1 / 9

Cumparaturile in orasele europene, un obicei pentru turistii romani

Intrarea Romaniei in Uniunea Europeana a adus cu sine o scadere a tarifelor pentru calatoriile cu avionul in cazul unor destinatii precum Budapesta, Viena, Roma si Barcelona. Mai mult decat atat, Lucian Boronea (foto), director general la Accent Travel & Events spune ca Viena si Budapesta au devenit in ultimii ani ce era Istanbulul la inceputul anilor '90: locul unde se gasesc multe produse ieftine.

“Romanii au fost foarte receptivi la oferte, iar de la an la an numarul celor care au inceput sa practice calatoriile pentru cumparaturi a crescut”, completeaza Boronea.

De aceeasi parere este si Sorin Vaduvoiu (foto jos), director executiv Perfect Tour, care declara ca shopping-ul in orasele europene a devenit un obicei pentru turistii romani, cu o crestere evidenta in ultimii ani.

Pana nu demult, la shopping mergeau romanii cu venituri peste medie. Ei vroiau sa cumpere “de afara” haine de marca pentru a-si forma o imagine sau pentru a evita falsurile care abundau piata autohtona, iari Cristi Francu, CEO Klever Travel spune ca, in ultimii ani, romanii au prins gustul shoppingului ca si motiv principal al calatoriei.

Atat clientii cat si prestatorii de servicii au descoperit calendarul si mecanismul reducerilor in marile orase europene sau festivalurile precum cel din Dubai, iar posibilitatile de transport si tarifele acestora s-au inbunatatit odata cu intrarea pe piata a operatorilor low-cost. Mai mult, odata cu intrarea Romaniei in U.E. cetatenii romani pot circula liber, doar cu Cartea de Identitate. Astfel, s-a creat o adevarata nisa a turismului de shopping propriu zis”, adauga Francu.

De asemenea, el adauga ca, dupa ce nebunia sarbatorilor de iarna si a Revelionului trecea, luna ianuarie era una aproape moarta pentru agentiile de turism deoarece, pe langa impatimitii sporturilor de iarna, si in afara turistilor de business, putini romani mai plecau in vacante sau mini vacante in ianuarie si februarie.

In ultima vreme insa, pe fondul crizei, se observa o reducere a cererii pentru excursii de shopping in destinatii scumpe, cum ar fi Dubai, Hong Kong sau Thailanda, declara Simona Veteleanu, director general Travel Biz. Mai cautate sunt destinatiile ieftine sau unde
opereaza curse low-cost, printre care se numara Viena, Barcelona sau Istanbul.

Aceeasi tendinta este observata si de Sorin Vaduvoiu care constata ca, in ultima perioada, cresterea a fost mai temperata din cauza contextului economic. Totusi, oportunitatile aparute in anii de criza au facut pachetele de shopping/city break foarte atractive pentru clientii romani: “Aici ma refer in mod special la tarifele scazute ale pachetelor - cele mai mici tarife, istoric vorbind -, dar si la devalorizarea lirei sterline si a dolarului american care au adus un numar mare de clienti in Londra sau New York de exemplu”, completeaza directorul executiv Perfect Tour.

O temperare a trendului crescator a fost observata si de Lucian Boronea, astfel ca, daca in anii 2008 si 2009 s-au inregistrat cresteri semnificative fata de anii precedenti, perioada de criza nu a scazut apetitul romanilor pentru cumparaturi in strainatate, insa numarul celor care au achizitionat pachete "de cumparaturi" s-a situat la acelasi nivel de dinainte de criza.

Si tocmai pentru ca e criza si semnele revenirii pietei nu se vad inca, Cristian Francu crede ca romanii vor fi tot mai tentati sa cumpere din strainatate pentru ca nu merita si nu isi permit sa achizitioneze aceleasi produse, la preturi mai mari si calitate indoielnica, din tara.

“Turismul de shopping este nisa care poate sfida criza intrucat, in perioade de criza, scad si preturile, nu doar veniturile clientilor, iar daca tarifele nu scad indeajuns de mult la magazinul din colt, sigur vei gasi un colt de lume in care sa merite sa calatoresti chiar si numai pentru a face shopping”.

Citeste in slide-ul urmator despre principalele motive pentru care romanii aleg sa cumpere din strainatate.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri