1 / 7

Managerii, surprinsi de severitatea si viteza crizei

Potrivit sondajului, 88% dintre companiile globale spun ca modelul lor de operare a fost modificat de recesiune.

Datele comparative cu studiul similar publicat de Ernst & Young (E&Y) in luna ianuarie 2009 arata ca desi momentul de intensitate maxima al crizei pare sa fi trecut, majoritatea companiilor sunt in continuare concentrate pe supravietuire, desi exista o minoritate care incearca sa valorifice noile oportunitati din piata.

Studiul numit “Oportunitati pe timp de criza: accelerarea schimbarii”, arata ca aproape jumatate dintre cei intervievati (43%) a spus ca modelul de operare al afacerii lor a fost definitiv modificat de evenimentele din ultimele 18 luni. Alti 45% au spus ca impactul a fost doar unul temporar.

Peste 56% dintre executivi au spus ca procesele firmei de gestionare a riscului au fost modificate permanent, iar 33% au spus ca ele s-au modificat doar temporar. Pentru 45% dintre respondenti cadrul de reglementare al afacerilor lor s-a schimbat fundamental in aceasta perioada de timp.

Alte modificari la nivelul modelului de afaceri – vizand preturile, profitabilitatea, competitivitatea si stabilitatea economica – au fost considerate de catre respondenti ca avand mai mult un caracter temporar, cu toate ca peste 20% dintre ei, in fiecare caz, au spus ca si aceste modificari sunt permanente.

„Acest studiu arata nu numai impactul permanent al recesiunii mondiale, ci si schimbarea care a avut loc in ultimele 12 luni; el demonstreaza cat de rapid s-a facut aceasta schimbare si faptul ca foarte putini oameni au prevazut-o. Mai mult de trei sferturi dintre directorii intervievati in sondaj au spus ca au fost surprinsi de severitatea si viteza cu care s-a instalat criza globala", spune John Murphy, vicepresedinte la Ernst & Young.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri