1 / 7

Criza ar trebui sa mai dureze

Pe fondul crizei, consumul clientilor este redus si, astfel, multe localuri se vad in fata falimentului.

Florin Maxim (foto), proprietar al agentiei de publicitate full service I.M. Smite, considera ca in aceasta perioada cea mai mare problema a barurilor si a cluburilor din Bucuresti o reprezinta chiria: “Daca nu esti proprietar pe locul in care functionezi, ai o problema pentru ca aceasta e cea mai mare cheltuiala a ta. Luand exemplul unei cafenele cu 20 de mese, cat ar trebui sa faci vanzare la fiecare masa pentru a-ti permite o chirie de 4.000-5.000 de euro pe luna? Nu ai cum sa rezisti pe piata”.

Acesta este si motivul pentru care nivelul chiriilor percepute a scazut, ceea ce reprezinta o oportunitate pentru antreprenorii care doresc sa intre pe piata si un efect pozitiv al crizei.

A trecut perioada in care se deschidea un bar si avea imediat clienti, fara efort suplimentar. Acum clientii ies mai rar, dar analizeaza mai atent oferta, vor servicii mai bune si cauta povestea din spatele afacerii”, adauga Florin Maxim.

Acesta mai identifica un aspect pozitiv al crizei, si anume faptul ca situatia economica actuala i-a scos de pe piata pe cei care fac afaceri dupa ureche in acest domeniu si care, dupa parerea lui, depasesc ponderea de 80 de procente dintre jucatori.

“Consider chiar ca aceasta perioada ar trebui sa mai dureze, intrucat exista inca numeroase exemple de acest tip in industrie. Cei care au ramas pe piata, si au chiar vanzari in crestere, sunt cei care, desi nu au iesit in evidenta, au mizat intotdeauna pe calitate, training pentru angajati si servicii profesioniste”.

Luna decembrie din 2008 a adus prima lovitura in industria barurilor din Romania, mai ales in contextul in care, de obicei, asteptarile sunt mari in ceea ce priveste vanzarile si organizarea de evenimente corporate din ultima luna a anului.

Cu toate acestea, nu toti jucatorii au pierdut pe aceasta piata.

“Incasarile barurilor sunt mai mici in general, insa exista zone precum centrul vechi al Capitalei in care se deschid una sau chiar doua locatii pe saptamana, oamenii vin tot mai des si vanzarile cresc de la o luna la alta”.

Cititi si Jongleriile cu sticle si shakere valoreaza zeci de mii de euro

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri