Bancile si companiile multinationale au reprezentat primii nostri clienti

Magazinul "Wagner - arte frumoase si povesti" s-a lansat in anul 2006, reprezentand o afacere de familie intre doua surori: Ana Wagner, artist plastic, si Irina Wagner, economist. Afacerea cu obiecte din portelan pictate manual a fost initiata insa cu cativa ani inainte, atunci cand Ana Wagner a inceput colaborarea cu diverse magazine de design interior precum si participarea la diverse festivaluri.

“Initial, eu lucram in domeniul bancar unde am incercat sa promovez produsele create de Ana Wagner, sora mea. Asadar, bancile si companiile au reprezentat primii nostri clienti”, isi aminteste Irina Wagner (foto).

In 2006 au considerat ca este momentul sa deschida propriul magazin, un concept store in cadrul caruia sunt promovati si alti artisti plastici, toate creatiile acestora completand conceptul central al colectiilor de portelanuri unicat, pictate manual.

Au inceput prin organizarea unei expozitii la Libraria Carturesti, un moment importanta pentru lansarea brand-ului. Feedback-ul bun pe care la-au primit, vanzand toate obiectele expuse, le-a conferit incredere pentru a continua.

“La inceput era mai dificil dar, am fost ajutate extrem de mult de prietenii care ne-au devenit atat clienti cat si furnizori. La scurt timp am inceput sa ne asociem numele cu brand-uri si evenimente precum Festivalul Enescu, Viena Fest sau evenimente organizate la resedintele unor ambasadori”, adauga Irina Wagner.

Investitie initiala - 10.000 de euro

Investitie initiala - 10.000 de euroWagner a venit pe piata din Romania cu un concept bazat pe ideile Anei Wagner (foto), idei care traduc grafica pura pe portelan, pe obiecte functionale si practice, dar, in acelasi timp, extrem de fragile.

De asemenea, artista realizeaza la comanda imagini grafice sau texte ce transforma un obiect banal intr-o piesa personalizata, un cadou unic sau obiecte cu aceeasi imagine grafica reprodusa aproximativ la fel pe un numar mai mare de produse. Modelele grafice pot fi diverse, sugerate de client sau pot fi propuse de Ana Wagner, tinand cont de intentiile celui care apeleaza la acest serviciu.

Investitia initiala in magazin a fost de aproximativ 10.000 de euro, reprezentand chiria, renovarea localului, un stoc minim de marfa si activitatile de promovare.

“Am beneficiat insa de suport si ajutor primit din partea cunoscutilor; pentru decor am folosit in mare parte obiecte proprii, iar cei care lucrau in magazin erau tot prieteni, rude sau cunoscuti”, completeaza Irina Wagner.

Astazi, Wagner a devenit o afacere de succes astfel ca de doi ani Irina Wagner a renuntat la activitatea sa initiala pentru a se ocupa de administrarea magazinului si de promovarea numelui Wagner.


Cele mai pretioase portelanuri

Cele mai pretioase portelanuriPentru Ana Wagner portelanul reprezinta suportul pentru lucrarile sale de grafica si pictura, o tehnica care presupune arderea obiectelor in cuptoare la temperaturi de 850 de grade, astfel incat acestea sa fie folosite si culoarea sa reziste sute de ani, pe intreaga durata de viata a produsului.

Ea foloseste, de asemenea, tehnica decalcomaniei, care presupune imprimarea pe obiectele de decor a unor desene grafice realizate manual, astfel ca se pot crea si obiecte pe scara mai larga, mult mai accesibile din punctul de vedere al pretului.

Culorile si ustensilele, precum si o mare parte din portelanurile folosite, sunt importante, iar costul materialelor utilizate se reflecta intr-o pondere de 20-30 la suta in pretul final al produselor. Astfel, pretul este stabilit in functie de materialele folosite, modelul aplicat, cota artistului si povestea din spatele acelui obiect.

Pretul unui set cu ceainic si doua cani de ceai poate varia intre 500 si 1.000 de lei, iar cel mai scump produs existent acum in magazin este un set pentru servirea ceaiului, din “Colectia de dantele”, cu un pret de 1.200 lei.

Clientii obisnuiti ai magazinului sunt oameni care au avut acces la educatie in domeniul esteticului si al frumosului.

“In magazin ne trec pragul oameni de varste diferite si de diverse categorii sociale, insa cel mai des si cel mai mult cumpara femeile de peste patruzeci de ani. Este evident ca cei cu venituri mai mari cumpara mai mult, insa avem si clienti cu venituri medii care apreciaza aceste produse”, marturiseste Irina Wagner.


Sarbatorile de iarna au fost triste pentru noi

Perioada de criza nu a trecut neobservata nici din spatele geamurilor magazinului cochet din centrul Capitalei, efectele vazandu-se inca de la inceputul lunii noiembrie.

“Sarbatorile de iarna au fost triste pentru noi. Vanzarile s-au situat la un nivel sub asteptari, mult mai scazut decat aceeasi perioada a anului 2007 si asta pentru ca mare parte a veniturilor noastre erau aduse de clientii corporate, care si-au redus drastic bugetele de marketing si nu au mai facut cadouri de Craciun”, declara Irina Wagner.

Acest trend a continuat si in primele luni ale anului 2009, pana in prezent, ceea ce a stopat proiectele de dezvoltare prin deschiderea unor noi magazine. In schimb, proprietarele si-au propus sa iasa cu produsele din magazin folosind noi canale de distributie si intermediari. Astfel, brandul poate fi intalnit acum si in alte locatii precum Diverta, Hipi Hipi Shake, Mladinska, fashion concept store-uri sau chiar magazine online.

Totodata, in cateva luni va fi lansata colectia de bijuterii din portelan, in cadrul unei expozitii de amploare care va avea loc la Libraria Carturesti.

Cu toate acestea, proprietara Wagner observa ca numarul clientilor obisnuiti care trec pragul magazinului nu a scazut, iar cifra de afaceri pentru anul 2008 a ramas la aceeasi valoare din 2007, in primul rand pe baza vanzarilor bune din prima jumatate a anului trecut.