsele cu putin si le poti vinde cu mai mult, e ca si cum ai cucerit lumea."

Sursa foto: http://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Wozniak


Secretele renasterii Apple

Secretele renasterii AppleCand Steve Jobs (foto) s-a intors la conducerea Apple in 1996, acesta a marcat inceputul unei perioade cheie in dezvoltarea companiei care a ajuns un gigant IT.

Odata cu lansarea dispozitivului muzical portabil numit iPod, in 2001, Apple a inceput sa prinda un avant fantastic, astfel ca, pana la finele deceniului trecut, compania a devenit cea mai mare din industria tehnologica.

Un aspect care a influentat expansiunea brandului a fost "cultura secretului", care a crescut in perioadele dinaintea unor lansari de produse. Acest lucru a influentat pozitiv vanzarile Apple si a constituit un avantaj competitiv. In plus, modul de promovare in piata si in mass-media a contribuit la stimularea vanzarilor.

Wozniak este de parere ca un factor care a facut compania sa fie una de succes este modul in care au fost protejate dezvoltarile de noi produse si, totodata, modul in care compania s-a asigurat ca produsele respective sunt capabile sa impacteze major pietele pe care au fost lansate.

"Cred ca modul in care au fost dezvoltate noile produse, tinerea acestora in secret a fost lucrul care a facut ca Apple sa fie o companie de succes. Si, de asemenea, faptul ca Apple a creat pentru produsele sale functii pe care nu le au competitorii sai, ci functii mult mai bune. Compania nu s-a rezumat la a oferi utilizatorilor functii standard pe care oricine altcineva le-ar fi putut oferi", a declarat el.

Acesta a adaugat ca produsele bune sunt cele care vin cu ceva nou si ca, tocmai de aceea, oamenii creativi iubesc Apple.


Despre iPad si iPhone 4

Despre iPad si iPhone 4Steve Wozniak a ramas un fan declarat al produselor Apple, iar iPad-ul nu face nici o exceptie. Compania a vandut 7,5 milioane de iPad-uri de la lansare, din aprilie 2010, si a creat o noua moda in piata, intrucat, conform analistilor, pana la finalul anului trecut, s-au vandut 20 de milioane de tablete.

Una din principalele atractii pentru Wozniak este sistemul de operare al iPad-ului: "Tableta mi se pare fantastica. Sistemul de operare, care este un subansamblu al celui Apple, este minunat. Am auzit utilizatori de iPad care, vorbind despre gadget, il numeau adorabil. Si nu am auzit acest lucru despre un PC."

Totusi, acesta considera ca iPad-ul nu este perfect si ca i-ar fi trebuit cateva functii suplimentare: lipsa unei camere video ingreuneaza activitatea utilizatorilor, care nu pot impartasi fotografiile personale cu prietenii; de asemenea, iPad-ul ar fi trebuit sa ofere, prin Bluetooth, posibilitatea de a efectua apeluri telefonice prin servicii gratuite de tipul celor furnizate de Skype.

In timp ce iPad-ul continua sa contribuie la extinderea Apple, iPhone-ul este cel care a propulsat compania dincolo de brandul iPod. Lansat pentru prima oara in 2007, iPhone-ul este o imagine iconica a companiei, la fel cum este si iPod-ul.


Viitorul Apple

Viitorul AppleCe urmeaza pentru Apple? Steve Wozniak nu s-a lasat atras intr-un joc al ghicitului, insa a subliniat ca industria auto este un domeniu unde Apple ar putea servi bine. "O masina ar avea nevoie de atingerea Apple, ca sa spun asa. Nu m-am gandit niciodata la companie din acest punct de vedere insa, daca Apple ar construi o masina, ar fi cea mai buna masina din lume."