Mihaela Glavan: Parcursul profesional

Mihaela Glavan: Parcursul profesionalMihaela Glavan si-a inceput afacerea in domeniul design-ului de incaltaminte si accesorii de marochinarie in noiembrie 2003, "nu de la zero, ci de la minus", cu 200 de dolari imprumutati, un singur calapod marimea 37 si cinci perechi de cizme negre. Le-a vandut in magazinul unei prietene, iar cu banii obtinuti si-a continuat activitatea.

“Chiar daca nu era visul meu sa devin designer de incaltaminte si accesorii, pasiunea exista de sase ani. Intotdeauna mi-a placut sa tai pantofii, sa-i desenez, sa-i recreez”, isi aminteste Mihaela Glavan.

In perioada adolescentei isi petrecea foarte mult timp cu studentii de la liceele de arta, insa a ales sa urmeze cursurile Facultatii de Relatii Internationale, incepand sa creeze pantofi intr-o perioada in care nu-si gasea modele pe placul ei din punct de vedere al calapodului, al culorii sau al design-ului. Initial, producea in special pantofi delicati si personalizati, pentru mirese, asa ca a obtinut cateva contracte cu creatorii de rochii de mireasa.

In timp, cererea a crescut, si-a diversificat activitatea, si-a definit un stil propriu, iar acum colaboreaza cu majoritatea creatorilor de moda tineri din Romania printre care se regasesc nume precum Irina Marinescu, Maria Hohan, Wilhelmina Arz, Ana Maria Lungu sau Stephan Pelger.

Acum, din atelierul Mihaelei Glavan ies aproximativ 600 sute de perechi de incaltaminte pe luna, iar cererea la inceputul lui 2009 s-a dublat fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Cu fiecare colectie raman fidela stilului Sepala

Pentru a se remarca in peisajul designer-ilor de incaltaminte, Mihaela Glavan nu a pus accentul doar pe aspectul exterior al creatiilor sale, ci si pe calitate si comoditate. Asadar, a studiat mult timp intregul aparat locomotor pentru a descoperi detaliile care compun un calapod perfect. In plus, toti pantofii sunt captusiti cu mesina naturala, nu foloseste niciodata inlocuitori de piele in interior, iar marimile variaza intre 33-42.

“Imi place sa cred ca in ceea ce priveste brand-ul Sepala by Mihaela Glavan, totul este unic, incepand cu stilul caruia ii raman fidela cu fiecare colectie, minimal, architectural, cu accent pus pe design, pe linii, pe croi si prea putin pe accesorizare. Pana la urma nu e greu sa faci pantofi, ci sa le conferi personalitate”, adauga Mihaela Glavan.

Brand-ul se caracterizeaza in mare parte prin exagerari in volum, combinatii de materiale textile si piele, suprapuneri inedite, "gulerul" pentru o pereche de pantofi sau botine, pielea deloc lacuita si paleta cromatica sobra cu puternice accente de galben, mov intens, verde sau orice alta nuanta electrizanta.

Atunci cand incepe lucrul la o colectie noua, ea stabileste in primul rand calapoadele, urmeaza apoi schitele care stabilesc forma finala a designului, dupa care alege materialele, texturile si culorile. Totul se lucreaza manual si fiecare tipar necesita o proba pentru a se depista din timp greselile sau disconfortul, care poate aparea la purtat.

Magazinul concept store Sepala

Magazinul concept store SepalaCu putin timp in urma Glavan a facut un nou pas in cariera sa de designer, inaugurand primul magazin, dupa o investitie de 100.000 de euro. Aici se comercializeaza, in mod exclusiv, cele doua branduri ale designerului, Sepala si RSM (Reconstructed Style for Man), dar va functiona si ca un concept store, promovand si creatiile altor tineri designeri.

Din aceasta categorie face parte si proiectul TouchedBy, care consta in realizarea de mini-colectii de accesorii, genti si pantofi, special concepute de designeri. Designul colectiilor apartine in totalitate celor care le semneaza, iar consultanta tehnica si productia sunt asigurate de atelierul Sepala.

Fiecare mini-colectie in parte se va gasi la vanzare, prin comanda, in magazinul Mihaelei Glavan, timp de o luna de la lansare.
Ana Alexe este designerul vestimentar care deschide aceasta serie de evenimente, ea fiind urmata de Lena Criveanu, Ovidiu Buta si Stephan Pelger.

Cerere dubla in conditii de criza

Cerere dubla in conditii de crizaAtunci cand se gandeste la clientii care ii trec pragul, Mihaela Glavan ii caracterizeaza ca pe o categorie aparte, oameni independenti, cu un stil bine definit si cu venituri peste medie.

“Sunt oameni care isi castiga singuri banii si stiu ce vor sa faca cu ei; apreciaza un pantof cu design, dus intr-o zona care se incadreaza in serii foarte mici sau chiar unicat”, completeaza designerul.

Totodata, Mihaela Glavan declara ca cererea de incaltaminte si accesorii nu a fost afectata de criza financiara la atelierul sau, nepronuntandu-se insa cu privire la vanzarile din magazinul deschis recent, intrucat nu are un termen de comparatie. Mai mult decat atat, ea a observat o dublare a cererii in atelier in primele luni din 2009, fata de aceeasi perioada a anului trecut.

“Cred ca marele avantaj al acestei crize este faptul ca cerne tot ceea ce este de calitate si diferit. E firesc ca oamenii sa-si doreasca acum altceva”, este de parere Mihaela Glavan.

In ceea ce priveste dezvoltarea prin deschiderea de noi magazine, creatoarea declara ca nu intentioneaza sa inaugureze noi magazine in acest an, dar planuieste sa se extinda pe viitor in afara Bucurestiului, in orase precum Iasi, Constanta si Cluj.

Mihaela Glavan: Pasiuni si hobby-uri

Mihaela Glavan: Pasiuni si hobby-uriDintre toate categoriile de incaltaminte pe care le creeaza, Mihaela Glavan recunoaste ca ii face placere, in mod deosebit, sa lucreze la cizme si sandale, modelul sau preferat dintre cele ce-i poarta semnatura fiind cizmele de ploaie din piele si plastic transparent. Modelul este si cel mai scump din magazin, pretul sau fiind de 700 lei.

De asemenea, marturiseste ca idolul sau in materie de design de incaltaminte este creatorul Pierre Hardy dar, in acelasi timp, recunoaste ca, atunci cand incepe lucrul la o colectie noua, nu tendintele reprezinta cel mai important element de care tine cont, ci imprimarea unei viziuni proprii.

In colectia sa primavara-vara, tema generala a fost miscarea si felul in care se descompune fiecare obiect in miscare intr-o forma geometrica, transpusa apoi in design-ul final al pantofilor. In ceea ce priveste culorile, au predominat nuante de nud, alb, turcoaz, albastru si verde.

In afara de meseria pe care o practica din pasiune, Mihaela Glavan este atrasa si de domenii precum designul interior si arhitectura, iar in timpul liber incearca sa ajunga cat mai des pe partie pentru a practica snowboarding-ul.

“In vacante ma duc mereu spre munti, unde se poate practica schiul si snowboarding-ul dar, nu am o destinatie preferata, ci imi doresc sa vizitez cat mai multe locuri. Cred ca cel mai mult mi-ar placea sa vizitez India”, conchide designerul.