Metamorfozarea

MetamorfozareaCocor reprezinta o companie-cheie pentru piata locala de retail. Beneficiind de o locatie ultra-centrala si, implicit, de un numar foarte mare de vizitatori, cladirea de pe blvd. I. C. Bratianu isi propune sa devina "destinatia luxului in Romania". In opinia lui Dan Barbulescu, presedintelui Consiliului de Administratie Cocor, "centrul de greutate al produselor de lux va glisa de pe Calea Victoriei catre Centrul Istoric".

Acesta a mai precizat ca actionariatul doreste pastrarea numelui Cocor, care a devenit un reper urban, aproape toponimic de mai bine de 30 de ani, o referinta a kilometrului zero, un alt nume pierzand acest avantaj al descrierii locatiei.

In ceea ce priveste brandurile de lux ce urmeaza a fi atrase in noul centru comercial, reprezentantii CPP au declarat ca au fost initiate discutii cu marci apartinand unor grupuri celebre din industria de lux, precum Gucci Group, LVMH sau Richemont, dar si cu o serie de case de top indepedente.

A doua mediafatada din Europa, dupa Picadilly Circus

A doua mediafatada din Europa, dupa Picadilly CircusValoarea totala a investitiei in acest proiect, care prevede construirea unei parcari cu 230 locuri, cresterea cu 30% a spatiilor comerciale, consolidarea seismica a cladirii si modernizarea interioarelor, se ridica la aproximativ 18 milioane de euro. Tinand cont de faptul ca dupa finalizarea procesului de rebranding conducerea Cocor mizeaza pe o chirie medie de 65 euro/mp, “cu o valoare dubla la parter si probabil la jumatate la etajul 5”, amortizarea investitiei se va realiza in maxim 10 ani.

Potrivit aceluiasi plan de modernizare, magazinul Cocor va suferi schimbari radicale si la exterior, urmand a fi imbracat in ecrane publicitare digitale. Cu 480 mp, mediafatada Cocor va fi cea de-a doua in Europa dupa Picadilly Circus (Londra, 660mp) ca suprafata a instalatiei de ecrane cu LED-uri, fiind menita sa devina un landmark similar “spectacular"-elor din Times Square, New York.

Valoarea investitiei in mediafatada se ridica la 3 milioane de dolari, suma care va provine din fonduri proprii si care se va amortiza, conform declaratiilor lui Barbulescu, in circa 4 ani, ca urmare a veniturilor din publicitate. "Business planul nostru are la baza o chirie anuala minima de 500.000 dolari/an. De asemenea, nu excludem posibilitatea organizarii unei licitatii la care sa invitam operatorii interesati sa inchirieze aceasta instalatie", a mai precizat Barbulescu.

Structura

StructuraIn urma implementarii proiectului de reamenajare si repozitionare, noul centru comercial Cocor va fi structurat pe 7 niveluri:

Demi-sol: decoratiuni interioare, produse electronice si electrocasnice, gadget-uri, mobila, magazin alimentar

Parter & Etajul 1: moda pentru femei, incaltaminte, accesorii, bijuterii, cosmetice;

Etajul 2: moda pentru femei si barbati, incaltaminte si accesorii;

Etajul 3
: moda pentru adolescenti, incaltaminte, accesorii, imbracaminte sportiva, salon dedicat nuntilor (tinute, accesorii);

Etajul 4
: magazine pentru copii, magazine de jucarii, salon de frumusete, centru de fitness si wellness, cafenea;

Etajul 5
: terasa acoperita cu vedere panoramica, care va include restaurante, casino, expozitie de arta;

Scurt istoric

Scurt istoricS.C. Cocor S.A. este succesoarea Intreprinderii Comerciale de Stat Cocor, constituita in baza H.C.M.433/19.04.1972. In 08.11.1973 marca Cocor se inregistreaza la C.N.S.T. – Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci, cu nr.7963. Desi activitatea intreprinderii a inceput inca din primul trimestru al anului 1973 in spatii comerciale inchiriate, darea in functiune a magazinului Cocor la data de 13 septembrie 1973 constituie ziua din care marca Cocor a inceput sa fie cunoscuta pe piata comerciala a Bucurestiului.

La acea vreme magazinul Cocor era cel mai mare din tara, titulatura pastrata, de altfel, multa vreme, si singurul care avea activitatea de deasfacere informatizata – urmarirea activitatii de comert se facea in timp real cu ajutorul unui calculator electronic, dotat cu un sistem de calcul Oliveti, la care erau legate casele de marcat din gestiuni si din depozitele de marfuri.

In 1991 ia fiinta societatea comerciala, intial cu capital integral de stat. In septembrie 1994 in baza Legii 77/1994 s-a infiintat Asociatiei PAS COCOR , care in baza contractului 511/1994 cu F.P.S. a cumparat 120.676 actiuni, insa procesul de privatizare a societatii s-a definitivat de abia in 1996.