1 / 8

Piata marcata de sezonalitate

Pe segmentul de piata al calatoriilor pentru luna de miere, criza s-a simtit in ceea ce priveste nivelul bugetelor alocate vacantei. Cu toate acestea, nu s-a inregistrat o scadere semnificativa a cererii, cuplurile tinand destul de mult la traditia plecarii in luna de miere, potrivit Simonei Veteleanu (foto), director general TravelBiz.

“Ca mai toate bugetele alocate vacantelor, si cele pentru luna de miere au fost reduse, in general, insa fiind vorba de o ocazie speciala, scaderea nu a fost atat de mare ca in cazul vacantelor obisnuite”, adauga Simona Veteleanu.

In schimb, Sorin Stoica, CEO al agentiei de turism Eturia, declara ca bugetul alocat de catre clienti pentru luna de miere s-a pastrat la acelasi nivel, comparativ cu anii in care Romania nu era lovita de recesiune, si nu a sesizat o diferenta majora din acest punct de vedere.

"Consider ca este un tip de vacanta care nu sufera fiindca e legat de un eveniment unic in viata, casatoria, iar oamenii fac eforturi pentru a nu renunta la acest rasfat", adauga Sorin Stoica.

Pe lista efectelor crizei asupra acestui sector de piata, Sorin Vaduvoiu, director executiv Perfect Tour, adauga evaluarea mult mai atenta a ofertelor si oportunitatilor.

In plus, directorul general TravelBiz spune ca perioada aleasa nu depaseste, in majoritatea cazurilor, o saptamana, maxim 10 zile, insa subliniaza faptul ca aceasta era tendinta generala si inainte de perioada de criza.

De obicei, durata lunii de miere depinde si de destinatia aleasa. Pentru statiunile aflate la 1-4 ore de zbor durata medie este de o saptamana, iar pentru cele mai departate, durata medie este de 12 -13 nopti”, completeaza Sorin Vaduvoiu, care marturisese ca foarte rar a a cunoscut clienti cu 30 de zile vacanta in luna de miere.

Mai mult decat atat, Simona Veteleanu subliniaza caracterul puternic de sezonalitate al cererii pentru acest tip de servicii. Astfel, in general, inceputul de an este ceva mai slab pe nisa calatoriilor destinate lunii de miere, din cauza optiunilor reduse de destinatii calde, cu plaje si a costurilor mari pe care le presupune plecarea in astfel de destinatii indepartate.

“Cu toate acestea, insa, sunt destul de multe cupluri care vor sa beneficieze de tarifele reduse din perioada de dupa sarbatori sau de apropierea Zilei Indragostitilor si care aleg sa faca luna de miere in aceasta perioada”, adauga Veteleanu.

Astfel, reprezentantul Perfect Tour a declarat ca agentia de turism pe care o conduce a inregistrat o crestere de 20% a cererii pe acest segment , fata de aceeasi perioada a anului 2009.

Si Sorin Stoica declara ca Eturia a raportat un avans de 30% al cererii pe fondul infiintarii unei divizii destinate calatoriilor cu ocazia lunii de miere.

Cititi in slideul urmator care sunt cele mai cautate destinatii pentru luna de miere.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri