1 / 4

Estimari pentru primul an de activitate

Cu o investitie pana in acest moment de peste 3 milioane de euro, finantata din resurse proprii si fonduri europene, cei doi proprietari – Michel Roy (partea franceza) si Serban Damboviceanu (partea romana) – au refacut podgoria si au reconstruit, in 2008-2009, cramele inaltate de printul Anton Bibescu.

Lucrarile au inceput in anul 2005 prin achizitionarea terenurilor, dupa care a urmat replantarea podgoriei de 55 de hectare cu cu vite altoite in Franta. Prima recolta a fost culeasa in 2008, din care s-au imbuteliat 70.000 de sticle, urmand ca, din recolta anului 2009 sa fie produsa o cantitate dubla de vin.

“Avem in plan extinderea suprafetei cultivate cu vita de vie pana la 70 de hectare si sa ajungem la o productie de 400.000 de sticle de vin pe an”, declara Serban Damboviceanu (foto).

De asemenea, el spune ca, pana in acest moment, s-a confruntat cu nenumarate dificultati in deschiderea afacerii, de la cele specifice oricarui investitor, dornic sa puna o afacere pe picioare in Romania, pana la adunarea parcelelor care formeaza acum podgoria, birocratia excesiva si problemele iminente ce se nasc din lucrul cu oamenii.

In ceea ce priveste particularitatile unui business cu vinuri, proprietarul roman spune ca vinul trebuie facut cu pasiune, iar munca incepe in vie, unde, contrar asteptarilor, nu exista ragaz. In fiecare anotimp sunt efectuate lucrari specifice si orice intarziere sau greseala se va rasfrange asupra calitatii strugurilor si apoi asupra vinului.

“Apoi, in vie, lucrurile nu mai depind doar de om, pentru ca exista factorul natural, imprevizibil, si pe cat este uneori de generos (in anii "buni"), pe atat este de neiertator”, adauga Damboviceanu.

Daca lucrurile au mers bine si recolta de struguri a ajuns in crama, acolo incepe alta munca pana ce vinul imbuteliat sa ia calea raftului.

In momentul de fata se lucreaza cu 18 angajati permanenti, insa, atunci cand vine vremea recoltei, numarul celor care lucreaza la podgorie ajunge la 50 de persoane. In aceste conditii, proprietarii estimeaza o cifra de afaceri de 700.000 de euro in primul an de la lansarea pe piata a vinului, la un pret de raft situat intre 25 si 30 de lei.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri