1 / 4

Strategii in vreme de criza

Contextul economic si-a pus amprenta si asupra industriei cazinourilor din Romania, o piata cu o valoare estimata la 150 milioane euro in 2008, doar in Bucuresti, iar Andrei Frimescu (foto), marketing manager la Casino Palace, considera ca obiceiurile clientilor s-au modificat, observand atat schimbari pozitive, cat si negative pentru afacerile din acest domeniu.

Astfel, chiar daca in vreme de criza oamenii cheltuiesc mai putin si isi micsoreaza bugetele de consum pentru toate categoriile de produse si servicii, ei tind in acelasi timp sa acorde mai multa atentie felului in care isi petrec timpul liber, sa aiba mai multa grija de ei si sa se detaseze de stresul de fiecare zi.

Andrei Frimescu sustine ca multe dintre efectele crizei financiare au fost prevazute, printre acestea numarandu-se o scadere a bugetului de entertainment in general, nu doar a bugetului pe care clientii sunt dispusi sa-l cheltuiasca jucand.

“Declinul nu a fost insa dramatic, astfel ca veniturile noastre nete in primele trei luni din 2009 au aujuns la 6,7 milioane euro, fata de 7,1 milioane euro in aceeasi perioada a anului trecut”, adauga Andrei Frimescu.

Au reusit insa sa mareasca numarul vizitelor, aceasta fiind strategia cazinoului pentru depasirea perioadei de criza.

“Ne-am propus, in primul rand, sa nu ne pierdem clientii, sa-i facem sa revina chiar daca nu mai cheltuiesc acum la fel de mult ca in trecut”.

De asemenea, cei de la Casino Palace au diversificat oferta de servicii, au amenajat noi zone de joc, mici detalii care sa completeze experienta celor care aleg aceasta forma de a-si petrece timpul liber.

“Totul tine insa de relatia pe care o construiesti cu oaspetii. Tinem legatura cu ei, ii invitam aici atunci cand isi sarbatoresc ziua de nastere sau la evenimentele noastre speciale si incercam sa le oferim tot mai multe servicii personalizate pe categorii”.

In acest sens, au introdus un sistem bazat pe acumularea de puncte, iar clientii pot alege dintr-un catalog intre mai multe variante in care isi pot cheltui aceste puncte. Asadar, femeile pot opta pentru servicii in saloane de infrumusetare sau spa-uri, in timp ce, pentru barbati, se ofera, printre altele, carduri pentru alimentare cu benzina.

La acestea se adauga oferte speciale pentru companii, organizarea de petreceri, teambuilding-uri si evenimente pentru grupuri de la cateva zeci pana la sute de persoane.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri