Nu m-am apucat sa scriu scenarii pentru filmele cu karate, desi daca

Nu m-am apucat sa scriu scenarii pentru filmele cu karate, desi dacaNu m-am apucat sa scriu scenarii pentru filmele cu karate, desi daca ma gandesc la Japonia si copilaria mea asta, ar fi primul meu impuls.

Totusi daca contemplez la ce inseamna Tara Soarelui Rasare pentru mine, bolizii pe doua si patru roti cu sute de cai putere, demarand in nori de fum, ar fi in topul listei.

Toyota Supra, Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer Evo, Honda Civic
toate mi-au zambit din postere in copilarie si mai tarziu mi-au facut cu ochiul la intalnirea fata in fata. Cel mai exclusivist model ramane insa Nissan Skyline Gt-R.

Indicativul Gt-R este mai mult decat semnificativ,

Indicativul <strong>Gt-R</strong> este mai mult decat semnificativ,Indicativul Gt-R este mai mult decat semnificativ, provenind de la Gran Turismo Racer si a provoacat fiori reci pe plafoanele Porsche 911 si Ferrari Testarossa in momentul in care s-a instalat in 1989 in apropierea denumirii Skyline.

Asta a fost doar inceputul, sau generatia R32 o motorizare capabila sa dezvolte 280 CP, dintr-un motor de 2,6 litri. Tinerii cu ochi oblici au mirosit potentialul de tuning extraordinar al acestuia si au reusit sa il duca pana la 600 de cai.

Din 1994, pe strazi a aparut modelul R33, cu un design mai agresiv dar cu acelasi motor. Cei de la Nismo (Nissan Motorsport) au preparat insa o varianta speciala, ce dezvolta 400 de cai, fiind primul Nissan de fabrica capabil sa bata bariera celor 320 de km/h.

R34 a debutat in 1999 si a fost probabil cel mai

<strong>R34 </strong>a debutat in 1999 si a fost probabil cel maiR34 a debutat in 1999 si a fost probabil cel mai tunabil model aparut vreodata, fiind practic un computer performant conectat la motor si roti. Modificarile puteau fi aduse de posesor doar prin schimbarea parametrilor computerului de bord.

Exista zvonuri ca in garajele subterane japonezii au reusit sa urce puterea acestui supercar, cu pret decent, aproape de bariera celor 1000 de cai.

Sa revenim insa la modelul ilustrat in imagini si subiectul acestui articol. Gt-R-ul arata atat de familiar incat orice a vazut generatiile precedente il poate identifica. Farurile au un profil mai ascutit, muchiile superioare parand inspirate din designul contondentelor creatii ale lui Hatori Hanzo. Jantele au forma de stea, similare cu stelutele cu care luptatorii ninja isi neutralizau oponentii de la distanta.

Sub capota se va afla un V8 twin-turbo de 3.8

Sub capota se va afla un <strong>V8 twin-turbo</strong> de <strong>3.8Sub capota se va afla un V8 twin-turbo de 3.8 litri ce va dezvolta 473 de cai putere, iar linia rosie va fi undeva in jurul a 9000 de RPM.

Imaginati-va ce simfonie cilindrica va razbate prin evacuari cand acul se va apropia de acea valoare.

Testat pe circuitul de la Nurburgring Nordschleife, Gt-R a parcurs un tur de pista in 7 minute si 35 de secunde, ceea ce ii plaseaza pe japonezi intr-o companie selecta, fiind cu doar doua secunde mai lent decat Pagani Zonda F si cu una decat Koenigsegg CCR, dar cu 5 secunde mai rapid decat SLR McLaren si Porsche 911 Turbo.

Sprintul pana la prima suta de kilometri pe ora se realizeaza in

Sprintul pana la prima suta de kilometri pe ora se realizeaza inSprintul pana la prima suta de kilometri pe ora se realizeaza in doar 3,5 secunde, iar cei 400 de metri, sau un sfert de mila in limbajul celor obisnuiti cu cursele de masini, sunt parcursi in 11,7 secunde.

Pretul este un motiv de bucurie pentru cei care isi doresc un supercar cu un pret mai mult decat avantajos: doar 80.000 de dolari va costa Nissan Gt-R. Vestea proasta, ba chiar foarte proasta, e ca fiind o creatie a japonezilor pentru japonezi, volanul va fi pe partea dreapta.

Citeste si alte articole de lifestyle pe www.yourmoney.ro - noi iti recomandam:

1. Fiat Cinquecento: Noul must-have al italienilor
2. Lamborghini Gallardo Superleggera: Fiecare zi pe circuit!
3. Martin, Aston Martin: DB9 tunat de Project Kahn