50.000 de pachete turistice in 2009

50.000 de pachete turistice in 2009In anul 2007, sotii Corina si Aleksey Hinkov au deschis in Romania a saizeci si saptea filiala Tez Tour, activitatea lor incepand abia in mai, dupa perioada de early booking (achizitionarea din timp a pachetelor turistice).

Cu toate acestea, au reusit in primul an de activitate sa vanda aproximativ 12.000 de pachete turistice, in singura destinatie pe care o promovau: Turcia. Odata cu incheierea sezonului estival in Turcia au inceput sa trimita chartere si spre Egipt.

“In primul an de activitate am avut 12.000 de turisti, in 2008 numarul acestora a crescut de aproape trei ori ajungand la 33.000, iar pentru 2009 estimam ca 50.000 de turisti isi vor cumpara vacanta prin intermediul Tez Tour Romania”, declara Aleksey Hinkov.

El considera, de asemenea, ca, dintre acestia, 30.000 de romani vor opta pentru Turcia, destinatia lor preferata, restul impartindu-se intre celelalte destinatii: Spania, Republica Dominicana, Cuba, Tenerife, Tailanda, Maldive, Sri Lanka, Grecia.

Compania urmeaza sa ofere de anul viitor si excursii in partea continentala a Greciei.

Tez Tour, companie multinationala cu sediul principal in Antalya, este unul dintre cei mai mari operatori turistici de pe litoralul turcesc si, la nivel mondial, a avut in 2008 aproape 1,5 milioane de clienti, 900.000 dintre acestia cumparand pachete turistice din Rusia. Compania a fost infiintata in anul 1994 in Rusia si Turcia, iar directorul general este Levent Aydin, turc de origine bulgara.


Numarul total de turisti va fi afectat de criza financiara

Chiar daca piata turistica din Romania a fost in continua dezvoltare in ultimii ani, avand cresteri de 10 pana la 35 la suta, Aleksey Hinkov considera ca acest an va reprezenta o exceptie din acest punct de vedere, pricipalul motiv fiind criza financiara.

“Cred ca in Romania, aceasta criza se manifesta in mare parte doar la nivel psihologic in domeniul turismului, avand in vedere pachetele turistice scumpe care se cumpara pentru Turcia. Pe de alta parte, am observat ca, desi bugetele familiilor sunt afectate, ramane in continuare in randul romanilor dorinta de a merge in concediu macar o data pe an”, declara Aleksey Hinkov.

De asemenea, este de parere ca situatia financiara va afecta cu siguranta numarul total de turisti si cresterea companiei pe care o conduce nu va mai fi la fel de spectaculoasa precum cea inregistrata cu un an in urma, mizand pe atragerea clientilor companiilor care s-au inchis in acest an.

“Un exemplu care arata ca in aceasta perioada piata stagneaza este cazul operatorul FlyNova, din Tarile Baltice, care a intrat pe piata din Romania anul trecut si s-a retras in doar cateva luni”, adauga Hinkov.

De asemenea, directorul general Tez Romania a observat ca tot mai multe agentii si tur-operatori isi restructureaza activitatea sau se retrag de pe piata, unele cu datorii sau fara sa respecte angajamentele luate fata de clienti, iar numarul acestora va creste cu siguranta in aceasta vara.

Turismul se indreapta spre globalizare, raman tot mai putini tur-operatori, dar sunt mai puternici. Continua pe piata doar cei care ofera pachete turistice competitive si pot sa ofere siguranta turistilor, asa ca, incet, piata incepe sa se curete de firme mici”.

In acest context, operatorul turistic mizeaza pe numarul mare de turisti pentru care lucreaza, astfel incat pot negocia direct preturi avantajoase cu marile hoteluri.

“Intr-un fel negociezi pentru cateva mii de turisti, si altfel se negociaza pentru un numar ce depaseste un milion de clienti. Acesta este un atu pentru noi in vreme de criza”.

Hinkov considera ca cea mai buna strategie pe termen lung a unui tur-operator o reprezinta deschiderea de hoteluri proprii. Tez a deschis primul hotel in anul 2004, iar momentan are patru hoteluri de cinci stele Amara World si urmeaza deschiderea altor doua in Egipt. Astfel, tind sa nu mai depinda de preturile si de disponibilitatea altor hoteluri.



Turistii romani prefera all inclusive

Turistii romani prefera all inclusiveIn ceea ce priveste preferintele turistilor romani, Aleksey Hinkov a observat ca, atunci cand aleg serviciile operatorului de turism, ei isi doresc in primul rand lux, sistem all inclusive, o perioada de odihna de sapte pana la paisprezece zile fara alte cheltuieli suplimentare, cu un program stabilit.

De foarte putine ori opteaza pentru excursii suplimentare, vizitarea obiectivelor turistice sau a oraselor antice de pe coasta Marii Egee sau a Marii Mediterane, iar principalul criteriu dupa care isi aleg vacantele il reprezinta bugetul de care dispun.

Oferta de pachete turistice are preturi ce variaza in luna mai intre 169 euro/persoana la hotel de patru stele, pana la 2.000 euro/persoana. In sezonul de vara insa se ajunge si la preturi de peste 10.000 euro la hotelul Likya World din regiunea Fethiye, pe malul Marii Mediterane.

“Exista si pachete care ajung la 50.000 euro, in vile exclusiviste, insa acestea nu sunt vandute pe piata romaneasca, ci mai mult turistilor rusi, care reprezinta si cea mai mare pondere a turistilor care apeleaza la serviciile Tez Tour’”, adauga Aleksey Hinkov.

In ceea ce priveste felul in care este perceputa industria turismului local in Romania, Directorul Tez Romania este de parere ca situatia nu se va ameliora atat timp ca mentalitatea hotelierilor ramane neschimbata, efectele negative fiind accentuate de sezonul scurt la Marea Neagra.

“Nu se poate sa investesti intr-un hotel si sa te astepti sa-ti recuperezi investitia in primul sezon, sa castigi in doua luni atat de mult incat sa acoperi cheltuielile pentru tot anul este destul de dificil. O alta problema este infrastructura, astfel ca, daca ai grupuri care vor sa viziteze Brasovul si Poiana Brasov, aeroportul e la Bucuresti si pierzi mult timp pe drum pana ajungi la destinatie”.

Ce presupune activitatea unui tur-operator

Ce presupune activitatea unui tur-operatorActivitatea unui tur-operator international presupune un standard de servire a turistilor in toate tarile in care este prezent. Dispune de birouri de incoming, de intampinare la aeroport, ghizi, birouri outgoing, cum este si cazul Romaniei, cu personal care intampina turistii la aeroport.

“Rezervarile se fac in timp real, prin sistemul Tez Tour Travel Servicies, fara de care nu am putea sa gestionam in mod eficient un numar atat de mare de turisti”.

Rezervarea poate dura chiar si 10 minute, insa totul depinde de disponibilitatea hotelurilor si de profesionalismul agentiilor de turism, intrucat nu colaboreaza cu turistii finali, ci facem vanzarile prin intermediul agentilor.

Filialele din lume sunt adaptate pietelor pe care activeaza, preferintelor si cerintelor consumatorilor si asta se reflecta in pachetele turistice achizitionate. De exemplu, anul trecut, romanii au preferat Turcia, regiunea Belec si hoteluri de lux de patru sau cinci stele. Pe de alta parte, clientii din Bulgaria prefera de obicei hoteluri de trei stele, mai ieftine.

“Noi oferim toata gama de produse Tez Tour, iar agentiile aleg dupa preferintele clientilor. De asemenea, pretul final este stabilit de noi, iar agentia de turism isi ia comisionul in functie de contractul pe care il are cu Tez”, declara Aleksey Hinkov.