Scaderea cererii

Scaderea cereriiScaderea cererii nu este insa singura problema pentru cele mai mari companii care activeaza in acest domeniu. Pe fondul cresterii fara precedent a numarului de pasageri din ultima perioada, jucatorii din industrie au comandat o intreaga flota de vase, mai mari si mai luxoase, dar intrucat constructia lor dureaza foarte mult, noile ambarcatiuni sunt lansate abia acum pe piata.

Astfel, Rival Carnival Cruise Lines estimeaza ca, doar in Europa si America de Nord operatorii vor avea 38 de ambarcatiuni noi in urmatorii trei ani, marind capacitatea actuala cu 28 la suta.

Doar compania Royal Caribbean, una dintre cele mai mari in domeniu, va avea sase vase noi, in valoare de 4,7 miliarde euro, pana in anul 2012.

Queen Elizabeth 2: Retrasa din activitate

Queen Elizabeth 2: Retrasa din activitateUn semn de ingrijorare il reprezinta faptul ca celebra companie Majestic America Line, care detine istorica nava cu aburi Delta Queen, isi va incheia activitatea in acest an.

De asemenea, Norwegian Cruise Line intampina dificultati in plata unei nave care se construieste momentan pentru ei in Franta, majoritatea celor care activeaza in industrie considerand ca norvegienii isi doresc de fapt suspendarea contractului.

In acelasi timp, dupa o perioada de 40 de ani pe mare, Queen Elizabeth 2, nava apartinand companiei Carnival's Cunard Line, este retrasa din activitate si folosita ca si hotel in Dubai.

Compania Royal Caribbean

Compania Royal CaribbeanCompania Royal Caribbean a fost, de asemenea, afectata de scaderea cererii pentru astfel de servicii de lux, in ciuda faptului ca detine vase imense precum Solstice, care ar fi trebuit sa echilibreze situatia.

Asadar, dupa ce au raportat un profit net de 478 milioane euro in 2007, compania din Miami va inregistra 450 milioane euro anul acesta, in urma unor vanzari de 6 milioane euro, potrivit estimarilor lui Robert LeFleur de la Susquehanna Financial Group.

Compania a lansat oferte promotionale cum ar fi aceea de a primi pentru fiecare bilet cumparat inca unul la jumatate din pret, cu scopul de a completa locurile ramase neocupate.

Cu toate acestea, crozierele pe vase precum Solstice nu beneficiaza deocamdata de aceste oferte, asa ca se ajunge la preturi de 1.100 euro pentru o persoana, cu 30 la suta mai mari decat ale altor pachete de acelasi fel.

Ambarcati mari vs Ambarcatiuni mici

Ambarcati mari vs Ambarcatiuni miciAmbarcatiunile de mari dimensiuni pot fi mult mai profitabile decat cele mici, intrucat costurile fixe se impart la un numar mai mare de pasageri si, in acelasi timp, au mai multe posibilitati de castig de pe urma numarului mare de restaurante si magazine de la bord.

“Chiar si in conditiile economice dificile de pe piata, in momentul de fata, aceste ambarcatiuni, cu un nivel mai scazut al preturilor vor fi afectate intr-o masura mai mica de scaderea numarului celor care aleg sa-si petreaca vacantele in croaziere de lux”, declara Richard D. Fain, CEO la Royal Caribbean.

Celebrity Solstice, cea mai noua ambarcatiune a celor de la Royal Caribbean Cruises, in valoare de 600 milioane euro, va avea prima sa croaziera la data de 23 noiembrie din portul orasului Lauderdale. Nava este dotata cu teren acoperit cu iarba naturala, perfect pentru picnic, un SPA ce se intinde pe doua etaje, o incapere speciala pentru degustarea vinurilor si balcoane private pentru 85 la suta dintre cele 1.425 camere.

Cu toate acestea, nu putea fi ales un moment mai dificil pentru o astfel de lansare, intrucat industria se afla in cea mai neagra perioada de la atentatele teroriste din 11 semptembrie 2001.

Cei de la Royal Caribbean spera insa sa trezeasca mai mult interesul amatorilor de astfel de servicii in decembrie 2009, atunci cand vor lansa Oasis of the Seas, cel mai mare vas de croaziera din lume. Acesta va avea 2.700 camere, un parc cu trotuare si cafenele, dar si un expert in tatuaje si un astrolog.