George Butunoiu: Biroul trebuie sa semene mai mult cu o casa decat cu un birou

George Butunoiu: Biroul trebuie sa semene mai mult cu o casa decat cu un birouLui George Butunoiu, unul din cei mai cunoscuti head-hunteri de pe piata locala, nu ii plac birourile de tip open space, fiind convins ca el nu ar avea niciun randament intr-un astfel de spatiu. “Oricum, in meseria noastra nici nu se ia in calcul o astfel de varianta, asa ca problema se rezolva de la sine”, afirma Butunoiu.

El este de parere ca poti sa folosesti un spatiu deschis atunci cand nu vin clientii la tine: “Unii mai aduc si alte cateva argumente putin credibile legate de diferentele de comportament si de productivitate - pentru ca asta e finalitatea, la urma urmei - in favoarea open space-ului, insa argumentatia e foarte neconvingatoare si greu de sustinut".

Singurele argumente cuantificabile raman, in opinia sa, cele legate de economiile la chirie, insa, considera ca, in firmele in care clientii vin frecvent (avocati, consultanti, recrutare, servicii), nu prea intra in discutie aceasta optiune, daca nu vrei sa te faci de ras.

Totodata, Butunoiu spune ca detesta cladirile clasice de birouri si nu este deloc un admirator al amenajarilor minimaliste si moderne, asa ca, in compania pe care o conduce, decorul este foarte clasic, chiar "retro": o casa veche in care sticla si inoxul sunt interzise, totul e din lemn, alama, fier forjat sau piele.

Pentru mine, biroul trebuie sa semene mai mult cu o casa decat cu un birou. Daca viata personala tot s-a facut praf, ne-am zis ca macar aia de la job sa fie cat-de-cat acceptabila, asa ca nu facem nicio economie pentru confortul de la birou: bucatar, mancare buna, bautura, terasa cu fotolii, umbrelute, bucatarie de vara, barbecue, gradina si flori”, caracterizeaza Butunoiu locul in care petrece in medie 8 ore pe zi.

Mai mult decat atat, Butunoiu spune ca au si intalniri direct pe terasa, la masa din gradina, la o friptura si un pahar cu vin.

Comentati aici: Dumneavoastra ce tip de birou preferati: open-space sau un spatiu inchis?

Minea, Angst: Birourile de tip open space se admit pana la un anumit punct.

Minea, Angst: Birourile de tip open space se admit pana la un anumit punct.Presedintele Angst declara, pentru Wall-Street, ca intotdeauna a preferat sa aiba propriul birou pentru ca astfel are o libertate mai mare de a se organiza, fara a se simti privit sau analizat.

De altfel, birourile de tip open space i se par mult prea lipsite de personalitate si considera ca, astfel, seful ia postura de stapan intre sclavi.

Birourile de tip open space se admit pana la un anumit punct. De exemplu, eu sunt presedinte de grup, insa Angst are mai multi manageri, asa ca ne-ar fi practic imposibil sa lucram in acelasi birou”, declara Minea, care adauga ca nici in strainatate nu se adopta, de cele mai multe ori, aceasta tendinta.

In ceea ce priveste modul in care trebuie sa fie organizat un birou, Minea spune ca nu este foarte pretentios, nu isi personalizeaza spatiul si nici nu are pretentii foarte mari, insa spune ca biroul sau este caracterizat de dezordine.

“Daca am un birou, un scaun confortabil si acces la Internet nu imi trebuie mai mult”.

In schimb, spune ca nu ar putea sta de dimineata pana seara intr-un birou in care nu-i place deloc mobila.

Florescu, The Advisers/Knight Frank: Am incercat sa nu fac din biroul meu biroul sefului

Horatiu Florescu (foto), presedinte & CEO al companiei de consultanta imobiliara The Advisers/Knight Frank, spune ca este adeptul spatiilor transparente si deschise, insa de multe ori situatia cere un birou inchis.

“Am un birou situat intr-un colt al etajului in care ne desfasuram activitatea, este inchis in sticla, dar, de cele mai multe ori, usa lui este deschisa. Natura meseriei de consultant imi impune sa am un birou inchis”, explica Florescu.

Printre avantajele unui birou inchis in sticla, presedintele The Advisers/Knight Frank mentioneaza posibilitatea de a tine intalniri care nu au loc in salile de conferinta.

“Sunt anumite intalniri, pe care le tin in biroul meu, si nu in salile de conferinta. In rest, usa biroului este deschisa. Nu-mi plac spatiile rigide, conventionale si de aceea am incercat sa nu fac din biroul meu «biroul sefului». Este un spatiu de lucru confortabil”, afirma Florescu.

Cel mai important lucru in alegerea unui birou este sa simti ca te reprezinta, ca iti ofera relaxarea de care ai nevoie dupa o zi nebuna sau te ajuta sa ai o dimineata mai buna. Este foarte important sa simti acel loc ca fiind al tau, spune consultantul.

In ceea ce priveste timpul petrecut la birou, acesta depinde de programul fiecarei zile.

“Am zile in care stau 12 ore in birou, dar am si zile in care petrec doar cateva ore, pentru ca am foarte multe intalniri in afara lui. Lucrez totusi intr-o industrie in care majoritatea intalnirilor se tin in afara biroului. Daca ar fi sa fac o medie, timpul petrecut in birou este de 4-5 ore pe zi”, a adaugat seful The Advisers/Knight Frank.


Ginju, Erudio: Biroul trebuie sa aiba aceeasi seductie pe care o are acasa bucataria

Ginju, Erudio: Biroul trebuie sa aiba aceeasi seductie pe care o are acasa bucatariaPentru Mihaela Ginju, CEO Erudio, biroul este un spatiu privat, spatios, cu multa lumina naturala, plante, fotografii si tablouri. De asemenea, ea crede ca biroul trebuie sa aiba aceeasi seductie pe care o are bucataria, acasa, pentru musafiri.

Cu toate acestea, usa biroului ei sta larg deschisa, ca o invitatie permanenta la lucru, la colaborare.

In momentele de creatie sau ragaz inchid usa, iar conventia cu lumea de afara este <nu deranjati - genius at work>", spune Ginju.

Biroul sau are o biblioteca cu carti din domenii diferite - literatura, filosofie, psihologie, business, albume de arta si poezie, pe care le foloseste atunci cand incepe un nou proiect.

“Rasfoiesc carti la intamplare, privesc tablourile din albumele de arta si astept ca ideile sa apara”, marturiseste Mihaela Ginju.

Cu toate ca biroul sau pare o oaza de liniste, Mihaela Ginju spune ca nu petrece aici mai mult de 4-5 ore pe zi, intrucat prefera intalnirile in aer liber, la terase retrase in gradini.

Stoican, Helvetansa: Biroul meu nu este unul de fotografiat

Stoican, Helvetansa: Biroul meu nu este unul de fotografiatManagerul Helvetansa spune ca are un birou separat de ceilalti colegi, insa aceasta alegere tine mai mult de organizarea spatiului si structura cladirii.

Intrucat ii place sa aiba un contact continuu cu colegii sai, managerul spune ca usa lui este mereu deschisa si, in plus, peretele care ii desparte este in totalitate din sticla, astfel incat sa existe o legatura vizuala intre spatii.

Cu toate acestea, Adrian Stoican spune ca nu caracteristicile biroului sunt cele care il tin la munca de la 8:30-9:00 pana la ora 19:00, ci activitatea desfasurata aici.

Biroul meu este unul absolut obisnuit, insa este caracterizat de o dezordine ordonata intrucat am nevoie de foarte multe documente si dosare in activitatea mea de zi cu zi si nu imi este mereu la indemana sa le pun la loc. Eu ma simt insa foarte bine asa intrucat gasesc mereu tot ce am nevoie. Din acest punct de vedere, biroul meu nu este unul dintre birourile de fotografiat”, spune Stoican.

Ceva deosebit la biroul managerului Helvethansa este o colivie cu doi papagali, primita cadou de la colegii lui cu ocazia zilei de nastere. A vrut sa-i tina la birou, astfel ca papagalii zboara liberi prin biroul sau.

Oliver Petcu: De la un birou vreau confort, functionalitate si tehnologie

Oliver Petcu: De la un birou vreau confort, functionalitate si tehnologieOliver Petcu, managerul CPP Management Consultants, prefera, de asemenea, biroul izolat de ceilalti colegi intrucat considera ca ii da un sentiment mai mare de intimitate si, in acelasi timp, ii confera un grad mai mare de concentrare.

"Daca ar fi sa caracterizez biroul meu, l-as descrie prin trei cuvinte: luminos, prietenos, verde”, spune Petcu.

In plus, atunci cand vine vorba de caracteristicile pe care trebuie sa le aiba un birou pentru a se simti confortabil pe perioada celor 5-6 ore petrecute aici in fiecare zi, el spune ca trebuie sa ii ofere confort, functionalitate si tehnologie - wi-fi, telefon, scanner etc.



Andra Topan, BCR: Biroul meu este `living-room-ul` de la serviciu

Andra Topan, BCR: Biroul meu este `living-room-ul` de la serviciuAndra Topan, director executiv al directiei suport si dezvoltare produse corporate BCR, spune ca a optat pentru un birou separat care comunica insa direct cu spatiul in care se afla echipa sa.

Beneficiez astfel de avantajul unei comunicari directe cu intreaga echipa, schimbul de idei si informatii fiind foarte rapid si precis. De asemenea, fiind atat de aproape de ei sunt in permanenta la curent cu stadiul proiectelor la care lucram, iar ei pot apela la sprijinul meu”, adauga Andra Topan.

De asemenea, ea considera ca managementul unei echipe presupune, pe langa administrarea proiectelor in derulare, si solutionarea problemelor personale sau interpersonale ale membrilor echipei. Pentru acestea din urma, crede ca este nevoie de un spatiu distinct care confera confidentialitate discutiilor.

“Biroul meu este `living-room-ul` de la serviciu, locul in care imi petrec ziua cel mai adesea in discutii cu colegii sau sedinte interne”.

In ceea ce priveste spatiul in care isi petrece in medie 9-10 ore pe zi, Andra Topan spune ca este important ca in birou sa aiba si o masa de sedinte, astfel incat sa poata discuta si lucra in cadrul echipei.


Sylvia Petre, CEO Carol Parc: Nu imi place sa lucrez singura

Sylvia Petre, CEO Carol Parc: Nu imi place sa lucrez singuraSylvia Petre, proprietara Hotelului Carol Parc marturiseste ca nu ii place sa lucreze singura, chiar daca aceasta este preferinta sa personala, si nu neaparat profesionala.

De asemenea, ea spune ca exista avantajele si dezavantaje in ambele situatii, atat atunci cand alegi un birou de tipul open space, cat si atunci cand optezi pentru un birou propriu.

“Cand lucrezi cu cineva - nu insa cu cu multi - in acelasi birou si acea persoana impartaseste cunostintele si munca pe care o faci, atunci poate sa fie foarte creativ, sa faci brainstorming sau sa verifici un lucru repede, intrucat, la mine mai intevine si problema cu limba romana si orice comunicare scrisa importanta trebuie sa treaca prin mana altora”, spune Sylvia Petre.

Pe de alta parte, ea admite ca aceasta situatie poate fi foarte neplacuta pentru ambele parti, atunci cand una dintre persoane lucreaza la ceva anume si doreste sa se concentreze, iar ceilalti nu inteleg.

Totodata, crede ca, atunci cand esti singur te poti concentra mult mai bine asupra unui lucru deja decis, care are nevoie doar de un “finish”, insa este convinsa ca trebuie sa exista o masura de bun simt si de intelegerea a unei persoane fata de cealalta, ca sa functioneze aceasta colaborare in acelasi birou.

Noi lucram de obicei doua persoane pe o suprafata de 8 metri patrati, dar putem fi uneori si 4 aici atunci cand e nevoie de idei pentru noi proiecte sau un pop-up”, completeaza Sylvia Petre.

Atunci cand se gandeste la biroul ei, CEO-ul Carol Parc isi aminteste de vederea placuta pe care o are catre rondul din fata intrarii hotelului, desi recunoaste ca spatiul sau de lucru ar avea nevoie de un "face-lift". Cu toate acestea, nu-si gaseste niciodata timpul necesar si nu vrea sa lase pe altcineva sa-I strice "dezordinea organizata”.

“Pentru a ma simti bine intr-un birou am nevoie de functionalitate, temperatura reglabila, altfel nu se pot `misca` gandurile cu o anumite viteza, lumina multa, mobilierul prietenos, un scaun care sustine multe orele spatele, oglinda, mici lucruri interesante si lucruri de arta la care poti reflecta cateva secunde pentru a aerisi creierul, un mare whiteboard pentru informatii importante - unde se afla de cateva luni caricaturi facuta de fetita mea - si flori proaspete”, completeaza Sylvia Petre.


Asher Lax, Adama: Biroul este a doua casa pentru mine

Asher Lax, Adama: Biroul este a doua casa pentru mineAsher Lax, directorul de marketing si vanzari Adama Romania, spune ca momentan ocupa un birou care sta tot tipul cu usa deschisa pentru ca cei cu care relationeaza zilnic, fie la nivel de colaborare, fie din postura de sef – subordonat, sa simta ca pot veni la el pentru orice fel de intrebare.

Printre principalele avantaje pe care le observa la un birou propriu se numara acela de a avea mai multa liniste "pentru ca unele proiecte necesita un grad mai ridicat de concentrare". In plus, micile sedinte cu echipa le poate tine direct in birou fara a fi nevoie de sali de sedinte si fara a-i deranja si pe ceilalti in activitatea zilnita, asa cum s-ar intampla in cazul birourilor de tip open space

Atunci cand isi descrie biroul, Asher Lax foloseste cuvintele “a doua casa”, si spune ca principalele elemente de care are nevoie pentru a se simti confortabil timp de 10 ore pe zi, cat petrece la birou, sunt luminozitatea, curateniea si spatiozitatea.