#1: Apple

#1: AppleApple este liderul incontestabil al acestui clasament dupa ce a lansat castile fara fir si a fost imitat in nenumarate randuri de catre rivali in ceea ce priveste design-ul touch-screen.

Dupa numai noua luni de prezenta pe piata smartphone a ajuns pe locul trei ca numar de vanzari; intre timp, 150 de milioane de iPod-uri au fost vandute in intreaga lume, din 2001.

#2: Google

#2: GoogleCompania gigant Google si-a marit investitiile in inovatie si cercetare cu 72 la suta anul trecut.

Anul acesta, va incerca sa-si extinda domeniu de activitate in sfera reclamelor video si a banner-elor, in urma achizitiei companiei de publicitate Double Click, in valoare de 3,2 miliarde de dolari.

#3: Toyota Motor

#3: Toyota MotorDecisi sa-si mentina pozitia de lider in randul companiilor producatoare de autoturisme hibrid, japonezii de la Toyota intentioneaza sa lanseze in 2009 un nou model Prius, mult mai ecologic si mai econom.

De asemenea, compania incerca sa anticipeze intentiile rivalilor de la General Motors, care au declarat ca vor lansa o masina ce functioneaza pe baza de curent electric si care se alimenteza de la o baterie cu litiu. Toyota preconizeaza vanzari de 1 milion de exemplare hibrid pana la inceputul anului 2010.

#4: General Electric

#4: General ElectricJeff Immelt, CEO al General Electric, este atat de incurajat de noua imagine eco a companiei incat a decis sa mareasca investitia in astfel de proiecte, de la 20 de milioane de dolari la 25 de milioane, pana in anul 2010.

Totodata, de anul acesta, General Electric va dispune de consultanta din partea celebrului profesor Vijay Govindarajan, cel care va ocupa functia de Consultant-Sef pentru Inovatie.

#5: Microsoft

#5: MicrosoftChiar daca de multe ori este considerata mai repede o companie care imita decat una care aduce inovatie, gigantul software Microsoft si-a concentrat atentia in ultima perioda in lansarea proiectului Surface, un nou computer touch-screen.

Pentru a ramane in competitia cu Google, Microsoft continua sa-si indrepte fondurile pentru investitii in directia perfectionarii algoritmilor de cautare.

#6: Tata Group

#6: Tata GroupTata Group apare pentru prima data in acest top, fiind propulsata de catre lansarea masiinii Nano ce costa doar 2.500 de dolari, un automobil special creat pentru mase.

Pretul, cel mai mic din lume, se datoreaza in primul rand unui model ingenios de reducere a costurilor, ce presupune vanzarea kit-ului auto antreprenorilor care il asambleaza pentru cumparatori.

#7: Nintendo

#7: NintendoProducatorul de jocuri video apare pentru prima data in top 10 dupa ce a lansat pe piata celebra consola Wii, atragand astfel un nou segment de audienta.

Asadar, jocul Wii fitness duce pregatirea fizica spre un nou nivel. De asemenea, serviciile WiiWare vor oferi in curand programatorilor independenti o modalitate mult mai putin costisitoare de a livra jocuri online.

#8: Procter & Gamble

#8: Procter & GambleCel mai mare producator de produse de larg consum din lume si-a subclasat rivalii datorita lansarii de noi produse, realizate in urma unor investitii majore in design si a deschiderii fata de ideile inovatoare venite din exteriorul companiei.

Totodata, succesul P&G consta in abilitatea de a descoperi noi piete de desfacere, cum ar fi, de exemplu, magazinele trecute cu vederea din cartiere ale regiunilor in curs de dezvoltare.

#9 Sony

#9 SonyAcum, cand afacerea cu electronice este in continua crestere, iar Discul Blu-ray reprezinta un nou standard, prioritatea Sony devine dezvoltarea continutului online.

In acest proiect va fi inclusa o platforma sociala 3D, unde pasionatii de jocuri online vor putea interactiona si PlayStation Network, un canal creat special pentru muzica si videoclipuri.

#10 Nokia

#10 NokiaProducatorul finlandez este cunoscut pentru faptul ca angajeaza specialisti care cerceteaza comportamentul de consum al utilizatorilor de telefoane mobile din tarile in curs de dezvoltare.

Asa se explica faptul ca, Nokia a devenit lider in tari precun India sau China.