Renault Safrane nu va fi oferita in Europa
Noul Safrane este construit pe platforma lui Nissan Maxima si va fi oferit cu un propulsor V6, pe benzina, cuplat la o transmisie automata.Masina, care va fi produsa intr-o uzina din Coreea de Sud, nu va fi oferita in Europa.
Modelul Renault Safrane cunoscut in Europa a fost produs intre anii 1992 si 2000, dar nu a avut o prezenta consistenta pe piata, chiar daca a fost o buna perioada de timp cel mai luxos si sofisticat Renault.
Masina a activat in clasa mare, unde preferintele clientilor nu mai tin cont neaparat de costul masinii, ci mai mult de imaginea de marca, capitol la care Renault nu a putut rivaliza cu BMW, Mercedes sau Audi.
Renault Safrane: Performante tehnice
De-a lungul carierei sale Safrane a fost oferit cu propulsoare (pe benzina si turbodiesel) a caror putere era cuprinsa in intervalul 90 CP - 170 CP.Totusi, intre 1994 si 1996, Renault a oferit si versiunea Biturbo, al carei V6 de 3 litri, supraalimentat cu 2 turbocompresoare dezvolta 262 CP, puterea fiind distribuita, prin intermediul unei cutii manuale, tuturor celor 4 roti. Safrane
Biturbo nu a fost prea bine primit pe piata astfel incat nu s-au produs mai mult de 1.000 de exemplare.
In 2000, Renault Safrane a fost inlocuit cu modelul Vel Satis, Renault incercand sa abordeze intr-un stil propriu clasa mare.
Vel Satis a fost insa un esec complet pentru Renault, constructorul francez fiind nevoit sa invete astfel ca in clasa mare clientii nu accepta prea usor schimbarile.
Sursa: Sotto