Inceputul unei afaceri de succes

Inceputul unei afaceri de succesIn 1847 Francois-Louis Cartier preia atelierul de bijuterii al maestrului sau Adolphe Picard, iar in 1853 este deschis primul magazin Cartier dedicat exclusiv clientilor privati. La numai 6 ani de la deschidere Cartier devine unul dintre cele mai renumite magazine din Paris. In 1899 fiului lui Francois-Louis Cartier, Alfred Cartier instaleaza sediul Casei Cartier pe una din cele mai scumpe strazi ale Parisului. La scurt timp alte magazine in domeniu isi stabilesc sediul tot aici, facand din acest cartier inima internationala a bijuteriilor.

Odata cu preluare afacerii de catre cei trei fii ai lui Alfred Cartier are loc si extinderea companiei la nivel international. In timp ce Pierre si Jacques Cartier calatoresc in lumea intreaga, din India pana in Rusia sau de la Golful Persic pana in Statele Unite, Louis Cartier ramane la conducerea Casei Cartier din Paris. Datorita influentei sale, Casa Cartier devine in scurt timp una dintre cele mai renumite pe plan international.

In 1902 regele Eduard al VII-lea ofera Casei Cartier titlul de "Bijutier al Regilor si Rege al Bijuteriilor", urmand ca in 1904 sa primeasca primul brevet regal devenind astfel singurul furnizor al casei regale din Anglia.

Povestea continua...

Povestea continua...In 1888, Casa Cartier creeaza primul ceas cu bratara pentru femei, Louis Cartier mizand pe faptul ca acesta va fi viitorul afacerii. Rand pe rand isi fac aparitia noi marci care vor alcatui practic patrimoniul casei franceze.

Astfel, in 1911 sunt realizate faimoasele "Pendule misterioase", acele ceasului oferind senzatia ca plutesc in spatiu, independent de miscarea lor regulara.

In 1904 este creat ceasul Santos, urmat de Tonneau in 1906, Tortue in 1912, celebrul Tank in 1912, Baignoire in 1957, Panthere (1983), Pasha in 1985, Roadster in 2002, Santos 100 in 2004 sau Pasha 42 mm in 2005.

Pretul unui ceas Cartier variaza in functie de materialul din care este realizat, aplicatii, diamentru dar si colectia din care face parte. Astfel, un ceas al Casei Cartier poate incepe de la 1.500 de euro si poate depasi cu usurinta 100.000 de euro.

Povestea continua...

Povestea continua...In 1974 Cartier relanseaza gama de marochinarie sub sloganul "Le must de Cartier". Alegerea culorii bordo ca nota predominanta a reprezentat una din cele mai indraznete decizii luate de companie, intr-o perioada in care negrul domina acest sector. Astfel, culoarea Casei Cartier reuseste sa se impuna pe piata si devine in scurt timp un simbol al elegantei.

Inca de la deschiderea primului magazin, maiestria bijutierilor au adus prestigiul Casei Cartier. Pantera, simbolul cel mai des utilizat, a dat nastere unor adevarate piese de colectie. De asemenea influentele civilizatiilor indepartate continentului european au adus o nota de extravaganta bijuteriilor create de Cartier, care au atras interesul interesul nu numai familiilor regale ci si al iubitorilor de frumos si rafinament.

La un an de la implinirea a 150 de ani de existenta, Cartier prezinta clientilor sai "Colectia privata Cartier Paris", care desi este influentata de perioada contemporana, are la baza traditia maestrilor ceasornicari. Noua colectie reuseste sa imbine creativitatea formelor cu miscarile ritmice. De asemenea formele bijuteriilor fac trimitere la stilul clasic Cartier adoptand semnele distinctive si caracteristice ale brandului.

Un nou secol, noi forme

Un nou secol, noi formeSecolul XXI a insemnat pentru Casa Cartier un nou moment de inspiratie. Ceasurile Cartier au ca tema de inspiratie lumea automobilelor, iar materiale si designul din care sunt realizate dovedesc aceasta noua orientare.

Gama de bijuterii sufera la randul ei noi influente venite mai ales de pe continentul asiatic.

Pentru viitor Casa Cartier doreste sa isi dezvolte si sa isi imbogateasca propriul stil dar si sa perpetueze acel "savoir faire" specific brandului.