1 / 7

Consumatorul scapa de etichetele segmentarii din marketing

“Consumatorul cameleon” are o personalitate in continua schimbare, care sfideaza limitarile segmentarii traditionale de piata. Acest consumator are preferinte si fatete contradictorii: face cumparaturi online, dar pretinde contact personal cu cei de la care cumpara, cere cu insistenta servicii individualizate, dar comunica in grup pe site-uri de socializare.

Ca exemplu, in pietele dezvoltate goana dupa chilipiruri nu mai este un semn al lipsei de mijloace, o data cu criza a devenit un semn al bunului simt. Marii retaileri exploateaza aceasta realitate, faptul ca bogatii merg deseori contra curentului si cumpara produse mai ieftine.

Potrivit studiului, pretul este un factor esential in decizia de cumparare atat pentru cei cu salarii de 56.000 de dolari, cat si pentru cei care castiga sub 28.000 de dolari pe an. Aproape 90% din fiecare categorie au nominalizat pretul ca cel mai important factor atunci cand iau o decizie de cumparare.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri