1 / 5

Piata spa locala, la inceput de drum

Valoarea pietei de lux a stagnat la 460 milioane euro, iar cele mai afectate segmente raman cele de turism, parfumerie, bijuterii si ceasuri, potrivit unui raport CPP Management Consultants.

Sectoarele care au inregistrat usoare cresteri anul trecut sunt auto, hotelarie, spa si gourmet.


In ceea ce priveste sectorul spa, opiniile din piata romaneasca sunt impartite. Liliana Paraipan (foto), director general Eden Spa, sustine ca investitiile in centre spa au avut un trend ascendent anul trecut, ca numar de centre deschise si la nivelul cererii.

In opinia sa, piata spa se afla la inceput de drum, se dezvolta constant, intrucat vine sa raspunda nevoii de relaxare si de ingrijire fizica si mentala a omului modern. Astfel, in 2010, s-a observat o crestere a investitiilor in centre spa. "Hotelurile noi, mai ales cele de 4 sau 5 stele, includ in structura lor inca din faza de proiect un centru wellness-spa, ceea ce le ofera un avantaj competitiv pe piata in care opereaza. Tendinta de crestere este vizibila la nivelul numarului si amplorii centrelor aflate in faza de proiect in domeniul acesta".

Un exemplu in acest sens este hotelul Epoque, deschis in toamna anului trecut, in Bucuresti. Cum explica managerul general al hotelului, Antoni Kuhnen, motivele pentru care piata spa a crescut spre deosebire de alte sectoare de lux? "Cresterea pietei spa se datoreaza in primul rand schimbarilor recente care au intervenit in stilul nostru de viata. Precaderea cu care cautam produse organice si alte alternative sanatoase ne-au facut sa trecem, in materie de bunastare fizica si psihica, de la tratament la preventie, iar spa-ul a devenit astfel o necesitate".

In opinia sa, numarul investitiilor in centre spa in Romania a urmat un trend ascendent, semn ca piata de profil urmeaza o directie buna.

"In ceea ce priveste principalele tendinte pe piata, anul trecut a inregistrat o revenire la natura, produsele organice si din culturi biologice fiind cerintele de top ale clientilor. Totodata, se observa si diversificarea din ce in ce mai mare a tratamentelor de lux, cu cat mai exotice si mai unice, cu atat mai cautate. In ceea ce priveste comunicarea terapiilor si tendintelor, spa-ul isi intalneste des clientii in online, unde accesul la oferte, programe si evenimente de profil se face rapid", afirma managerul Epoque.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri