Festivalul Brazilor de Craciun

Festivalul Brazilor de CraciunExpozitia se va incheia in data de 5 decembrie, cand bradutii vor fi licitati, ca in fiecare an, in cadrul Galei ce va reuni reprezentanti de marca ai companiilor, mass-media, mediului politic si cultural. Fondurile provenite din licitatia brazilor vor fi folosite de organizatia Salvati Copiii pentru continuarea programului de reintegrare scolara si sociala a copiilor care au fost obligati sa munceasca. In cadrul editiilor precedente, Festivalul a reusit sa stranga putin peste 700.000 de euro, bani investiti in proiectele derulate de Salvati Copiii Romania.

Autorii bradutilor de anul acesta sunt: Adrian Oianu, Alexandru Ghildus, Wilhelmina Arz, Irina Marinescu, Magazinul Victoria 46 (brad Roberto Cavalli), Rita Muresan, Stephan Pelger, Venera Arapu, Cristian Mungiu, I.D. Sarrieri, Oxette, Louis Vuitton, Togo Design, Voluntarii si Copiii Salvati Copiii.

Fiecare bradut prezinta o poveste emotionanta, care, indiferent ca poarta cu gandul catre copilarie, catre traditie si simplitate, catre inovatie, catre delicatete si fragilitate, toate invita la frumosul gest de a darui, la a fi aproape de copiii care au nevoie de ajutor.

Adrian Oianu

Adrian OianuPentru Adrian Oianu, bradul de Craciun reprezinta o intoarcere la simplitate, traditie, la propriile radacini.

"Arborele Lumii"
reprezinta evolutia continua si esenta vietii. Bradul este impodobit cu roadele naturii, simbolizand belsug, cunoastere si inocenta.

Reprezinta viitorul dorit pentru orice copil: vesnic tanar si proaspat, intr-o perpetua dezvoltare, cu radacini puternice, inalt si voinic.

Bradul este creat de Natura. Iar Adrian Oianu arata respectul cuvenit Naturii.

Alexandru Ghildus

Alexandru GhildusAlexandru Ghildus propune o sculptura, de dimensiuni mari, care implica privitorul la compozitie, acesta fiind invitat sa imagineze continuarea a ceea ce volumetria prezinta. Este o reluare, in spiritul sarbatorilor de iarna de aceasta data, a conceptului sculptural propus in urma cu doi ani intr-o expozitie internationala de sculptura in sticla de la Horn, Olanda, unde Ghildus a obtinut premiul publicului cu lucrarea din cristal, a carei volumetrie se descrie printr-o evolutie in spirala.

Atmosfera care se creeaza in jurul bradului de cristal este obtinuta din alaturarea a doua tipuri de materiale - sticla, material considerat rece datorita proprietatilor sale specifice, si lemnul, care aminteste intotdeauna de traditie.

Irina Marinescu

Irina MarinescuDe fiecare data cand creat cate un bradut, Irina Marinescu a pornit cu gandul la ceva drag. Anul trecut i-a dedicat bradutul fiului ei, care implinea 6 luni chiar in ziua evenimentului.

Este pentru prima oara cand nu s-a gandit la ceva anume si s-a jucat fara o tema prestabilita. Este insa adevarat ca s-a gandit la reactia pe care ar avea-o fiul ei, Luca, privind acest bradut, care arata de parca ar fi in plin proces de inflorire.

Este un bradut alcatuit din flori stilizate din materiale diferite in alb si negru. Irina a folosit pentru flori materiale foarte diferite, si ca textura, dar si ca imprimeu. Bradul este compus din flori de catifea, paiete, bumbac, sifon. Singurul lucru pe care florile il au in comun este gama alb-negru.

Oxette

OxetteBradul Oxette din acest an se numeste Renasterea si este reprezentat intr-un mod neconventional printr-un corp de iluminat cu inaltimea de 2m. Materialele folosite sunt: lemnul, fierul forjat, organza, tul si cristale Swarowski. Lucrarea este in totalitate executata manual, dupa tehnici clasice de prelucrare a lemnului si fierului forjat, si cu ajutorul unor instrumente relativ rudimentare. Bradul are mai multe fete, astfel incat, privit din diferite unghiuri, exprimarea capata noi conotatii, datorita modalitatilor diferite de modelare a materialelor folosite la abat jour, cat si a volumetriei in miscare a confectiei de fier – dar fara sa schimbe hotarator ideea de baza – Reinvierea vechilor valori.

"Toate sunt noi si vechi sunt toate"
ar fi vorbele din spatele acestei creatii. Bradul este nou, creat si gandit special pentru acest eveniment, dar parfumul pe care il emana este unul de elita, de clasa, din timpuri de demult! Renasterea – marea trezire la adevaratele valori, la adevaratele lucruri care trebuie sa preocupe o societate, copiii fiind o prioritate.

Rita Muresan

Rita MuresanPentru cea de-a cincea editie la care participa, Rita a pregatit un bradut special la care a lucrat timp de doua saptamani si pe care l-a realizat, la propriu, din inima.

Sursa de inspiratie, ca si in anii trecuti, o reprezinta fiicele ei, pentru care face totul din inima.

Astfel, bradul este compus din trei inimi rosii din polistiren, imbracate in materiale brodate cu paiete, care simbolizeaza inima Ritei si a celor doua fiice ale sale, Gloria si Rebeca.

Stephan Pelger

Stephan PelgerBradul creat de Stephan are forma unei piramide, inalta de 2,5m.

Realizat din plexiglass, bradutul are decoratiunile pe interior, evidentiate cu lumini colorate.

Creatia lui Stephan reprezinta viziunea abstracta a designerului asupra bradului de Craciun, realizata cu gandul la copii, din dorinta de a fi alaturi de ei si de a le aduce un strop de bucurie.

Togo Design

Togo DesignCompania Togo Design este cunoscuta prin ideile sale originale, fiind formata exclusiv din artisti plastici.

Anul acesta iese in evidenta cu un design funny, un concept nou, o imbinare intre modern si clasic, intre obiect decorativ si practic.

O imbinare intre materiale clasice elegante, foita de aur patinata, pictura realista si materiale moderne de tipul foitei de argint, pete mari de culoare abstracte.

Rezultatul este un obiect cu multiple utilizari si un design eclectic, elegant dar si deosebit.

Venera Arapu

Venera ArapuBradul Venerei Arapu este un obiect de decoratiune interioara, o piesa de mobilier in culorile negru si portocaliu, cu multe sertare, usi si compartimente.

Realizata din MDF, creatia aminteste de forma unui brad natural, cu 3 sertare principale, are 1,80 m inaltime si cantareste 250 de kg. Primul lucru pe care creatoarea l-a avut in vedere atunci cand s-a gandit la brad a fost utilitatea.

"Mi-am dorit in primul rand un obiect frumos si practic, care sa poata fi asezat oriunde intr-o casa sau in birou, un obiect care sa fie folosit pe tot parcursul anului. Utilitatea a fost primul motiv pentru care am ales sa folosesc in crearea bradutului si cunostintele de design interior", sustine creatoarea.

Wilhelmina Arz

Wilhelmina ArzPentru Wilhelmina, intreaga poveste a bradului a pornit de la joaca de copil. "Mi-am imaginat un carusel care poate functiona ca o masina a timpului foarte copilareasca, pe roti de biciclete", spune designerul.

Caruselul copilariei, bicicleta, soldateii de plumb sau renii saniei lui Mos Craciun, Craiasa Zapezii, pulberea padurii de argint din poveste, "posta rapida" a lumii lui Harry Potter cu bufnite vrajite...Un carusel in care, odata urcat, orice destinatie poate fi "accesata" !

E suficient sa ai curajul de a pasi in carusel si gandu-ti se traduce! O masina imaginara a timpului prin care visul devine realitate....! Asadar, urcati in carusel !

Louis Vuitton

Louis VuittonLouis Vuitton Romania a creat un brad de Craciun simplu si traditional.

Bradul a fost decorat cu globuri de sticla transparenta inscriptionate cu celebrul logo maro inchis Louis Vuitton si etichete de bagaj "Epi", de piele, in doua nuante: crem si rosu.

Voluntarii si copiii de la Salvati Copiii

Voluntarii si copiii de la Salvati CopiiiBradutul voluntarilor si al copiilor din programele Salvati Copiii doreste anul acesta, prin infatisarea sa, sa aduca aminte de ceea ce inseamna sa fii copil si de ceea ce fiecare copil isi doreste.

Si ce simbol ar fi fost mai potrivit decat cel al florilor? Prin florile sale, bradul Salvati Copiii va duce cu gandul la delicatetea, fragilitatea, sensibilitatea, puritatea copiilor si, totodata, la lucrurile de care orice copil are nevoie: dragoste, atentie, ocrotire, sansa de a inflori.

Fiecare floare din acest brad reprezinta o dorinta si speranta de a o implini.