1 / 5

Studiile in domeniu - afectate de corectitudinea politica a raspunsurilor

Importanta aspectului fizic in cladirea unei cariere de succes reprezinta o tema de studiu pentru specialistii in psihologie si comunicare nonverbala, mai ales in ultimii 30 de ani. Cu toate acestea, nu exista un studiu unanim acceptat, concluziile fiind, de cele mai multe ori, contradictorii.

“Studiile sunt in general studii calitative, tocmai pentru ca este o problema "politically sensitive" si societatea accept greu faptul ca oamenii cu aspect placut au mai mult succes in cariera, au salarii mai mari si avanseaza mai rapide”, declara Mihaela Nicola (foto), proprietara The Group.

Totodata, concluzia cercetarilor este ca evidentele aplicate empiric au valoare de concluzie stiintifica, spune Mihaela Nicola, care adauga ca un studiu NLP ( Neuro-Linguistic Programming) evidentiaza ca, mai mult de 90% din ceea ce se memoreaza in aparitiile noastre publice este aspectul, construit din limbaj, tinuta sau tonul vocii, si doar restul pentru mesaj.

Si Cosmin Alexandru (foto jos), proprietarul companiei de branding si consultanta Brandivia, crede ca rezultatul unei investigari directe ar putea fi afectat de corectitudinea politica a raspunsurilor.

“Singurul studiu pe care l-am intalnit, al lui Biddle and Hamermesh din 1994 si 1998, a fost indirect si a concluzionat cu o corelatie direct proportionala intre aspectul fizic si nivelul venitului, pentru joburi similare”, adauga Alexandru.

Totodata, consilierul de imagine Mihaela Berciu spune ca exista studii de specialitate care arata ca felul in care ne prezentam in fata celorlalti poate fi hotarator in construirea unei cariere de succes. Mai mult decat atat, ea recomanda cititorilor Wall-Street un studiu citat intr-un articol Forbes, care concluzioneaza ca persoanele cu un aspect placut sunt platite mai bine.

In plus, ea subliniaza un aspect ce nu trebuie pierdut din vedere: “Ceea ce trebuie inteles este ca in mediul de afaceri, in mediul profesional, in general, cand vorbim de aspect fizic nu vorbim neaparat despre conformatii si trasaturi, ci despre felul in care ne ingrijim, ne imbracam si ne comportam in fata celorlalti”.

De asemenea, Mihaela Berciu precizeaza ca prezenta noastra fizica trebuie sa nu distraga atentia de la mesajul pe care vrem sa-l comunicam.

“In mediul profesional oamenii nu se asteapta sa se intalneasca cu foto-modele, ci cu profesionisti de calitate care isi inteleg pozitia si se prezinta in concordanta cu nivelul de inteligenta, pregatire si experienta conforme pozitiei pe care acestia o ocupa in ierarhia companiei”, completeaza consultantul de imagine.

Cititi in slide-ul urmator care sunt parerile personale ale specialistilor intervievati.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri