Functionarii publici nu raspund dupa o procedura uniforma la telefon

Functionarii publici nu raspund dupa o procedura uniforma la telefonPotrivit constatarilor facute in urma studiului ARSIT, functionarii publici nu urmeaza o procedura uniforma de raspuns la telefon, prin care sa raspunda supnand numele institutiei unde s-a sunat si numele lor.

Ca urmare, Asociatia recomanda ANAF ca angajatii sai sa respecte niste proceduri standard de raspuns la telefon.


Functionarii sunt reticienti sa acorde informatii contribuabililor din alte judete

Functionarii sunt reticienti sa acorde informatii contribuabililor din alte judetePotrivit ARSIT, unii functionari au fost reticenti la a acorda informatii in momentul in care au aflat ca cel care intreaba nu este din judetul/localitatea lor.

Solutia in acest sens ar fi ca ANAF sa isi instruiasca personalul pentru acordarea de informatii oricarei persoane care suna la telefon.

Functionarii nu ofera raspunsuri corecte

Functionarii nu ofera raspunsuri corecteCu toate ca cei mai multi functionari interogati de ARSIT au fost amabili, de multe ori nu au oferit niciun raspuns concret.

In acest context, ARSIT propune transformarea Centrului de asistenta a contribuabililor intr-un call-center unic la nivel national pentru acordarea de asistenta telefonica.

Acest call-center ar trebui sa fie deservit de un numar mai mare de functionari publici si sa fie structurat pe tipuri de impozite, astfel incat, atunci cand un contribuabil suna sa i se dea posibilitatea sa aleaga tipul de impozit pentru care solicita asistenta.

Astfel, functionarii care raspund la aceste solicitari vor avea un domeniu mai ingust de specializare, pentru a putea acorda asistenta de mai buna calitate.

Functionarii nu pot acorda asistenta la un nivel superior

Functionarii nu pot acorda asistenta la un nivel superior"Desi o mare parte a functionarilor s-a straduit sa ajute contribuabilul si chiar sa-i ofere raspunsul corect si complet, functionarii care acorda asistenta nu sunt specializati pe un anumit domeniu, ceea ce face destul de dificila acordarea asistentei la un nivel superior", precizeaza ARSIT.

Asociatia recomanda Fiscului efectuarea de training-uri ale personalului, imediat ce apar noutati legislative.