1 / 9

Contextul Mondial

Acum cincizeci de ani, cei de la General Motors si-au numit conceptul auto high-tech, "Dream Cars", iar automobilul ce arata precum o aeronava, a ramas, intr-adevar un vis, pentru o perioada lunga de timp. Astazi, concepte ce pareau simple himere, devin din ce in ce mai palpabile, aspecte precum reducerea greutatii si a consumului de energie, precum si emiterea doar a unor vapori de apa, reprezinta momentan noile provocari ale industriei.

Inca de la inceputuri
, ingineri vizionari din industria productoare de masini au experimentat metode alternative de alimentare a automobilelor. Cu toate acestea, in primii 70 de ani de existenta, benzina a ramas principalul combustibil, fiind destul de ieftin pentru a demara cercetari pentru descoperirea si implementarea unor metode alternative de punere in miscare a autoturismelor.

Odata cu binecunoscuta criza a energiei din anii `70, s-a pus pentru prima oara, in mod serios, problema identificarii unei forme de energie regenerabila, care sa predomine la autoturisme; cu toate acestea, marii producatori nu pareau dispusi sa investeasca in acest nou tip de tehnologie, transformand aceasta alternativa intr-un vis irealizabil, o oferta ce nu-si gasea cererea pe piata.

Acest aspect s-a schimbat in ultimii ani. Cauze precum cresterea dramatica a pretului petrolului si scaderea vanzarilor de automobile au determinat producatorii de autoturisme sa ofere clientilor masini tot mai economice. In acest sens s-au facut descoperiri importante in domeniu, printre acestea numarandu-se noi tehnologii de fabricare a bateriilor si programe performante software, care directioneaza intreaga activitate. Astfel, brand-uri precum Toyota si Honda, care au inceput sa produca din ce in ce mai multe modele hibrid, au avut doar de castigat in urma acestui context mondial.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri