1 / 4

Costume din magazin sau la comanda

Stefania Navin reprezinta marca Ermenegildo Zegna, in calitate de director de magazin. Conform ei, clientii brandului Ermenegildo Zegna, care apartine grupului de marci de lux Alsa Boutiques, detinut de Srdjan Kovacevic, sunt oameni de afaceri, manageri de top, politicieni, bancheri, persoane publice, functionari, doctori, notari etc. Dintre acestia, 40% sunt manageri.

"Majoritatea managerilor prefera tinutele clasice, formale, de business, insa si pe cele «smart casual». Cel mai bine vandute costume sunt cele clasice, usor de purtat si asortat, din tesaturi naturale, pentru tot timpul anului, accesibile ca pret", arata Navin.

Insa cel mai scump costum comercializat din linia Ermenegildo Zegna Couture a fost unul realizat cu finisaje manuale, in tesatura 15milmil15, o stofa foarte fina, la pretul de 4.000 euro. Clientul acestui produs a fost un om de afaceri renumit, dupa cum arata reprezentanta magazinului Ermenegildo Zegna.

Managerii romani opteaza si pentru costume facute pe comanda. Tudor.Personal Tailor, jucator pe piata vestimentatiei masculine made to measure, realizeaza costumele in trei saptamani, iar camasile in doua. In functie de perioada din an in care se comanda, executia unui costum la atelierul designerului Alexandru Ciucu poate dura intre doua si sase saptamani.

Materialele folosite de catre croitorii Tudor.Personal Tailor sunt naturale – lana, in, bumbac.

"Daca vorbim despre materiale, majoritatea clientilor nostri le prefera pe cele de business, in culori inchise. Recent am lansat si colectia de materiale de primvara-vara, care include o gama generoasa de materiale racoroase pentru momentele petrecute la birou, dar si pentru activitatile mai lejere", potrivit lui Marius Dan (foto dreapta), fondator si managing partner al Tudor.Personal Tailor.

Deoarece clientii Tudor sunt oameni ocupati, de succes, care isi doresc un serviciu de croitorie personala intrucat nu au fizic timp sa se deplaseze pana la un centru comercial, acestia prefera serviciul "Tudor vine la birou", in care masurile sunt luate direct la biroul clientului, iar comanda este livrata apoi la o adresa indicata, fara a mai fi necesare probe intermediare.

"Aproximativ jumatate dintre clientii care ne calca pragul sunt manageri; cealalta jumatate este formata din antreprenori sau expati", adauga Dan.

Alexandru Ciucu (foto stanga) spune ca mai mult de trei sferturi dintre cei care apeleaza la serviciile sale detin functii de conducere. Ce prefera clientii care lucreaza in corporatii? "Depinde foarte mult de domeniul de activitate al fiecaruia cand vine vorba de tipul de costum comandat. Un barbat care lucreaza in banca intr-un post de conducere va dori un costum sobru, pentru ca asta genereaza incredere. Un client care isi desfasoara activitatea in domeniul advertising-ului va alege insa un costum personalizat prin tot felul de detalii care vor comunica despre personalitatea lui creativa si deschisa", explica designerul.

Dintre costumele de ceremonie, redingota are cea mai mare cerere la Alexandru Ciucu, deoarece numai in atelierul sau acest obiect vestimentar se poate executa la comanda din tesaturi dedicate. In ceea ce priveste costumele business, cele mai cautate sunt cele din lana cu mohair, care nu se sifoneaza.

Una dintre cele mai scumpe tinute vandute de designer a fost una de ceremonie, cuprinzand redingota vesta, pantalon, camasa si lavaliera, toate din matase. Tinuta a costat 2.300 euro, iar clientul respectiv lucra in domeniul imobiliar.

"Cel mai scump costum business vandut a costat 1.900 euro, fiind dintr-o tesatura de colectie de la Zegna. Cel pentru care l-am croit este avocat", mentioneaza Ciucu.

Cel mai scump costum vandut de Tudor.Personal Tailor, realizat din casmir, a fost comandat de un expat si a costat 1.400 euro.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri