1 / 5

Planificarea propagarii

Planificarea propagarii e un proces de planificare pe care il realizezi, din pozitia de comunicator, nu pentru oamenii pe care vrei sa-i atingi prin mesajul tau ci pentru cei care vrei sa-ti duca mesajul mai departe, potrivit lui Razvan Matasel, managing partner al agentiei Arsenoaiei & Matasel.

Conceptul, pe baza caruia a fost construita campania “Bucharest by Hand” pentru brandul Grolsch, presupune patru ingrediente: o idee; o actiune versus o simpla comunicare; co-creare prin implicarea consumatorului; propagare.

Spre deosebire de modelul clasic de comunicare, unde mesajul publicitar ajungea prin media direct la grupul tinta, in cazul planificarii propagarii acesta ajunge mai intai la un grup de influentatori sau la o comunitate, care vor participa la crearea mesajului pentru ca acesta sa ajunga intr-un final la grupul tinta.

In cazul campaniei “Bucharest by Hand”, ideea a fost crearea unui experiment de manufacturare a unui Bucuresti personalizat. Ea implica, dincolo de comunicare, o actiune propriu-zisa: construirea unui Bucuresti subiectiv. Propagarea a fost realizata prin lideri de opinie precum fotograful Alex Galmeanu, artistul vizual Noper si activistul Dragos Bucurenci, care au fotografiat, desenat sau scris despre propriile lor variante ale Bucurestiului. Co-crearea mesajului s-a facut impreuna cu comunitati reunite in jurul unor evenimente precum Lecturi Urbane, Street Delivery, Shorts Up sau Micul Paris.

“Trebuie sa aveti o idee, niste instrumente si sa gasiti niste oameni misto care sa spuna povestea voastra mai departe. E despre a identifica comunitati relevante si a construi o coregrafie intre ele”, a spus Matasel.

Campania Grolsch a adunat peste 400 de contributii ale utilzatorilor, care si-au incarcat pe site propriile variante ale Bucurestiului. De asemenea, vanzarile au crescut cu 109% peste estimari, potrivit publicitarului.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri