Comparatie intre piata interna si cea internationala

Comparatie intre piata interna si cea internationalaLa nivel mondial, acest fenomen a cunoscut un boom fara precedent, tot mai multi intreprinzatori alegand sa investeasca intr-un domeniu cu reale sanse de dezvoltare si de diversificare. Cu toate acestea, in Romania, interesul barbatilor pentru serviciile de ingrijire este inca unul foarte scazut in comparatie cu cel al italienilor, francezilor sau englezilor.

“Deocamdata diferenta este mare, 35% dintre barbatii din Italia intre 25 si 40 de ani folosesc in mod curent servicii de cosmetica, altele decat cele care la noi sunt considerate de baza", declara Alexandru Ciucu, unul dintre actionarii “Tata si Fiul”.

Cu toate acestea, el considera ca este normal ca italienii, de exemplu, sa fie mult mai pretentiosi, mai exigenti si mai atenti la felul in care arata, deoarece acest aspect tine, in primul rand, de cultura de secole pe care o au in acest domeniu.

Diferenta este observata si de cei care lucreaza direct in domeniu: " Chiar daca si in Romania cererea a crescut foarte mult in ultimii 2-3 ani, numarul saloanelor din Bucuresti care sa ofere exclusiv acest gen de servicii este unul in continuare extrem de mic", declara Dan Gulea, de la Expert Barbers, care a profesat atat in tara, cat si in strainatate.

Totodata, el identifica si una dintre barierele ce ingreuneaza intrarea pe piata a celor ce-si doresc sa deschida o astfel de afacere: lipsa de personal cu adevarat specializat in domeniu.

"Personalul trebuie format, iar acest lucru presupune o investitie de timp, rabdare si bani. In plus, nu ai siguranta ca angajatul va ramane in continuare sa lucreze in salonul tau".

Profilul clientilor care apeleaza la astfel de servicii

Profilul clientilor care apeleaza la astfel de serviciiMajoritatea celor care apeleaza in mod frecvent la astfel de servicii este formata din barbati cu o situatie financiara foarte buna, care se expun prin prisma profesiei unui anumit public si a caror imagine conteaza nu doar din punct de vedere personal, cat, mai ales, profesional.

"In general, barbatii care trec pragul salonului Expert Barbers sunt oameni de afaceri, diplomati, oameni politici, artisti, sau copiii lor, o proportie mai mare de 50 la suta constituind straini care s-au stabilit in Bucuresti pentru o anumita perioada de timp". Totodata, Dan Gulea este de parere ca principala cauza a faptului ca romanii frecventeaza mai rar acest tip de saloane este aceea ca statutul financiar nu le-o permite.

Servicii si preturi


Chiar daca unele centre de infrumusetare din Bucuresti, precum Ibeea Cosmetics sau Salon Egoist, au adaugat in cadrul ofertelor si serviciilor dedicate barbatilor saloanele care ofera exclusiv astfel de servicii, se pot numara cu usurinta pe degetele de la o mana. Astfel, concurenta ramane timida in ciuda unei cereri in crestere in ultimii trei ani.

Serviciile puse la dispozitie de catre Expert Barbers sunt cele clasice de tuns, barbierit, manichiura si pedichiura, insa cel mai cerut de catre clienti, in proportie de 90 la suta, este tunsul.

De asemenea, tarifele practicate de acest salon sunt pe masura serviciilor de lux:
- tuns: 50 RON
- barbierit: 30 RON
- manichiura: 30 RON
- pedichiura: 35 RON