1 / 6

Afaceri de 100.000 euro dupa 8 luni de activitate in vreme de criza

Piata gourmet/organic se numara printre putinele domenii ale industriei de lux care inregistreaza cresteri in perioada de criza, conform studiilor realizate de CPP Management Consultants, companie de consultanta specializata in industria de lux.

CPP Management Consultants a evaluat acest segment al industriei de lux la 9 milioane de euro pe an, cu o crestere anuala de pana la 25 procente, fiind astfel, alaturi de segmentele de bauturi si spa, unul dintre domeniile premium cu rezultate pozitive.

In acest context, vanzarile magazinului de profil Comtesse du Barry au crescut cu 20 puncte procentuale in prima jumatate a anului, fata de aceesi perioada a anului 2008.

“Cresterea este calculata in lei, insa, avand in vedere faptul ca produsele sunt importate, cresterea in euro este de doar 4-5 procente”, declara Cristian Preotu (foto), proprietar Le Manoir, companie care detine franciza Comtesse du Barry in Romania.

Un alt semn pozitiv pentru dezvoltarea acestei piete de nisa si in Romania este inaugurarea unor magazine, in plina criza financiara. Un exemplu este deschiderea in noiembrie 2008 a francizei Oliviers&CO, precum si magazinul Gourmandise Traiteur, in luna ianuarie a acestui an.

Dupa doar cateva luni de la lansarea pe piata, valoarea medie a unui bon de cumparaturi ajunge la 150 lei, pentru ambele afaceri, iar valoarea totala a vanzarilor la Oliviers&CO a depasit suma de 100.000 euro, in timp ce Gourmandise Traiteur a inregistrat o medie lunara a cifrei de afaceri de 20.000 euro.

“Am facut aceasta investitie in contextul economic actual datorita studiilor care arata ca piata produselor alimentare si a bauturilor alcoolice este unul dintre sectoarele cel mai putin afectate de criza. De asemenea, experienta mea acumulata in dezvoltarea unui brand asemanator m-a convins ca acest tip de business este unul viabil, cu potential crescut si in dezvoltare continua in Romania”, declara Sebastian Soltan, managing partner Gourmandise Traiteur.

Ioana Claudia Opran, proprietara francizei Oliviers&CO in Romania a demarat aceasta afacere deoarece considera ca, indiferent de context, se simtea nevoia unor produse de calitate pe acest segment.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri