Cerere in crestere

Cerere in crestereFlorin Maxim, proprietar al agentiei de publicitate full service I.M. Smite, declara, intr-un interviu acordat Wall-Street, ca luna decembrie din 2008 a adus prima lovitura in industria barurilor si cluburilor din Romania, in contextul in care, de obicei, asteptarile sunt mari in ceea ce priveste vanzarile si organizarea de evenimente corporate din ultima luna a anului.

Cu toate acestea, un an mai tarziu, companiile reincep sa organizeze petreceri de sfarsit de an pentru angajati, conditionate insa de bugete reduse si obligate sa gaseasca solutii pentru diminuarea costurilor.

La Radisson Blu, Adrian Adam (foto), directorul de marketing si vanzari, a observat o crestere a numarului de companii care organizeaza petreceri de sfarsit de an si declara ca sunt programate aproape in fiecare zi din luna decembrie petreceri mari, de cateva sute de persoane.

In acelasi timp, Bianca Dragota, director de marketing si vanzari la Hard Rock Café, declara ca numarul de petreceri corporate a crescut cu 30% fata de cel inregistrat anul trecut, iar preturile au ramas la nivelul de anul trecut.

“Am primit mai multe cereri decat anul trecut in aceeasi perioada si sunt mai multe evenimente concretizate, iar spatiul ne permite sa organizam petreceri cu 50 pana la 200 de persoane”, completeaza Dragota.

De asemenea, extinderea, amenajarile si renovarea completa au facut ca, in acesta an, clubul Player sa beneficieze de solicitari de la un numar multumitor de companii, avand ocupate majoritatea serilor disponibile (serile de miercuri, vineri si sambata sunt seri de club). Anca Dinut, events manager al clubului, spera ca saptamana viitoare sa se ocupe toate datele ramase libere in calendar.

Cititi si Unde petrecem Revelionul: 5 destinatii pe ultima suta de metri

Adrian Adam, Radisson: Lucram pe bugetele clientilor

Adrian Adam, Radisson: Lucram pe bugetele clientilorChiar daca pastreaza traditia petrecerilor din luna decembrie, cele mai multe companii au taiat din bugete, in comparatie cu anul trecut. In plus, Bianca Dragota a observat la Hard Rock ca majoritatea companiilor au redus cheltuielile legate de programul artistic si au ales o singura trupa live sau un DJ.

O alta schimbare identificata de Anca este aceea ca, anul trecut, firmele inchiriau tot clubul, organizau petrecerile seara, in jurul orei 20:00, si continuau pana dimineata.

“Anul acesta, pentru a beneficia de o data buna si pentru eventuale economii, clientii prefera sa inchirieze doar un sector si sa organizeze petrecerile in zilele de club, incepand cu aceeasi ora, urmand ca invitatii sa ramana in club pana cand doresc”, completeaza Anca Dinut, events manager la Player Club.

In plus, Adrian Adam adauga faptul ca, desi bugetele s-au redus, nimeni nu este dispus sa accepte servicii de calitate mai joasa, asa ca trebuie pastrate standardele localului. Totodata, el subliniaza faptul ca preturile sunt mai flexibile anul acesta la Radisson Blu si lucreaza mai mult pe bugetele clientilor.

In acest context, angajatii Xerox Romania si Republica Moldova, sucursala unuia dintre cei mai mari furnizori de echipamente de tiparire din lume, vor avea parte de petrecere de Craciun. "Avand in vedere ca in fiecare an am organizat petrecere de Craciun atat pentru angajati, cat si pentru copiii lor, nu ne putem opri acum. Va trebui sa fim doar mai creativi, avand in vedere ca bugetele alocate sunt mai mici ca pana acum”, spune Magdalena Ispas, HR manager Xerox Romania. Si angajatii Japan Tobacco International (JTI) vor petrece alaturi de colegi, conform Monicai Vijeu, HR manager in cadrul producatorului de tigarete, care are in prezent 1.000 de salariati.

La acestia se adauga angajatii companiei de audit financiar/contabil BDO Romania, unde organizarea petrecerii se face intern prin implicarea departamentului de resurse umane si a unora dintre reprezentantii salariatilor. "Si anul acesta vom organiza o petrecere de iarna, insa bugetul pentru acest eveniment este mai mic decat cel de anul trecut. Nici costurile nu mai sunt la acelasi nivel: locatia, mancarea si muzica sunt si ele mai ieftine cu aproximativ 20%", declara Sorin Faur, directorul departamentului de resurse umane BDO Romania si membru HR Club.




Solutii de criza

Solutii de crizaOdata cu bugetele scazute ale companiilor, cluburile, restaurantele si cafenelele s-au vazut nevoite sa se adapteze pentru a-si pastra clientii.

La Club Player schimbarea majora vine din amenajarea clubului in sectoare, pentru a facilita solicitantilor reducerea bugetului. Astfel, pentru petreceri cu un numar mai redus de persoane, pentru care nu este avantajoasa inchirierea intregului club, localul asigura in serile de club atmosfera dorita.

“In plus, daca anul trecut pretul pentru o persoana era fix pentru open bar si open food si nu se acceptau compromisuri, in acest an am facut rabat si am acceptat ca firmele sa vina cu propriii furnizori de catering”, adauga Anca Dinut (foto).

De asemenea, a primit solicitari de limitare a open bar-ului pana la o anumita ora sau suma, la care s-au adaptat pentru a nu pierde clientii respectivi.

La Radisson Blu, Adrian Adam declara ca nu au schimbat mult pe partea de organizare, insa au diversificat oferta de meniuri, decoratiuni, programe artistice si cadouri, iar cei de la Hard Rock au revizuit planul de marketing, au organizat mai multe evenimente (concerte live, karaoke) si au mizat pe promotii speciale pentru produsele din Rock Shop.

Pretul unei petreceri corporate

Pretul unei petreceri corporatePretul organizarii unei petreceri depinde, in primul rand, de meniurile alese de client, iar costul acestora variaza intre 30 si 60 de euro/persoana.

“La petrecerile mai mari de 150 de persoane se adauga si costuri de chirie - in cazul in care clientii doresc exclusivitate in restaurant, echipament tehnic si program artistic”, adauga directorul de marketing si vanzari Hard Rock Cafe.

La Club Player, preturile se situeaza intre 35 si 45 de euro/persoana (exista o exceptie pentru ziua de vineri, care este zi de club, si cei care vor sa inchirieze tot clubul in aceasta zi platesc suma de 55 euro/persoana), in functie de serviciile pe care le ofera clubul.

La Crowne Plaza, pretul pentru petrecerile corporate este de 199 lei/persoana, insa se poate opta si doar pentru catering, in cazul in care compania alege o alta locatie cu aceasta ocazie.