Coridorul economic China - Pakistan: 32 mld. $

Coridorul economic China - Pakistan: 32 mld. $

Un proiect de infrastructura de dimensiuni extraordinare destinat a lega portul Gwadar, situat in sudul Pakistanului, cu partea de vest a Chinei, si care implica drumuri, cai ferate si conducte de petrol si gaze, va oferi chinezilor o iesire directa la Oceanul Indian.

In momentul in care coridorul va fi operational, acesta va reprezenta principala cale de acces pentru comertul dintre China si Orientul Mijlociu si Africa. De altfel, controlul asupra portului Gwadar a fost transferat spre administrare in luna februarie a anului trecut companiei chineze de stat Overseas Ports Holding. La inceputul acestui an, cele doua parti au ajuns, de asemenea, la un acord de a construi un aeroport la Gwadar, precum si de a intinde retele de fibra optica intre granita chineza si Rawalpindi.

Sursa foto: J. Patrick Fischer

Cale ferata de mare viteza in Nigeria: 13 mld. $

Cale ferata de mare viteza in Nigeria: 13 mld. $

In luna mai a acestui an, China Railway Construction Corporation a semnat un contract de 7,6 miliarde de lire sterline pentru constructia a 860 de mile (aproximativ 600 km.) de cale ferata pentru trenuri de mare viteza in Nigeria. Pana in prezent, nu exista insa detalii cu privire la traseul liniei de cale ferata.

Autostrada proiect care va lega Algeria de la Est la Vest: 11,1 mld. $

Autostrada proiect care va lega Algeria de la Est la Vest: 11,1 mld. $

Lansat initial in martie 2007, acest proiect ambitios de a construi un drum cu sase benzi in Algeria a fost lovit de confuzie, acuzatii de luare de mita si intarzieri cu salariile lucratorilor. China Rail Construction Corporation si CITIC au castigat contracte pentru a construi o parte din autostrada. Restul lucrarilor va fi efectuat de o firma japoneza.

In momentul finalizarii, autostrada va avea o distanta de 756 de mile, desfasurata de la granita marocana la frontiera tunisiana si va conecat orasele de coasta ale Algeriei.

Sursa foto: Saber68

Baltic Pearl Project: 1.7 mld. $

Baltic Pearl Project: 1.7 mld. $

Pe coasta Golfului Finlandei, la sud-vest de St Petersburg, China dezvolta un nou oras pentru 35.000 de locuitori. Cu o investitie de un miliard de lire sterline de la Shanghai Industrial Investment Company, constructia proiectului a fost programata sa dureze intre sase si opt ani, dar a incetinit din cauza crizei financiare.

Odata ce va fi dat in folosinta, orasul va avea 14.000 de apartamente, cinci scoli si noua gradinite, precum si centre comerciale, restaurante si cinematografe. Cu toate acestea, au existat critici in ceea ce priveste conditiile precare pentru muncitori si problemele de trafic si de acces.

Sursa foto: Sasha Krotov

Parcul eolian din Texas: 1,5 mld. $

Parcul eolian din Texas: 1,5 mld. $

In 2011, Shenyang Power Group (SPG) a semnat un acord pentru a dezvolta un parc eolian pe 36.000 hectare, unul dintre cele mai mari proiecte din Statele Unite, in vestul statului american Texas. Parcul eolian va fi echipat cu turbine fabricate in China, finantate printr-un imprumut 880 milioane lire sterline de la China Export-Import Bank.

Centrala hidroelectrica Zungeru din Nigeria: 1,3 mld. $

Centrala hidroelectrica Zungeru din Nigeria: 1,3 mld. $

In iulie a anului trecut, intr-o vizita la Beijing, Goodluck Jonathan, presedintele nigerian, a fost de acord sa construiasca un baraj de 700 MW pe raul Niger, la aproximativ 90 mile de la Abuja. Constructia va dura cinci ani si trei sferturi din cost va fi suportat de catre China, sub forma de imprumut acordat Nigeriei, pe o durata de 20 de ani, cu 2,5 la suta dobanda.