Privire de ansamblu
Target-ul s-a extins de la clientii cu foarte multi bani pana la clasa medie-superioara care aloca un buget din ce in ce mai mare produselor si serviciilor de lux, cele mai atractive segmente, in ordinea volumului de vanzari, fiind:
auto,
moda,
accesorii,
bijuterii/
ceasuri,
parfumerie/
cosmetice,
IT/
gadgets,
SPA,
hotelarie si
selective retailing.
Din punct de vedere al penetrarii brand-urilor si serviciilor de lux, clasamentul este dominat tot de Ucraina, urmata de Bulgaria, care a depasit Romania in ultimele 14 luni, la acest capitol, dublandu-si numarul de francize si magazine de tip multibrand in aceasta perioada, mai arata specialistii
CPP. In timp ce
Armani a refuzat o noua propunere de franciza in Romania in ultimele 6 luni, franciza Emporio Armani din Sofia inregistreaza recorduri de vanzari la nivel regional. Aceeasi situatie se intalneste si la brand-urile reprezentate in sistem multibrand, vanzarile
Dolce Gabbana,
Versace,
Yves Saint Laurent si
Fendi fiind cel putin duble fata de nivelul inregistrat in Romania. In timp ce magazinele din Sofia s-au axat pe brand-urile de top precum DG, Versace, Armani,
Prada,
Valentino, magazinele din Bucuresti merg pe strategia unur brand-uri de nisa, lucru care explica in continuare nivelul scazut al vanzarilor la Bucuresti.
Inapoi la articol