Piata de soft si servicii informatice va creste cu 2-5% comparativ cu 2010

Piata de soft si servicii informatice va creste cu 2-5% comparativ cu 2010Binkofski crede ca anul acesta piata de soft si servicii informatice va creste cu 2-5% comparativ cu 2010 deoarece sunt domenii de business (precum cel financiar-bancar, al energiei si retailului) care “reincep sa investeasca pentru ca fara IT nu se poate conduce o afacere”.

Anul trecut piata de soft si servicii IT a fost in jurul a 700 de milioane de euro, iar anul acesta ar putea urca la circa 780 de milioane de euro, conform datelor prezentate de compania de cercetare Pierre Audoin Consultants (PAC).

“Inceputul de an nu este chiar bun. Sunt asteptari mari de la guvern si deocamdata nu sunt date despre cum vor arata bugetele din sectorul public. Dar sunt semne bune la nivel macroeconomic. Asteptam ca Produsul Intern Brut sa creasca si cred foarte mult ca acest lucru se va intampla pentru ca suntem inconjurati de tari care evolueaza bine. Lumea ne influenteaza si nu putem ramane intr-o situatie negativa”, a explicat oficialul companiei.

Astfel, unul dintre motivele pentru care seful companiei de soft este optimist sunt investitiile straine, unele dintre acestea fiind facute de conationali ai polonezului.

Dintre investitiile recente ale polonezilor in industria locala de IT se remarca cele ale companiei de distributie ABC Data in Scop Computers, unul dintre cei mai jucatori pe piata locala si ale celor de Asseco See in furnizorul de solutii informatice Probass .

Ronald Binkofski adauga ca in sectorul privat companiile sunt inca prudente in ceea ce priveste investitiile in IT, dar ca exista cerere in special din sectorul financiar-bancar, energetic si retail.

“Unul dintre aspectele care ma ingrijoreaza este cererea din zona utilizatorilor finali, care este mult mai mica decat in alte tari. Polonia si Cehia au iesit foarte bine din criza datorita cererii utilizatorilor care a fost foarte mare ceea ce nu este cazul Romaniei. De asemenea, finantarea este o problema in Romania, dar cred ca bancherii vor gasi metode sa rezolve acest lucru”, a mai spus directorul general al Microsoft.

Binkofski spune ca Microsoft Romania va avea in acest an fiscal (iulie 2010-iunie 2011) un avans al afacerilor in jurul celor 6% estimati de managementul companiei in 2010, dar adauga ca aspiratiile companiei au fost mai mari decat cresterea pe care o poate oferi in prezent cererea din piata de soft si servicii IT.

In 2009, Microsoft Romania a avut afaceri de circa 29,7 milioane de euro fata de 29,8 milioane de euro in 2008 si un profit brut de 5,2 milioane de euro comparativ cu 6,3 milioane de euro in urma cu doi ani, arata datele de la Registrul Comertului. Cifra de afaceri raportata la Registrul Comertului de companie nu reprezinta intreg businessul Microsoft pe piata locala. Cifrele declarate reprezinta veniturile directe realizate in activitati de consultanta si servicii si veniturile din activitatile de marketing pentru produsele si solutiile Microsoft.

“Punem accentul pe imbunatatirea organizatiei in mai multe zone pentru a ne pregati pentru vremurile bune care speram sa vina in Romania. Este vorba de schimbari de pozitii care sunt naturale, dar sunt si aspecte de business pentru care lucram pentru a le imbunatati”.

Un aspect pe care compania vrea sa-l imbunatateasca este felul in care colaboreaza cele trei organizatii ale Microsoft in Romania: divizia de vanzari si marketing (125-130 de angajati), Centrul Global de Suport Tehnic (175 de angajati) si centrul de cercetare si dezvoltare de la Timisoara, unde cei 55 de salariati lucreaza pentru Bing, motorul de cautare lansat de companie americana. In Europa, mai exista doar un centru de dezvoltare pentru Bing, in Polonia in orasul Roswell.

"In prezent, avem 40 de locuri disponibile, atat in zona de suport, cat si in cea de vanzari si marketing”, mai spune managerul.

Cu toate ca afirma ca piata este inca “provocatoare” in ceea ce priveste veniturile inregistrate de companii, managerul producatorului de software afirma ca Microsoft si-a majorat cota pe aproximativ toate liniile de business.

Printre cele mai mari cresteri au fost pe zona vanzarilor de servere (mai ales pe segmentul companiilor mici si mijlocii in defavoarea Linux) si a solutiilor de management al relatiilor cu clientii (CRM) unde cresterea inregistrata de companie a fost de doua cifre in ultimele luni.

Pe de alta parte, printre produsele care genereaza cele mai mari venituri pentru Microsoft Romania sunt: sistemele client (Windows), aplicatiile si serviciile de productivitate (Office, Dynamics) si serverele (Windows Server, System Center)

Un element important pentru acest an fiscal (iulie 2010-iunie 2010) pentru Microsoft Romania este cresterea pe segmentul de cloud computing (solutii care permit reducerea costurilor, intrucat aplicatiile, tehnologiile si datele sunt disponibile pe un server virtual).

Producatorul de soft desfasoara cateva proiecte pilot la companiile mari, iar din octombrie anul trecut a lansat in parteneriat cu Romtelecom serviciile de comunicare sub brandul My Office, prin care clientii din companiile mici si mijlocii isi pot reduce costurile cu pana la 40%, prin diminuarea costurilor cu deplasarile si cu echipamentele IT&C. Astfel, printre beneficiarii unor astfel de solutii se numara mai ales IMM-urile care platind doar in functie de consum pot avea acces la solutii care pana acum erau utilizate doar de jucatorii mari.

Pana acum Microsoft a lansat pe piata locala serviciile de cloud computing: Microsoft Online Services (BPOS) pentru companii, Windows Azure Platform pentru dezvoltatori de aplicatii, Live@edu pentru institutii educationale, Windows Live pentru consumatori si CRM Online.


Ce spune despre parteneriatul Microsoft-Nokia sau despre limba romana

Ce spune despre parteneriatul Microsoft-Nokia sau despre limba romanaParteneriatul Microsoft-Nokia

Nokia si Microsoft au anuntat luna aceasta ca au incheiat un parteneriat prin care producatorul finlandez de telefoane mobile urmeaza sa foloseasca sistemul de operare Windows Phone, cele doua companii incercand sa ajunga din urma Google si Apple pe piata smartphone-urilor si a tabletelor, conform Reuters. Potrivit lui Stephen Elop, directorul general al Nokia, preturile telefoanelor inteligente dotate cu Windows Phone se vor reduce rapid.

“Cred ca este o directia foarte buna. Nokia este o companie foarte buna si oamenii au subestimat-o in ultimii ani, dar acest parteneriat va fi favorabil pentru ambele companii. In zona consumer, loialitatea si emotiile se schimba de zece ori mai puternic decat in zona business. Daca azi pierd un produs caruia ii sunt fidel si maine vad ceva asemanator il cumpar. Aceasta este o piata foarte dinamica si cred ca Microsoft si Nokia vor fi jucatori buni. Ma asteptam ca Microsoft sa faca parteneriate semnificative si cred ca vor fi si altele importante. Pentru ca primim reactii foarte bune de la utilizatori despre noul sistem de operare”.

Windows Phone este considerat unul dintre cele mai bune sisteme de operare pentru telefoane mobile, insa nu se bucura inca de prea multa popularitate printre consumatori. Pentru compania de soft, parteneriatul cu Nokia aduce o adoptare larga a platformei Windows Phone, eclipsata pana acum ca vanzari si popularitate de Android.

Despre investitiile straine:

"Cred ca ar fi bine pentru Romania sa colaboreze cu tari care sunt mai departe de Europa de Vest, precum China. Are cea mai mare capacitate de a investi in strainatate si acest lucru ar putea fi usor nestructurat. Pentru ca investitiile sunt facute atat de repede incat capacitatea de a gestiona acest lucru devine o provocare. Si de aceea as sustine aceste investitii, dar asigurandu-ma ca se defasoara in modul potrivit. Aceasta este o provocare pentru Romania: sa atraga aceste investitii, dar sa le gestioneze bine ceea ce nu este usor".

Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI) anunta in ianuarie ca 13 companii chineze printre care Alibaba Network Technolog, care detine Alibaba.com, cel mai mare site chinezesc de comert electronic sau Tencent Technologies, parte din grupul care este liderul serviciilor de internet din China, ar fi foarte interesate sa investeasca in Romania.

Deocamdata cei mai importanti investitori chinezi din IT&C in Romania sunt producatorii de echipamente ZTE si Huawei.

Citeste si Pierdem trenul de China? Ce este de facut pentru a-i atrage pe asiatici

Ce admira la companiile locale:

“Antreprenoriatul care sta la baza acestora. Sunt incredibil de creative in castigarea de cota de piata”.

Lectii de limba romana:

Seful Microsft Romania are in fiecare zi o ora de cursuri de limba romana. Deocamdata ii este dificil sa vorbeasca, dar a inceput sa inteleaga anumite cuvinte.

“Am auzit la radio << masina nationala romaneasca Dacia>> si m-am simtit mandru ca am inteles. La restaurant incerc sa comand in romana, dar nu este amuzant. Profesoara mi-a spus ca gramatica este cea mai dificila parte, dar mie nu mi se pare pentru ca gramatica poloneza este mult mai complicata decat cea romaneasca. De asemenea, limba romana este legata de structura latina si inteleg de ce se intampla anumite lucruri. Sper ca intr-un an voi putea intelege mai multe”

Ce ar alege sa faca daca nu ar fi seful Microsoft Romania:

Ar alege o slujba tot in IT pentru ca desi a terminat o facultate cu specializare in matematica, informatica este domeniul care ii place.

"Industria IT este foarte dinamica, competitiva, sunt atat de multe provocari si cred ca as ramane in IT. Am fost si antreprenor, am avut timp de doi ani o companie prin care ofeream consultanta de business si in zona de asigurari in preluarea de companii poloneze de firme foarte mari. Pentru anumite proiecte lucram cu mai multi oameni, dar chiar daca afacerea mergea bine, ma simteam oarecum frustrat pentru ca era un business in care in general lucram singur. Am fost antreprenor, dar m-am intors pentru ca voiam sa colaborez cu mai multi oameni. Si din prima zi in care ajuns la Microsoft am inceput sa ma simt siferit, aveam oameni de condus si purtam discutii".





Cine este Ronald Binkofski

Cine este Ronald BinkofskiRonald Binkofski (42 de ani) a devenit CEO al Microsoft Romania in octombrie anul trecut, polonezul fiind primul expat aflat la conducerea companiei de la lansarea operatiunilor pe piata locala, in 1996. Pana in toamna anului trecut operatiunile din Romania ale Microsoft au fost gestionate de Silviu Hotaran, timp de aproximativ 12 ani, si de Calin Tatomir, intre septembrie 2008 si octombrie 2010.

Binkofski este angajat al Microsoft din martie 2006, pana in toamna anului trecut lucrand pentru filiala producatorului de soft din Polonia, ca developer & platform evangelism lead si director de marketing, business si operatiuni.

Inainte de Microsoft, Binkofski a condus timp de doi ani propria companie, o afacere in domeniul consultantei de business.

Anterior, intre decembrie 2005 si iunie 2004 a fost manager pentru zona Europei Centrale si de Est in cadrul Software AG, functie ce i-a permis contactul cu multi clienti si parteneri de pe piata locala.

Seful Microsoft Romania a absolvit cursurile Facultatii de Matematica Aplicata a Universitatii Jagiellonian din Cracovia (in 1995) si s-a specializat in matematica in Universitatea Johann Wolfgang Goethe din Frankfurt (Germania)