Cele mai cautate destinatii externe

Cele mai cautate destinatii externeCristian Francu, CEO al agentiei de turism Klever Travel, considera ca turistii romani care aleg sa calatoreasca de Paste si de 1 mai o fac fie in cautarea temperaturilor estivale, fie din dorinta de a vizita capitale europene celebre sau de a se relaxa intr-un resort de lux la preturi mai mici decat in sezonul de varf. Nu in ultimul rand, exista si o categorie de turisti care aleg sa calatoreasca de Paste intr-o destinatie cu importanta semnificatie religioasa.

In acest an, cea mai cautata destinatie pentru petrecerea vacantei de Paste la Klever Travel este Egiptul.

“Cand ne gandim la Egipt, ne apar in fata ochilor locuri exotice, piramide, faraoni, comorile lui Tutankhamon si imaginea unei civilizatii misterioase, de mult disparuta. Insa Egiptul turistic inseamna, fie ca vorbim de Hurghada sau de Sharm El Sheik, hoteluri si resorturi de lux, multe in sistem All Inclusive, soare si plaja tot timpul anului si o Mare Rosie perfecta pentru iubitorii de snorkeling”, adauga Cristian Francu.

In acelasi timp, Sorin Vaduvoiu, manager executiv la Perfect Tour, precizeaza faptul ca la agentia de turism pe care o conduce majoritatea pachetelor turistice externe pentru perioada Sarbatorilor Pascale au fost achizitionate pentru Bulgaria.

“Numarul celor care au ales Bulgaria pentru a petrece zilele libere de Sarbatori depaseste sase sute de persoane”, adauga Sorin Vaduvoiu.

Israelul reprezinta una din destinatiile clasice de Paste, unde turistii pot imbina aspectul religios si spiritul vacantei cu cel de relaxare la Marea Mediterana si excursii la Bethleem sau Ierusalim.

O alta destinatie foarte apreciata de turistii romani pentru aceasta perioada ramane, si anul acesta, Grecia. Grecia este o tara ortodoxa care sarbatoreste traditional Pastele ortodox si ofera turistilor o multitudine de insule superbe in Marea Egee.

“Creta, Corfu, Rhodos si Zakhintos sunt destinatii cautate de romani inca din luna aprilie, iar avantajul Greciei in competitia cu Israelul il constituie preturile”, este de parere Cristian Francu.

Cele mai cautate destinatii interne

Cele mai cautate destinatii interneCu toate acestea, Sarbatorile de Paste reprezinta o perioada excelenta pentru a redescoperi minunile Romaniei.

Cele mai cautate destinatii interne sunt Valea Prahovei si Nordul Moldovei, urmate de zona litoralului. Numarul celor care au ales Romania in aceasta perioada depaseste o mie de persoane la Perfect Tour”, declara Sorin Vaduvoiu.

De asemenea, Cristian Francu este de parere ca nimic nu se poate compara cu sarbatorirea Pastelui in stil traditional in zone din Romania precum Maramures sau Bucovina. In acelasi timp, litoralul romanesc ramane atractiv pentru cei care cauta sa mearga in locuri deja cunoscute si verificate, pe cand competitorul direct, Bulgaria, are oferte cu un raport calitate/pret mai bun la numai 80-100 km distanta.

“Totodata, marginimea Sibiului sau Valea Prahovei raman destinatii cautate de romanii care doresc sa iasa din orase si sa fuga de stresul cotidian de Paste”, adauga Francu.

Destinatiile exotice, prin definitie indepartate, neobisnuite si impresionante, reprezinta o alta alternativa in aceasta perioada. Astfel, pe langa Egipt, Tunisia reprezinta o alta tara extrem de apreciata de romani.

Aici aveti ocazia sa vizitati ruinele Cartaginei, puteti sa va plimbati cu camila prin Sahara si nu trebuie sa ratati safari-ul prin desert. Aveti ocazia sa vizitati locatia in care s-a filmat primul film din seria “Razboiul Stelelor”, sa patrundeti in lumea unica a locuintelor trogloditilor si sa descoperiti oaze in care s-au filmat scene din “Pacientul englez”. De asemenea, va puteti relaxa in resorturi luxoase de 4 sau 5 stele.

La acestea se adauga, potrivit lui Sorin Vaduvoiu, Iordania si Insulele Canare, care atrag turistii prin temperaturile de vara din aceasta perioada.

O destinatie cautata de turistii romani, anul acesta mai putin decat anul trecut, este Dubaiul.


Early Booking: Reperul pentru o piata turistica matura

Early Booking: Reperul pentru o piata turistica maturaIn acest an, ofertele cu reduceri Early Booking au fost mai tentante si pentru publicul roman. Daca in tari precum Germania rezervarile se fac adesea de pe un an pe altul, inscrierile din timp sunt o noutate pe piata romaneasca. In opinia lui Cristian Francu, in Romania, aceste reduceri pentru vacantele cumparate din primele luni ale anului sunt astazi asociate cu criza economica.

“Desi efectele crizei economice pot fi combatute prin aceste discount-uri consistente, ratiunea lor principala nu porneste din ingrijorarea sau disperearea agentiilor de turism, ci dintr-un model de business sanatos si un comportament de cumparare eficient si practicat de ani buni pe alte piete”, completeaza Cristian Francu.

La sfarsitul anului 2008 si inceputul anului 2009, majoritatea agentiilor de turism au promovat tot mai mult rezervarile timpurii cu reduceri foarte atractive.

“Raspunsul clientilor nu s-a lasat asteptat si vanzarile din luna martie au depasit asteptarile pentru produsele standard”, declara Sorin Vaduvoiu.

Avantajul rezervarilor din timp este acela ca sunt garantate locurile in statiunea si hotelul ales, in perioada stabilita si pun ordine in agenda si chiar in prioritatile urmatoarelor luni.

“Vei sti exact cu cateva luni inainte cand ai nevoie de concediu, cat te va costa si vei avea timp destul sa strangi bani. Pentru asta este insa nevoie sa te hotarasti din timp si sa achiti in momentul rezervarii un avans ce variaza intre 30 si 50 la suta din valoarea totala a pachetului ales”, precizeaza Cristian Francu.

Creste cererea pentru vacante ieftine

Creste cererea pentru vacante ieftineCriza economica a influentat vazarile de pachete turistice in perioada Sarbatorilor de Paste, in sensul in care, turistii, desi nu renunta la vacante, aleg de cele mai multe ori destinatii mai ieftine.

“Tarifele fiind mai mici in comparatie cu anul trecut au atras o crestere a cererii pentru destinatiile mai convenabile ca pret”, declara Sorin Vaduvoiu.

Astfel, la agentia Perfect Tour, pentru vacantele in Romania si Bulgaria s-au inregistrat vanzari mai mari decat in anii trecuti, dar pe alte destinatii s-au inregistrat scaderi. Per ansamblu, valoarea vanzarilor la Perfect Tour a crescut cu 18 la suta fata de aceeasi perioada a anului trecut.

“Criza economica ne obliga la prudenta, dar nu neaparat la ingrijorare. Bugetele si prioritatile fiecaruia dintre noi se schimba insa, pana la urma, desi vom aborda acest subiect cu mai mare atentie si cu o sensibilitate crescuta legata de pret, cu siguranta nu vom renunta la vacanta”, considera Cristian Francu.

La Klever Travel, in lunile februarie si martie s-au vandut mai multe vacante pentru vara decat in anii trecuti, insa interesul clientilor pentru pachetele de Paste a ramas constant.

“In 2008, vacanta de Paste s-a completat cu cea de 1 mai si din acest motiv cererile pentru acea perioada au fost mai multe anul trecut. Daca insa cumulam anul acesta cererile de vacante de Paste cu cele de pachete de 1 mai putem spune ca, desi nu a crescut vizibil, cererea este comparabila cu cea de anul trecut”, declara Cristian Francu.

Strategiile agentiilor de turism in vreme de criza

Strategiile agentiilor de turism in vreme de crizaPentru a minimiza insa efectele crizei financiare, agentiile de turism au adoptat o serie de masuri. Astfel, daca ofertele de tip Early Bookings, discounturile pentru inscrierile din timp si pentru plata integrala a pachetului turistic, nu sunt efecte directe ale crizei economice, ci instrumente eficiente de promovare a vanzarilor intr-o piata turistica ce se apropie de maturitate, au fost alese si alte metode.

Am ales sa promovam destinatiile si hotelierii care au inteles necesitatea alinierii tarifelor la conditiile actuale, dar si constructia unor pachete si programe atractive cu cele mai bune tarife pastrand standardele de calitate”, declara Sorin Vaduvoiu.

De asemenea, Cristian Francu sustine ca, in ciuda crizei financiare, nu are de gand sa-si concentreze atentia la Klever Travel doar pe cele mai ieftine oferte deoarece considera ca diferentele corecte de pret se traduc in diferente reale de calitate si confort.

“Bazandu-ne pe experientele anterioare, atat ale noastre, cat si ale turistilor nostri, vom recomanda hoteluri, locatii si servicii testate si de calitate. A calatori inteligent nu inseamna neaparat a calatori ieftin, ci mai ales a obtine un raport calitate/pret corect, pentru destinatia si serviciile cele mai potrivite asteptarilor si bugetului fiecaruia”, adauga acesta.