Turismul - oportunitate si stil de viata

Turismul - oportunitate si stil de viataIn fiecare an, doar in regiunea Antalyei, sunt inaugurate aproximativ douazeci de hoteluri noi, majoritatea de patru si cinci stele, cu 90% investitie proprie si 10% investitie acoperita de Ministerul Turismului.

Turcii vad turismul ca pe o sansa uriasa, o oportunitate neexplorata pana acum cateva decenii. Aceasta activitate reprezinta o posibilitate viabila de a valorifica resursele industriei agricole, care sustine financiar aproximativ 60% din populatia tarii si, in aceeasi masura, ofera locuri de munca in turism pentru alti 36%, dupa cum declara Seyla Demircan, ghid turistic al tur-operatorului Tez Tour, in Turcia.

De asemenea, beneficiile obtinute din turism nu se impoziteaza in primii cinci ani daca sunt reinvestite in domeniul de activitate sau in deschiderea unor scoli specializate in turism, care sa pregateasca profesionisti, de la manageri pana la barmani si ospatari.

Astfel, scopul principal al acestei masuri este acela de a reduce problemele fluctuatiei de personal si de a diminua costurile de instruire pentru angajati.

Intr-un hotel, cele mai importante persoane sunt considerate a fi directorul general, bucatarul-sef si gradinarul-sef.

Conditiile sunt insa dure intrucat antreprenorilor le este interzisa distrugerea vegetatiei sau a habitatului natural al animalelor, cel mai pretios element al turismului din aceasta tara.


Masurile de criza ale managerilor turci

Masurile de criza ale managerilor turciDesi Turcia pare a fi patria turismului, managerii hotelurilor din regiune simt amenintarea data de contextul economic mondial si de efectele acestuia asupra afacerilor pe care le conduc.

Scaderea preturilor si continuarea activitatii cu marje de profit mai reduse a reprezentat una dintre principalele strategii pentru diminuarea impactului crizei financiare.

La aceasta se adauga imbunatatirea relatiei cu oficialii aeroporturilor si obtinerea unor preturi convenabile pentru clientii tur-operatorilor importantii, care profita in acest fel de puterea mare de negociere pe care o au, colaborand cu mii de turisti din intreaga lume.

Un alt scop al celor care lucreaza in industria turismului din Turcia este acela de a intra si a se face cunoscuti pe piete noi, neexploatate pana in prezent.

“In 2009, aceasta este principala noastra directie strategica. Cea mai mare greseala in acest context ar fi sa ne bazam pe o singura piata”, declara guvernatorul regiunii Marmaris.

O alta masura, in viziunea lui Serdar Yalcin, manager general al hotelului de cinci stele in sistem all inclusive Amara Club Marine, este retentia personalului, astfel incat angajatii sa ajunga sa-si recunoasca oaspetii care se reintorc in fiecare an in hotel. In consecinta, in ultimii patru ani de activitate au plecat doar 10 angajati dintre cei care au lucrat in complexul condus de el.

Profil de Hotel de cinci stele ultra all inclusive

Profil de Hotel de cinci stele ultra all inclusiveEla Quality Resort, intins pe o suprafata de 110.000 metri patrati, este cu siguranta unul dintre cele mai apreciate hoteluri din regiune. Aici lucreaza 600 de angajati de-a lungul anului, iar in lunile iulie-august numarul lor creste la 800 de persoane.

Hotelul este creat dupa un concept potrivit pentru familii, copiii fiind oaspetii VIP. Mai mult decat atat, hotelul are 17 tipuri de camere diferite, destinate fiecarui segment de public caruia i se adreseaza si 158 tipuri de servicii spa.

Cele mai scumpe vile de lux ale resortului atrag adesea personalitati precum presedintele sau primul ministru al Turciei, care scot din buzunar 6.000 de euro pentru o noapte de cazare.

Hotelul a fost inaugurat in mai 2007, dupa o investitie de 150 milioane de dolari, iar pentru anul 2009 Seda Kutluk, directorul de marketing al hotelului, se asteapta la o cifra de afaceri de 45 milioane de dolari.

“In anul 2007, primul nostru an de activitate, am avut 20.000 de oaspeti in hotel, iar numarul acetora a crescut in 2008 la aproximativ 30.000 de persoane. Pentru anul acesta, avand in vedere contextul economic mondial, ne asteptam la o stagnare a numarului de oaspeti la valoarea din anul trecut”, adauga Seda Kutluk.

De asemenea, el declara ca, in perioada de timp scurta de la inaugurare, oaspeti de 24 de nationalitati au trecut pragul hotelului, cei mai multi dintre ei fiind belgieni si olandezi (30%), rusi si ucrainieni (30%), locuitori ai Europei Centrale si de Est (30%) si turci (10%).

Veniturile hotelului sunt constituite in proportie de 90% de cei care vin in vacanta, in calatorii de afaceri sau conferinte, iar 10% provin din organizarea de evenimente si petreceri.


Profil de statiune: Marmaris

Profil de statiune: MarmarisMarmaris, cunoscuta si drept “statiunea tinerilor” sau “Marmarisul Verde”, este situata la 370 kilometri de Antalya, la confluenta dintre Marea Egee si Mediterana. Statiunea se deosebeste prin vegetatia speciala, unica in Turcia, dar si prin numarul mare de cluburi, peste 70, baruri si petreceri in aer liber.

De asemenea, este una dintre cele mai exclusiviste destinatii ale Turciei, iar cei mai multi dintre turistii statiunii sunt englezii, ponderea lor ajungand la 61% din totalul celor care viziteaza Marmarisul pe durata unui an. Mai mult decat atat, studiile realizate de autoritatile regionale arata faptul ca o pondere de 75% dintre turistii care viziteaza aceasta parte a Turciei revin in anul viitor in aceleasi locuri.

Topul este completat de ucrainieni si rusi, ponderea lor ajungand la 12% din totalul turistilor, si germani, in proportie de 9%. In anul 2008, 1.500 de romani au ales sa-si petreaca vacanta aici.

De asemenea, in Marmaris a fost data o lege prin care se interzice constructia de hoteluri noi, pentru conservarea vegetatiei, iar guvernatorul regiunii a luat decizia de a pune la dispozitia turistilor un numar de telefon prin care acestia sa anunte eventualele probleme sau neplaceri pe care le intampina pe durata vacantei.

Preturile in Marmaris, la fel ca in toate statiunile exclusiviste ale Turciei, sunt considerbil mai mari decat in alte orase ale tarii. O ingetata traditionala costa 2 lire turcesti (1 euro), kebab-ul poate fi cumparat cu 8-10 lire (4-5 euro), iar pentru o sticla de cola sau bere veti plati in jur de 7 lire (3,5 euro). Intrarile la muzee sau monumente istorice variaza intre 5 si 10 lire ( 2,5 - 5 euro), in timp ce excursiile de o zi in imprejurimi, cum ar fi cea spre Insula Cleopatrei, ajung la 30 de euro pentru o persoana.

Oferte de turism in Marmaris